لاکتیک اسید در کازمتیک

لاکتیک اسید در کازمتیک
INCI Name: Lactic Acid

لاکتیک اسید یک اسید طبیعی است که در شیر ، سبزیجات ، میوه ها و حتی گوجه فرنگی یافت می شود.. لاکتیک اسید یک مولکول قطبی و عضوی از خانواده آلفا هیدروکسی اسیدها است. همان خانواده ای که گلایکولیک اسید هم عضو آن است.

آنچه اسید لاکتیک را از تمام خویشاوندان اسید جدا می کند ، ساختار مولکولی آن است. اسید لاکتیک بزرگتر از اسید گلیکولیک است بنابراین نمی تواند به همان اندازه عمیق به پوست شما نفوذ کند. این یک خبر خوب برای پوست حساس است. این بدان معناست که می تواند تقریباً همان مزایای گلیکولیک اسید را منهای پوسته ریزی و قرمزی برای پوست شما داشته باشد.

آیا لاکتیک اسید باعث از بین رفتن چین و چروک و لک های تیره می شود؟

اسکراب به صورت دستی می تواند سلول های مرده پوست شما را پاکسازی و جدا کند. اما لاکتیک اسید رویکردی های متفاوتی برای این کار در پیش میگیرد. اسید لاکتیک ماده چسبنده بین سلول های لایه خارجی پوست را در خود حل کرده و باعث می شود که این سلول ها خودشان ریخته شوند. دقیقا مشابه همان چیزی که گلایکولیک اسید انجام می دهد با این تفاوت که لاکتیک اسید چون مولکول درشت تری است نمی تواند بافت زنده را لمس کند و احتمال تحریک کمی دارد.

پس ما به افرادی با پوست خشک و یا کمی مختلط که مستعد آکنه هستند و حتی اگر پوست حالت حساسی داشته باشد لاکتیک اسید را پیشنهاد میکنیم که در رژیم مراقبت از پوست خود جای دهد.

لاکتیک اسید به مرطوب نگه داشتن پوست و احساس خشکی کمتر کمک می کند. هنگامی که به طور مرتب از اسید لاکتیک استفاده می کنید ، می تواند علائم پیری را نیز بهبود بخشد. این ماده باعث تجدید و تولید کلاژن تازه برای بافت جدید پوست می شود و می تواند پوست شما را سفت کند. هایپرپیگمنتیشن (لکه های آفتاب یا لکه های پیری) محو می شود و همچنین خطوط ریز و چروک های سطحی صاف می شوند.

لاکتیک اسید برای افراد دارای پوست خشک و دهیدراته یک معجزه گر است. این ماده در استفاده منظم روزانه در محصولات حاوی 10 درصد لاکتیک اسید (OTC) می تواند برای آبرسانی و اصلاح پوست یک ماده فوق العاده باشد. استفاده همزمان محصولات تخصصی حاوی لاکتیک اسید برای روتین های درمانی لک و چروک می تواند بسیار حیاتی باشد چون این اسید می تواند به نفوذ کرم های ضد لک و ضد پیر پوستی کمک کرده و همزمان با بازسازی پوست  و زدودن سلول های فرسوده موجب جوان سازی شود.

افرادی که ممکن است با استفاده از لاکتیک اسید دچار سوزش پوست غیر معمول شوند می توانند نحوه مصرف را تغییر دهند به این صورت که استفاده را فقط محدود به روزی یک بار و در نوبت شب نمایند اما این استفاده اگر شبی یک بار و به صورت مستمر انجام دهند می تواند بسیار نتایج عالی داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

با دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *