قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو
آنچه در این مقاله میخوانیم :

یکی از نگرانی ها در مورد سلامت مکمل فیتو موضوع جمع شدن قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو است که بخصوص در فصل گرما بیشتر دیده میشود. ما در مقاله ژلاتین گاوی در مکمل فیتو تا حدودی به این موضوع پرداختیم و حتی روش نگهداری صحیح از مکمل فیتو در این حالت را توضیح داده ایم پس توصیه میکنیم حتما آن مقاله را مطالعه نمایید.

اما در اینجا قصد داریم کمی جلوتر برویم و در مورد تکنولوژی ساخت سافت ژل های مکمل فیتو برای شما صحبت کنیم و اینکه آیا واقعا مکمل فیتو زمانی که داخل شیشه آن روی جداره اش قطرات روغن جمع شده قابل استفاده است یا نه فاسد است؟ ما در اینجا به بررسی تکنولوژی ساخت سافت ژل های مبتنی بر ژلاتین گاوی میپردازیم که قرص فیتو نیز با این تکنولوژی ساخته میشود و همین موضوع دلیل اصلی جمع شدن قطرات روغن روی جداره داخلی شیشه مکمل فیتو است.

روش ساخت سافت ژل ها مکمل فیتو

هر سافت ژل از دو بخش Shell و Fill تشکیل شده است که Shell همان پوسته است که معمولا از جنس ژلاتین ساخته میشود و میتواند در داروهای مختلف به اشکال گوناگونی همانند بیضی و گرد و … طراحی شود. Fill نیز موادی هستند که داخل پوسته قرار میگیرند که همان دارو و یا ماده هایی هستند که از آنها انتظار اثرات درمانی یا هر اثر دیگره ای داریم.

این مواد معمولا (نه همیشه) پایه روغنی دارند که میتوانند به صورت محلول و یا سوسپانسیون باشند.  گاهی وقت ها وقتی یک بطری سافت ژل را میخریم، مشاهده می کنیم که روغن داخل بطری پخش شده است. برای اینکه بدانیم از این محصول میشود استفاده کرد یا نه بهتر است اول بدانیم سافت ژل ها چطور ساخته میشوند.

تکنولوژی ساخت سافت ژل فیتو

در روند تولید سافت ژل، صفحات و یا اصطلاحا نوار های ژلاتینی ساخته میشوند و روی غلطک های استوانه ای شکل به اسم Die Roll روان میشوند. روی سطح این غلطک ها فرورفتگی هایی وجود دارد که شبیه به قالب عمل میکنند تا شکل یک نیمه از سافت ژل ها را ایجاد کنند.

برای تولید هر سافت ژل دو عدد Die Roll که روی هر کدام شان قالب یک نیمه سافت ژل قالب خورده رو به روی هم قرار میگیرند و در حالی که از روی آنها نوارهای ژلاتینی روان هستند خودشان هم در حال چرخش اند. در بین این دو Die Roll صفحه ای وجود دارد که ازریق مواد Fill را انجام میدهد. وقتی در طول چرخش Die Roll ها اولین نقطه ی مشترک دو نیمه از سافت ژل ها به هم نزدیک و نهایتا به هم چسبیده و مواد Fill شروع میکنند به تزریق شدن به درون سافت ژل و در طی چرخش Die Roll ها سایر نقاط سافت ژل هم به هم می چسبند و یا اصطلاحا دوخت می خورند. حال سوال این است که آن قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو از کجا خارج میشوند؟

چرا جداره شیشه فیتو روغنی است؟

حال ممکن است این دوخت به دلایل مختلف به صورت 100% کامل انجام نشود که این موضوع طبیعی است و چون موادی که داخل پوسته قرار میگیرند پایه روغنی دارند در اثر گرما و یا تکان خوردن از همان نقطه ریز شروع به نشت (leack) کردن به سمت بیرون از سافت ژل کرده و قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو مشاهده شود. این اتفاق میتواند باعث شود که کل فضای داخلی بطری روغنی به نظر برسد و گویا محصول قابل استفاده نیست در حالیکه این محصول کاملا قابلیت مصرف دارد.

مکمل فیتو توسط کمپانی سازنده در چند مدل مختلف تولید میشود که یکی از آن مدل ها طبق تجربه ما از کیفیت سافت ژل بهتری برخوردار است و احتمال آسیب پذیری و نشتی آن بسیار ناچیز است و ما در وب سایت دکتر شبنم فریدفر همواره از آن مدل که مستقیم از شهر پاریس خریداری می شود برای عرضه به شما استفاده می کنیم.

اگر سوالی دارید و یا تجربه ای از مکمل فیتو دارید که هنگام خرید این شکلی بوده است همین پایین برای ما بنویسید.

4.6/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه دربارهٔ «قطرات روغن درون شیشه مکمل فیتو»

  1. ممنون از اينكه وقتون براي ما ميذاريد .اطلاعات مفيد بهمون ميديد.و محصول اصل برامون تهيه ميكنيد.

  2. سلام من مشکل دستگاه گوارش دارم مثلا قرص آهن نمیتونم مصرف کنم آیا میتونم فیتو بخورم؟

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!