بهترین مکمل ریزش مو خارجی کدام است؟

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
بهترین مکمل ریزش مو خارجی کدام است؟
آنچه در این مقاله میخوانیم :

رایج ترین پرسش افرادی که به نوعی با ریزش مو درگیر هستند این است که بهترین مکمل ریزش مو خارجی کدام است؟ و با چه معیاری ما میتوانیم مکمل تغذیه ای مناسب برای کمک به رشد مو و توقف ریزش مو را  انتخاب کنیم.در اینجا ما به نقش مکمل های تغذیه ای در مهار ریزش مو و رویش مجدد مو به صورت مختصر و مفید خواهیم پرداخت و معرفی مختصر و مفیدی هم از بهترین مکمل ریزش مو یا بهترین مکمل های ریزش مو خواهیم داشت.

اغلب افراد مبتلا به ریزش مو این سوال را نیز در ذهن می پرورانند که آیا مکمل های غذایی می توانند به بازیابی رشد مو یا حتی جلوگیری از ریزش مو کمک کنند. در این میان بسیاری از مبتلایان به ریزش مو به امید آنکه این مکمل ها بتواند به آنها کمک کند، بدون مشورت با متخصص پوست و داروساز خود شروع به مصرف مکمل های تغذیه ای برای تقویت مو میکنند.

فولیکول های مو از نظر متابولیک فعال ترین سلول ها در بدن هستند و سرعت تکثیر آنها از تمام سلول ها بالاتر است از این رو رشد مو ممکن است تحت تاثیر سو تغذیه، کمبود کالری و پروتئین و همچنین کمبود ریزمغذی ها باشد. به زبان ساده تر کمبود مواد مغذی ممکن است بر ساختار مو و رشد مو تأثیر بگذارد. این اثرات روی رشد مو اغلب عبارتند از تلوژن افلوویوم حاد (TE)، که معمولا با کاهش مصرف پروتئین و کاهش وزن ناگهانی بروز میکند درست همانند ریزش مو پس از ابتلا به ویروس چینی است. همچنین آلوپشیا پراکنده در کل سر که در شرایط کمبود نیاسین یا همان ویتامین ب 3 مشاهده می شود. مطالعات همچنین ارتباط بالقوه ای بین کمبود تغذیه ای و TE مزمن، آلوپشیا آندروژنتیک (AGA)، ریزش موی الگوی زنانه (FPHL) و آلوپسی آره آتا (AA) را گزارش کرده اند.

ریزش مو وضعیت و یا به عبارتی یک اختلال شایع است و حدود 50 درصد از مردان و زنان تا نزدیک به سن 50 سالگی تحت تأثیر ریزش مو قرار می گیرند. بسیاری از مکمل های غذایی به عنوان درمان ریزش مو به بازار عرضه می شوند.علی رغم تلاش بازاریابان به صورت انبوده در سطح مارکت و حتی سوشیال مدیا که گاهی حاوی ادعاهای غیر علمی و اغواگرانه ای است که متقاضی و شخص مبتلا به ریزش مو را گمراه میکند، داروسازان و متخصصان پوست و مو باید بتوانند با بررسی شرح حال فرد بیمار مبتلا به ریزش مو و با استناد به شواهد علمی اثبات شده بهترین مکمل تغذیه ای که بتواند بیشترین کمک را به ایشان نماید را توصیه نمایند.

موضوع مهمی که باید متخصصان و داروسازان در نظر داشته باشند و تلاش نمایند که این موضوع را بازنشر نمایند تا از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری شود این است که چنین مکمل هایی همیشه بی خطر نیستند و چه بسا در مواقعی که نادرست توصیه و مصرف شوند میتواند خطرناک نیز باشند و ریزش مو را بدتر نماید.

بهترین مکمل ریزش مو

برای مثال زمانی که فرد ویتامین آ بیش از حد مصرف نماید و یا حتی سلنیوم و یا ویتامین ایی در صورت مصرف بی رویه میتواند خود عامل ایجاد ریزش مو شوند. به این موضوع به وضوح در سایت انجمن درماتولوژی امریکا هم اشاره شده است. اغلب متخصصان بر این باور هستند که بهترین مکمل ریزش مو آن است که حاوی ویتامین آ و سلنیوم و حتی ویتامین ایی نباشد چون به نظر میرسد شواهد علمی زیادی از این سه حمایت نمیکنند.

