کلیمبازول

کلیمبازول
INCI Name: Climbazole

کلیمبازول یک ماده ضد شوره، ضد قارچ و ضد خارش در کازمتیک است. این ماده نسبت به نسل اول مواد ضد شوره یک ضد شوره قوی تر و بدون تحریک پوست سر است. کلیمبازول یک ضد میکروب وسیع الاثر و کارآمد است. این ماده در شرایط اسیدی و قلیایی و گرما و نور پایدار است و در شوینده های سر و بدن کاربرد دارد.

کلیمبازول یک ماده ضد قارچی است که ممکن است در پشت لیبل شامپو شوره سر یا محصولات مراقبت از پوست خود بیابید. اما دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟

مبارزه با شوره سر و فراتر از آن

کلیمبازول یک عامل ضد قارچی با طیف وسیع است، به این معنی که می تواند انواع قارچ ها را هدف قرار دهد. این امر آن را به ویژه در مقابله با شوره سر که به دلیل رشد بیش از حد قارچی به نام مالاسزیا در پوست سر ایجاد می شود، مفید می کند. کلیمبازول با مهار رشد این قارچ، پوسته پوسته شدن و خارش مرتبط با شوره سر را کاهش می دهد.

با این حال، خواص ضد قارچی کلیمبازول فراتر از تسکین شوره سر است. همچنین می‌تواند در درمان سایر بیماری‌های قارچی پوست، مانند درماتیت سبورئیک (اگزما) و کچلی (عفونت قارچی که باعث ایجاد لکه‌های تغییر رنگ پوست می‌شود) مفید باشد.

ایمنی و مقررات

ایمنی کلیمبازول در کازمتیک توسط سازمان های نظارتی در سراسر جهان ارزیابی شده است. به عنوان مثال، در اتحادیه اروپا، کلیمبازول به عنوان نگهدارنده در محصولات کازمتیک با حداکثر غلظت 0.5٪ مجاز است. غلظت‌های بالاتر، تا 2 درصد، برای شامپوهای ضد شوره که پس از استفاده شسته می‌شوند، مجاز است.

توجه به این نکته مهم است که برخی نگرانی‌ها در مورد استفاده از محصولات کازمتیک حاوی کلیمبازول در غلظت‌های بیش از 0.5 درصد وجود دارد. اگر نگرانی دارید، قبل از استفاده از محصولات leave-on یعنی بدون نیاز به آبکشی حاوی کلیمبازول با یک متخصص پوست مشورت کنید.

انتخاب محصول مناسب حاوی کلیمبازول

کلیمبازول یک عنصر رایج در شامپوهای بدون نسخه ضد شوره سر، نرم کننده ها و درمان های پوست سر است. به دنبال اسم این ماده موثره روی برچسب محصول بگردید تا ببینید آیا یک محصول حاوی کلیمبازول است یا خیر. اگر یک مورد شدید شوره سر یا بیماری قارچی پوست دیگری دارید، متخصص پوست می تواند مناسب ترین محصول و غلظت کلیمبازول را برای نیازهای شما توصیه کند.

کلیمبازول یک ماده ضد قارچ ایمن و موثر است که می تواند ابزار ارزشمندی در مبارزه با شوره سر و دیگر مشکلات قارچی پوست مثل انواع تینه آ باشد. هنگامی که طبق مقررات از محصولات بدون نیاز به نسخه  و یا در صورت نیاز از کمک یک متخصص پوست استفاده کنید، محصولات حاوی کلیمبازول می توانند به شما کمک کنند تا پوست سر سالم و پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

با دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *