راهنمای جامع استفاده از کرم کترل

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
راهنمای جامع استفاده از کرم کترل
آنچه در این مقاله میخوانیم :

کرم کترل بایول چیست؟

کرم کترل بایول یک کرم حاوی 0.05% ترتینوئین است. ترتینوئین یک داروی ارزشمند در درمان آکنه های خفیف، متوسط تا شدید است که میتواند به صورت موضعی و سیستمیک استفاده شود. شناخته شده ترین کرم ترتینوئین در مارکت ایران کرم کترل بایول است. برای به دست آوردن بهترین نتایج درمان با ترتینوئین موضعی، استفاده صحیح از آن ضروری است پس ما در اینجا قصد داریم راهنمای جامع استفاده از کرم کترل را برای کسانی که تحت درمان با این کرم هستند ارائه کنیم.

دستورالعمل های ارائه شده برای محصولات دیگر و توصیه های دوستان و بلاگرهای زیبایی را فراموش کنید. فقط به برنامه خاصی که پزشکتان برای شما در نظر گرفته است پایبند بوده و صبور باشید. به یاد داشته باشید، هنگامی که ترتینوئین به درستی استفاده می شود، بسیاری از مصرف کنندگان مبتلا به آکنه تا 12 هفته بهبود می یابند. باز هم، تاکید میکنم دستورالعمل های متخصص پوست خود و یا دستور العملی که ما در اینجا نوشته ایم را دنبال کنید – صبور باشید – درمان را به تنهایی شروع نکنید و متوقف نکنید – اگر سوالی دارید، از من در کامنت ها و یا از پزشک متخصص که تحت نظر ایشان هستید ، بپرسید.

راهنمایی که در اینجا در حال مطالعه آن هستید برای کرم کترل بایول است و اگر شما از کرم افیدرم استفاده میکنید بهتر است راهنمای کرم افیدرم بایول را مطالعه نمایید.

کرم کترل برای چه کسانی مناسب است؟

کرم کترل برای درمان انواع آکنه بویژه آکنه های زیر پوستی در نوجوانان تا بزرگسالان استفاده میشود. البته میتواند تا حدودی به کاهش چین و چروک های ریزو بهبود تغیر رنگ آن هم در صورت استفاده در یک روتین مراقبت از پوست صحیح کمک کند. درمان آکنه و سایر علائم پیر پوستی توسط کرم کترل مستلزم این است که فرد به شدت از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کند. کترل در دسته داروهای رتینوئیدی است و با افزایش نرخ تبادلات سلولی عملا باعث ریختن پوست فرسوده شده و انسداد منافذ کامل رفع می شود و در نتیجه نواحی آسیب دیده پوست ترمیم و پوست جدید و سالم جایگزین می شود.

اثرات متنوع کرم کترل به دلیل مکانیسیم های زیبنایی پیچیده عملکرد مرتبط با ترتینوئین از جمله فعالیت کراتولیتیک و کلاژنزیس (سنتز کلاژن) است. ترتینوئین موضعی برای استفاده در پوست حدود 5 دهه است که تایید شده است و در حال حاضر در درمان آکنه ولگاریس و آسیب های ناشی از نور آفتاب داده های اثر بخش و ایمینی قابل توجهی ارائه کرده است. همچنین پتانسیل بالینی خوبی را برای درمان طیف وسیعی از بیماری های پوستی دیگر از خود نشان داده است.

کرم کترل بایول چیست؟

نحوه استفاده صحیح از کرم کترل

طریقه استفاده از کرم کترل به این صورت است که دوز شروع برای آن، یک بار در شبانه روز و آن هم در نوبت شب قبل خواب است. معمولا برای پیشگیری از تحریک های ناخوشانید، تعداد دفعات استفاده و روند صحیح آن توسط پزشک و داروساز تجویز میشود. در هنگام استفاده فقط اریتم خفیف (قرمزی کم)، پوسته ریزی متوسط و احساس سوزش خفیف قابل قبول است.در صورت تحریک اولیه قابل توجه، برنامه استفاده را به یک شب در میان تغییر دهید. در صورت عدم وجود هر گونه واکنش موضعی، دفعات استفاده را همان شب یک بار ادامه دهید. در صورت تحریک مداوم و قابل قبول نیز سعی کنید از پایان هفته دوم تا پایان درمان (هفته دوازدهم تا چهاردهم)، دفعات مصرف به طور متوسط ​​یک بار در روز یا یک شب در میان باشد.

لازم است که بدانید تحریک اولیه معمولا رخ میدهد و حتی ممکن است در دو هفته اول کمی شدت آکنه ها بیشتر شود و این همان پدیده  اسکین پرجینگ است و به مرور وضعیت بهتر میشود. لازم است بدانید که بهبودی توسط کترل کمی با تاخیر است و باید به روند درمان متعهد باشید و تا پایان ماه سوم برای حصول نتیجه مطلوب درمان را ادامه دهید. خبر خوب این است که بهبود در حدود هفته ششم درمان به وضوح قابل مشاهده است، و در حدود هفته دوازدهم یا هفته چهاردهم به بهترین حالت ممکن می رسد. در این تاریخ یا زودتر، اگر تمام عناصر آکنه از بین رفته بودند، می توانید با 2 یا 3 بار در هفته به درمان نگهدارنده بروید.

لازم است بدانید در پاره ای از مواقع نیاز به درمان نگهدارنده برای جلوگیری از عود مجدد وجود دارد و ما در برنامه ریزی برای این درمان نگهدارنده به شما کمک خواهیم کرد.

اندازه یک نخود از کرم کترل برای کل صورت کافی است و باید پس از شستن صورت با یک شوینده ملایم اجازه دهید پوست کاملا خشک شده و نم خود را از دست بدهد سپس کرم کترل را به صورت لایه ای نازک روی کل پوست صورت خود بزنید. شما نباید کرم را نزدیک چشم ها، لب ها، و سوارخ بینی بزنید. زدن کرم کترل روی پوست نم دار و دارای رطوبت میتواند پوست شما را به شدت تحریک کند. پس از زدن کرم کترل شما باید دست های خود را با آب و صابون بشورید و پس از جذب کترل یک ربع صبر کنید و سپس روی پوست میتوانید از یک مرطوب کننده بر پایه هیالورونیک اسید روی آن استفاده کنید.

مرطوب کننده مناسب برای استفاده با کرم کترل

در طی درمان با ترتینوئین پوست شما ممکن است به شدت خشک و حتی در اوایل دچار پوسته ریزی شود. این خشکی ممکن است گاهی منجر به دهیدارته شدن و کدر شدن پوست منجر شود. پس استفاده از یک مرطوب کننده ی آبرسان بر پایه آب میتواند برای شما حیاتی باشد. سوپر سرم آبرسان گارنیر میتوانید گزینه خوبی برای پوست تحت درمان شما باشد. همچنین مواردی دیگری مانند مرطوب کننده رپلنیش سیمپل و حتی مرطوب کننده NMFs اوردینری می تواند گزینه های مناسب برای استفاده روی کرم کترل باشد که جلوی تحریک های احتمالی و خشکی پوست پس از استفاده و در طی درمان با کترل را بگیرد. تاکید میکنم اگر از سرم هیالورونیک اسید اوردینری استفاده میکنید ممکن از گاهی نیاز باشد روی آن کمی کرم مرطوب کننده نیز اعمال شود.

اما مرطوب کننده های ایده آل برای پس از رتینوئید هایی که شب استفاده میشوند معمولا کرمهای شب هستند اما نه همه مدل های آن، از موارد خوب میتوان به کرم شب ضد پیری سیمپل یا کرم های با قیمت بالا همچون کرم شب لانژه و کرم شب آلگو اکتیو لانژه اشاره کرد.

موارد منع مصرف کرم کترل بایول

  • در کودکان زیر 12 سال و زنان باردار، شیرده و زنانی که قصد بارداری دارند به هیچ عنوان استفاده نشود.
  • در افراد دارای اگزما و درماتیت، سبورئیکاستفاده نشود و پچ تست اولیه برای افراد مستعد اگزما توصیه میشود.
  • در افرادی که دارای آفتاب سوختگی هستند تا بهبودی کامل آفتاب سوختگی از کرم کترل استفاده نکنید.
  • در افراد مبتلا به روزاسه و تلانژکتازی استفاده نشود.
  • در افراد دارای لکوسیتوز استفاده نشود.

احتیاط لازم در استفاده از کرم کترل بایول

با توجه به ماهیت تحریک کننده این فرآورده، ترجیحاً از مصرف هر محصولی که ممکن است باعث تحریک موضعی شود (به ویژه محلول های الکلی) اجتناب شود. از قرار گرفتن بیش از حد در معرض باد یا سرما خودداری کنید. آب و هوای شدید باعث خشکی یا سوزاندن پوست معمولی می شود. پوستی که با ترتینوئین درمان می شود ممکن است در برابر این افراط ها آسیب پذیرتر باشد. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و لامپ های فرابنفش که باعث تحریک اضافی می شوند باید اجتناب شود. محافظت با پوشیدن کلاه و استفاده از کرم ضد آفتاب در طی روز توصیه میشود.

سوالات متداول کرم کترل

Frequently Asked Questions

دکتر شبنم فریدفر

کازمتیک فارماسیت ؛ دکتر داروساز فارغ التحصیل دانشگاه تهران ؛ پاسخگوی سوالات شما

کرم ketrel برای چیست؟

کرم کترل یک پماد دارویی حاوی ترتینوئین است. این کرم جزو آخرین درمان های موضعی آکنه است و از دیفرین قوی تر و البته دارای پتانسیل تحریک بیشتری است. به زبان ساده تر کرم کترل یک بمب اتمی در مبارزه با آکنه است.

چقدر کرم کترل باید بزنیم؟

بیشتر از حجم یک نخود برای کل صورت استفاده نکنید چون ممکن است به شدت پوست شما تحریک شود. کرم را نزدیک به چشم ها، سوراخ های بینی و لب ها نزنید.

چرا پس از زدن کترل باید دست ها را بشوریم؟

به دو دلیل توصیه میشه این کار را انجام دهید. اول اینکه پوست دستان شما نازک است و ممکن است دچار پوسته ریزی شود و دوم اینکه ممکن است دست خود را به چشم، دهان و بینی خود بزنید و دچار تحریک های ناخوشایندی شوید.

کرم کترل را به دور چشم بزنیم؟

نه به هیچ عنوان کترل را به دور چشم و لب ها و نزدیک سوراخ های بینی نزنید. در صورت استعمال تصادفی روی غشاهای مخاطی، چشم ها، دهان، سوراخ های بینی یا روی زخم باز، با احتیاط با آب ولرم شستشو دهید.

اگر یک شب فراموش کنیم چی؟

اگر یک نوبت زدن کرم کترل را فراموش کردید، در اسرع وقت آن را مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دوز معمولی خود بازگردید. دوزها را دو برابر نکنید.

کرم کترل را در یخچال نگهداری کنیم؟

کرم را در ظرف دربسته در دمای اتاق، دور از حرارت، رطوبت و نور مستقیم نگهداری کنید. کرم نباید در یخچال باشد و در دمای پایین و نزدیک یخ زدگی قرار بگیرد.

اگر پوست دچار حساسیت شد چکار کنیم؟

در صورت بروز واکنش از نوع حساسیت یا تحریک شدید، درمان باید به طور موقت یا حتی برای همیشه قطع شود و با پزشک خود مشورت کنید.

کرم کترل با چه کرم هایی تداخل دارد؟

زمانی که در نوبت شب شما قصد استفاده از کترل دارید عملا بجز کرم مرطوب کننده که روی آن میزنید، نیازی نیست محصول دیگری مانند محصولات ضد پیری و ضد لک استفاده کنید و البته اجازه ندارید چیز دیگری استفاده کنید.

فرق کترل با دیفرین چیست؟

آداپالن با نام تجاری دیفرین و ترتینوئین به عنوان رتینوئیک اسید با نام تجاری کترل، هر دو برای درمان آکنه موثر و استفاده میشوند اما ترتینوئین مقداری به کاهش پیر پوستی نیز کمک میکند. آداپالن ملایم تر است و تحریک کمتری ایجاد میکند اما ترتینوئین ممکن است موثر تر باشد بخصوص روی جوش های زیر پوستی کترل میتواند موفق تر باشد. در کل مطالعات نشان داده هر دو به یک میزان در درمان آکنه موثر هستند.

کرم کترل چند ساعت باید روی پوست بماند؟

کرم کترل از زمانی که روی پوست میزنید و 20 دقیقه بعد آن مرطوب کننده می زنید دیگر قرار نیست که شسته شود و تا صبح روی پوست خواهد ماند.

درک نحوه استفاده از ترتینوئین به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را با عوارض جانبی کمتر دریافت کنید. مهم است که مطمئن شوید که تمام مناطق مشکل دار پوست صورت خود را بدون استفاده از حجم زیادی از کرم کترل پوشش میدهید سعی به آرامی روی نواحی آکنه دار پوست خود کرم را بمالید و به آرامی ادامه دهید تا جذب شود و سپس دستان خود را بشوئید.

ترتینوئین موثر است اما می تواند باعث خشکی، خارش، قرمزی و سایر نگرانی های پوستی شود. استفاده از این دارو طبق دستورالعمل می تواند به کاهش خطر ابتلا به این مسائل کمک کند. برخی از افراد پس از چند روز یا چند هفته از ترتینوئین صرف نظر می کنند، با این فرض که اثربخش نبوده است. در واقع، پوست آنها فقط به زمان نیاز داشته تا با دارو سازگار شود.

کرم کترل

کرم کترل بایول

کرم کترل بایول تولید لابراتوار بایول بایورگا فرانسه و حاوی 0.05% ترتینوئین است که فرم فعال رتینول یعنی رتینوئیک اسید است. این کرم آخرین خط درمان رسمی و قدرتمند آکنه با شدت متوسط و جوش زیر پوستی است

اگر قبل از خرید و یا در طی زمان استفاده از کترل سوالی دارید میتوانید در پایین همین صفحه در بخش دیدگاه ها مطرح بفرمایید. زمانی که کرم کترل موجود نیست می توانید از کرم افیدرم بایول استفاده نمایید.

4.8/5 - (174 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

249 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای جامع استفاده از کرم کترل»

  1. رزیتا قانع

    سلام. وقت بخیر. برای درمان جوش زیر پوستی کترل مناسب‌ تره یا دیفرین؟

    1. سلام رزیتا جان معمولا برای جوش زیر پوستی اولویت با کترل است و طی یک دوره با یک عدد کترل باید نتیجه بگیرید و بعدش میتونید محصول دیگری استفاده کنید. با تشکر

  2. سلام ، الان تو سن 38 سالگی آبله مرغان ( زونا ) گرفتم بعد از بهبودی تعدادی جای فرورفتگی توصورتم مونده ؟ از کرم کترول میتونم استفاده کنم یا دستور دیگه ای میفرمایید؟

  3. سلام من صورتم لک داره و حدود ۵ سال این لک ها رو دارم ،از پی ارپی نیدلینگ ،مزو ،تزریق ضد لک‌،محصولات ضد لک اوردینری ،سام بای می و …. ،استفاده کردم ولی همچنان لک ها مقاوم سر جاشون هستند و‌پوستمم کدر کرده به نظرتون چکار کنم ؟

    1. سلام مریم جان لطفا توی چت سایت پیام بدید و پاسخگوی چند سوال باشید تا راهنمایی تون کنیم چه چیزایی رو با چه برنامه ای بزنید . چون شما برای دراز مدت باید یک روتین برنامه ریزی شده رو دنبال کنید. تا نتیجه بگیرید. با تشکر

        1. سلام مژگان جان اگر کک و مک اسکاتلندی باشد خیلی کمک نمیکند اما اگر نقاط تیره شده ناشی از آفتاب و افزایش سن باشد بله کترل کمک میکنه و باید حتما کنارش از یک سرم ضد لک مانند سرم ویتامین سی گارنیر نیز استفاده شود. ضد آفتاب هم باید صحیح بزنید. با تشکر

  4. سلام و وقت بخیر بنده ۶ ماه از عمل بینیم میگذره اما هنوز کمی جای بخیه مونده قسمت پره های بینیم. برای از بین بردن جای بخیه میتونم از پماد کترل استفاده کنم؟اخه نوشته بودید کنار سوراخ بینی نباید بزنیم اما دکتری که پیششون جراحی انجام دادم گفتن پماد کترل بزنم…ممنون

    1. سلام ام جان میتونید بزنید ولی باید خیلی احتیاط کنید چون پوست ناحیه مخاطی یعنی جاهایی مثل سوراخ بینی بسیار حساس است و یا اگر بزنید به داخل بینی میتونه بدجوری حال مبارکتون رو بگیره پس سعی کنید با احتیاط به جای بخیه و حتی کل صورت بزنید و مرطوب کننده خیلی خوبی داشته باشید. با تشکر

  5. سلام خانم دکتر من از راهنمایی های شما ممنونم بعد فقط یک دونه کترل کلی پوستم بهتر شده و درخواستم این است که توی تابستان آیا میتونم بجای کترل از گرن اکتیو استفاده کنم؟ چون همکارتون گفتن سعی کنم خیلی زیاد کترل رو ادامه ندم و هر موقع که مقدرو بود سریع عوض اش کنم. مرسی از شما و آقای آرتان

    1. سلام کیانا جان ضمن تشکر از شما ، بله کار خیلی خوبیه و شما اگر براتون مقدوره و حس میکنی پوستت بهتر شده برید سمت سرم گرن اکتیو دو درصد و کل 6 ماه آینده از اون استفاده کنید. امیدوارم همیشه زیبا باشید و ممنون از محبت شما

  6. سلام خانم دکتر پماد ترتینوئین 0.05ایرانی با کترل تفاوتی داره؟ آخه داروخانه کترل نداشت من چهار روز از پماد استفاده کردم و پوستم خیلی قرمز و پوسته پوسته و خشک شد الان یه هفته اس قطع کردم مصرفشو باید ادامه بدم یا کلا قطع کنم؟

    1. سلام فاطمه جان فرمول کترل حاوی ترکیبات مفیدی است که به اثر بخشی بهتر کمک میکنه و همزمان کمک میکنه که تحریک کم شود. اگر شما کترل را طبق راهنمای بالا استفاده کنید مشکلی که با کترل داخلی برات پیش اومده پیش نمیاد. کرم کترل اگر داروخانه ندارن ما که همیشه داریم و میتونید تهیه کنید. اگر قرمزی و تحریک زیاد است باید قطع کنید. اگر میخوای ایران را ادامه دهید باید دفعات زدن را کم کنید تا پوست بتونه عادت کنه. با تشکر

  7. سارا سلیمانی

    سلام دکتر خسته نباشید
    خواستم بپرسم آیا این کرم باعث ایجاد شدن منافذ باز در سطح پوست میشه یانه چون که یکی از اقوامم در چندین سال قبل از این کرم به منظور رفع جوش همراه با کرم مرطوب کننده لیراک و آبرسان تالگو و شوینده بایودرما استفاده کره بود اما در سطح پوستش منافذ باز خیلی زیادی ایجادشده بود

    1. سلام سارا جان اگر از کترل درست استفاده نشود بلاهای بدتری هم سر پوست میاد، حال شما میخوای بهترین کرم ها هم کنارش داشته باش، اصل موضوع این است که صحیح استفاده شود. گاهی باید محصولات از نظر سازگاری با کترل و حتی سازگاری برای هدف قرار دادن مشکلات پوست بررسی شود و به فرد روش صحیح استفاده آموزش داده شود. شاید از نظر شما که مصرف کننده هستید پیچیده به نظر بیاد ولی واقعا پیچیده نیست و راحت میشه با انتخاب صحیح محصول و روش صحیح استفاده به نتیجه رسید و مشکلی برای پوست هم ایجاد نکرد. با تشکر

  8. سلام وقت بخیر
    من جای مهر روی پیشانی ام داره میمونه.بهم گفتن کرم کترل بزنم ، این کرم مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟ برای از بین رفتن جای مهر مناسب هستش؟

    1. سلام مریم جان در صورتی همچنان بخواهید پیشانی را با مهر تماس بدید مجددا این موضوع بر می گرده اول داستان ولی خب میتونی بزنید و حتی با لایه بردار دیگری هم میتونید شروع کنید چرا با کترل چون اصلا کترل اینجا گزینه اول برای این جور لایه برداری نیست. با تشکر از شما

      1. سلام وقتتون بخیر من یه سوالی داشتم خدمتتون من چند روزیه دارم‌پماد ترتینوئین .۰۵٪ استفاده میکنم برای پوستم بعد یجا دیدم نوشته که نباید با اسید سالیسیلیک با هم مصرف شه شوینده صورت من دارتش مشکلی پیش میاد؟ نباید از اون شوینده استفاده کنم؟

        1. سلام مهدیه جان هیچ ایرادی نداره و شما میتونید از شوینده و تونر و کرم مرطوب کننده ای که حاوی سالیسیلیک اسید است کنار کترل استفاده کنید. اون جمله که شنیدید ده تا تبصره و ماده دارد که اون عزیزان که مطلب را نوشتن به اون موارد تسلط ندارند. با تشکر

  9. سلام وقت بخیر خانم دکتر ممکنه راهنمایی کنید برای از بین بردن استرچ مارک روی بدن کترل موثر هست یا خیر؟ و اگر نیست بنظرتون از چی برای از بین بردنشون استفاده کنم؟

    1. سلام هلنا جان از کترل یا ترتینوتین میشود برای ترک های پوستی که نهایتا چند ماه از عمرشون میگذره استفاده کرد و امیدوار بود که نتایج خوبی دیده شود. به دلیل پتانسیل تحریک بالا شما با احتیاط کامل استفاده کنید و در نظر داشته باشید که در زمان بارداری و شیردهی اصلا نمیتونید استفاده کنید. با تشکر

      1. دکتر اگر مدت زمان طولانی تر ازشون بگذره چی چون من پوستم از بچگی این مشکلو داشت ولی چندسال اخیر بخاطر نوسان وزنم خیلی زیاد شده ممنونم از پاسخگوییتون

  10. سلام خانم دکتر من میخوام کترل بگیرم و سرم هیالورونیک اسید اوردینری سوالم اینه دیگه نیازی هست من مرطوب کننده ه بگیرم ؟ مرسی از شما

    1. سلام صبا جان بله نیاز است و بهتره یک مرطوب کننده خوب هم تهیه کنید. برای مثال سرم کپسولی نورترژینا و یا مرطوب کننده رپلنیش سیمپل برای روی هیالورونیک اسید خوب است. با تشکر از شما

    1. سلام مانا ی عزیز بله کترل تقریبا روی همه انواع جوش و کومدون اثر مستقیم و قوی دارد و البته با پتانسیل بالای تحریک شوندگی پوست که باید طبق دستور العمل بالا استفاده شود. با تشکر از شما

    2. سلام از کترل میشه روی بینی استفاده کرد؟ دکتر برام کترل نوشته برای جوشهای ریز صورت روی بینیم هم از این جوشها هست و ی لک بارداری. ایا کترل این لک رو از بین میبره؟

      1. سلام زهرا جان بله میشه روی بینی بزنید فقط به سوراخ بینی نزنید که وارد بینی شود چون بدجوری اذیت میشید. برای لک بله لایه ای از پوست که لک داره رو نوسازی میکنه ولی باید یک محصول ضد لک مانند سرم ویتامین سی گارنیر هم استفاده کنید. با تشکر

  11. سلام وقتتون بخیر من ۳۷ سالمه هم آثار جوش روی صورتم هست هم پوست چربی دارم که باعث میشه جوش های کوچیک سفید بزنم، چند سال پیش کرم کترل استفاده میکردم خوب بود بعدش دیگه تو بازار پیدا نکردم. قرص ایزوترتنیئون دکتر داد یک سال مداوم خوردم، یک سال هم هفته ای یکی. به خاطر عوارضش ۴ هفتس که قطع کردمش دوباره پوستم چرب شد و جوش میزنم. به نظرتون پماد کترل دوباره استفاده کنم؟

  12. سلام خانم دکتر من تازه با شما از طریق اینستاگرام آشناشدم اگر ممکنه عکس پوستم رو ببینید و جواب بدید من خیلی درگیر درمان جوش و جای جوشم هستم .27سالمه پوست بسیار چربی دارم جوش زیر پوستی و جای جوش به صورت نقطه های قهوه ای دارم آیا کترل برای من مناسبه؟

    1. سلام مریم جان بسیار خوشبختم از پیدا کردن دوست خوبی مثل شما ، کترل هم جزو گزینه های روی میز است. اگر صحیح استفاده کنید و همراه با محصولات دیگه ای که بهتون میدیم قطعا نتیجه میگیرید. چشم توی چت بفرستید عکس رو میبینم. با تشکر

  13. سلام وقت بخیر ۳۱ سالمه ، پوست صورتم چربه، / من کتف و گردن و بالای سینم و روی شانه هام جوش های قرمز میزنه و جای جوش قهوه ای قدیمی هم دارم ، صورتم هم همینطور جوش های قرمز میزنه و چون کارم جوریه که بیرون فعالیت میکنم دور چشم هم داره چروک میشه / هورمونی هم اکی هستم ، راهنمایی میفرمایید چیکار کنم ؟و از چه دارویی استفاده کنم آخه مهر ماه عقدمه، و تو شهر ما پزشک خوب نیست و هر جا رفتم نتیجه ای نگرفتم خصوصا بابت لک و جوش تنم

    1. سلام رها جان برای بدن صابون گوگرد بگیر همراه با کرم آکنه زوم بدن که توی سایت هست. و هر روز دوش بگیر و بزن، برای صورت بهتره که توی چت سایت عکسی از جوش هات و لک هات برای ما بفرستید و به سوالات ما که ازت میپرسیم پاسخ بدی. مرسی

  14. سلام وقت بخیر من دور گردنم چین های ریزی ک تیره شده دارم ک مرتب روشن‌کننده میزدم وتاثیر خاصی هم نداشت ک الان متوجه شدم این تیرگیها اکانتوزیسه ومیخام تا چینا ضخیم تر نشده از لایه بردارقوی استفاده کنم جایی خوندم کترل برا صخامت پوست خوبه نظر شما چیه خانوم دکتر ؟؟؟

    1. سلام زهره جان بله کترل جزو درمان های این مشکل است و کنارش هم میتونید محصولاتی مثل سرم ویتامین سی گارنیر برای روشن تر شدن استفاده کنید. ولی توصیه میکنم پیش یک درماتولوزیست برید و ببینه شاید لازم باشه نمونه برداری کنن و علت اصلی رو تشخیص بدن چون چند نوع تشیخص افتراقی داره که در حوزه تخصص من نیست. با تشکر از شما

  15. سلام من از راکوتان استفاده کردم برای رفع جای جوش این کرم مناسبه ؟

    1. سلام ملیکا جان اگر داری راکوتان مصرف میکنی که نمیتونی از این کرم کترل استفاده کنید. هر موقع راکوتان قطع شد دو هفته تا سه هفته بعدش میتونی از کترل استفاده کنید. الان نقدا شما باید سرم ویتامین سی گارنیر استفاده کنید. بازم سوالی بود در خدمتم

  16. باسلام و عرض ادب من خانمی ۴۸ ساله هستم نوع پوستم چرب است و تیره و کدر می باشد دارای کک مک و صورتم نسبت به گردنم تیره می باشد . بعضی وقت ها اکنه سرسیاه خیلی کم دارم که وقتی می رسد خارج می کنم . و اگرگرمیجات استفاده کنم صورتم جوش می زند که به مرور خوب می شود الان دراین سن . پوست صورتم به خاطر افت شدید وزن که داشتم شل و افتاده شده . چشمانم پف دارد و گودی و همچنین افتادگی پلک . خط اخم نیز دارم .می خواهم ازمحصولات شما سفارش بدهم ولی نمی دانم چه چیزی باید تهیه کنم درحال حاضرسه ماه است پودر کلاژن صورتی هم استفاده می کنم خواهش می کنم راهنمایی کنید تازودتر ثبت سفارش نمایم

    1. سلام محبوبه عزیزم احتراما در چت آنلاین آقای آخری که استاد و بزرگ بنده هستند راهنمایی تون کردن و لطفا طبق توصیه های ایشون پیش برید. چون راهنمایی شما با توجه به حجم موضوع و نیاز به پرسش و پاسخ های متمادی عملا در اینجا امکان پذیر نیست. با تشکر از شما

  17. سلام دکتر جان
    من 4 هفته از کترل استفاده می کنم از هفته دوم هم چون سوزش یا پوسته ریزی نداشتم هرشب دارم استفاده میکنم البته با دوزی که شما تجویز کردی جوش هام متوقف شده فقط در حد یکی دوتا که میزنم هم کترل زود خشکش میکنه به نظرم ، سوالی که داریم اینه جای جوشهای که از قبل زدم با مصرف کترل از بین میره یا برای لایه برداری قوی تر و ترمیم جای جوشهام باید از محصول قوی تر دیگری هم استفاده کنم؟

    1. سلام الهام جان لطفا حواست رو جمع کن کترل قوی ترین داروی ضد جوش و افزایش دهنده نرخ تبادلات سلولی است و یهو خارج از دستور العمل اقدامی نکنی ولا پشیمون میشی. همراه همین کترل از یک محصول مانند سرم ویتامین سی گارنیر و مرطوب کننده مانند رپلنیش سیمپل استفاده کن که اگر لکی هست برود. بقیه ضایعات را کترل به مرور ترمیم میکند. دنبال چیز قوی تر نباش این حرف ات بوی آسیب به پوست میده با تشکر

  18. سلام چند سال پیش پزشک برای من کرم کترل به عنوان لایه برار تجویز کرده بودند برای پوست بدنم و نتیجه خیلی خوبی گرفتم، الان مجدد قصد داشتم بخرم و استفاده کنم ولی توی نظرات و جواب های شما خوندم که کترل خط اول درمان لک نیست و احتیاج به کرم‌های تکمیل کننده درمان دارد، لطفا میفرمایید برای درمان لک و لایه برداری از چه محصولی باید استفاده کرد در کنار کترل؟

    1. سلام الهام جان بله کترل خط اول درمان لک نیست و برای بدن هم ترجیحا باید سعی کنید استفاده نکنید و یا به مدت محدود استفاده شود. برای بدن گزینه های دیگری وجود دارد که باید بدونیم ضایعات کجای بدن است و چه وسعتی دارد و البته چه قدمتی دارد. اینا رو بفرمایید میشه کمک کرد. با تشکر

      1. مبینا عسگری

        سلام خسته نباشید ..ببخشید من بعد از هر بار استفاده از کترل صورتم همون قسمت هایی که کرم رو مالیدم فرداش صورتم قرمز میشه حتی مرطوب کننده و ضدافتاب هم استفاده میکنم ولی باز صورتم ملتهب و قرمز میشه اوایل هفته ای یک بار استفاده میکردم اما حالا ماهی یک بار با این حال باز فرداش صورتم قرمزه من باید چه کار کنم تا قرمز نشه صورتم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام مبینا جان راه صحیح این است که شما اصلا از کترل استفاده نکنید. بری سمت آزلائیک اسید و نیاسینامید همزمان که بتونید نتیج بگیرید و نگران تحریک پوست نباشید. البته روش استفاده هته ای یک بار و ماهی یک بار شما کلا اشتباه است و معمولا با این روش زدن فرد پوستش تحریک میشه. باید طبق راهنمایی که ما نوشتیم شروع به استفاده شود و افرادی مثل شما باید تریجی شروع کنن و به استفاده هر شب برسن که پوست به کترل دیگه واکنش منفی نشون ندهد. با تشکر از شما

    1. سلام فرشته جان بله در هر حالت برای اسکار هم میشه با احتیاط استفاده کرد اما معمولا به دلایلی به خاطر محدودیت ها و امکان تحریک پوست، ما برای ترمیم اسکار های آتروفیک کمتر به کترل متوسل می شویم و یا برای یک دوره محدود آن را بکار میگیریم و بعدش با محصول دیگر ادامه میدهیم. با تشکر

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!