در بسیاری از موارد که دیده میشود مکمل دهی بیمار با ویتامین آ و ایی و سلنیوم بازخوردهای مثبتی روی ریزش مو دارد بر اساس حالتی است که بیمار کمبود آن سه را داشته باشد و عموما در ادبیات پزشکی مطالعات اثرات مکمل دهی در افراد بدون کمبود های تغذیه ای زیاد وجود ندارد.

البته تشخیص اینکه فرد مبتلا به ریزش مو دقیقا با کمبود چه ویتامین و یا ریز مغذی مواجه است سخت و گاهی به آزمایشات پاتوبیولوژی و بررسی اجمالی لایف استایل ایشان دارد. لذا معمولا متخصصان میتوانند با دقت بالایی بهترین مکمل ریزش مو متناسب با وضعیت فرد توصیه و تجویز نمایند.

بهترین مکمل ریزش مو در جهان کدام است؟

با قدمت ترین برند مکمل ریزش مو در جهان که از خیابان شانزلیزه به جهان معرفی شد بدون شک بهترین مکمل ریزش مو در جهان هم هست. این مکمل بدون شک مکمل فیتو فانر است. فرمولاسیون اختصاصی و منحصر به فرد آن که ناشی از سالها تجربه و مطالعه پاتریک الس بنیانگذار فیتو است باعث شده این مکمل ریزش مو در جهان بازخورد های مثبت و رویایی زیاده داشته باشد. میتوانید نقد و بررسی مکمل فیتو فانر را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن مطالعه کنید. ترکیبات جذاب و ارگانیکی که در این مکمل وجود دارد به جرات میتواند تمام عوامل کمبود تغذیه ای برای داشتن فولیکول سالم و پوست سر سالم را جبران و ویتامین ها و ریز مغذی ها را تامین کند. مکمل فیتو برای انواع الگوی ریزش موی زنانه و مردانه مناسب است. تفاوتی ندارد که شما ریزش موی آندروژنیک (ارثی) دارید و یا ریزش مو ی تلوژن افلوویوم در هر حالت مکمل فیتو میتواند گزینه اول برای انتخاب بهترین مکمل ریزش مو برای شما باشد.

مکمل تقویت مو فیتو فانر

مکمل فیتو یک مکمل تغذیه ای طراحی شده توسط برند فرانسوی فیتو برای تقویت مو و ناخن ها است. این مکمل دارای فرمولاسیون کاملا طبیعی حاوی عصاره گیلاس باربادوس برای تامین محتوای فلاونوئیدی و ویتامین سی، مخمر آبجو برای تامین محتوای ویتامین های گروه ب، روغن هویج، روغن گل گاوزبان، روغن سبوس برنج و روغن گل گاوزبان برای تامین محتوای اسیدهای چرب ضروری، پودر بامبو برای تامین محتوای سیلیس و زینک به فرم آمینو اسیدی برای مهار DHT است. مکمل فیتو قدیمی ترین و بهترین مکمل در جهان برای رفع ریزش مو و رویش مجدد مو است که بالاترین بازخورد مثبت را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نقد و بررسی مکمل فیتو را مطالعه نمایید.

بهترین مکمل تقویت مو امریکایی کدام است؟

برند افترایو (afterave) یک برند تولید کننده قدرتمند نوتریکازمتیک و نوتراسیوتیکال امریکایی است که براحتی همه رقبا را پشت شنل قرمز خود قرار داده است. آنها دکتر استرنج دنیای نوتریکازمتیک امریکا هستند که با شعار \”علم جادو نیست\” توانسته اند با تکیه بر فرمولاسیون های قدرتمند مبتنی بر علم و کیفیت بالا سایر برندهای امریکایی را عقب برانند. کمپانی  Afterave Essentials مکمل‌های تغذیه‌ای طبیعی و برتر را برای داشتن یک سبک زندگی سالم، ظاهر زیبا و محافظت از سیستم ایمنی بدن ارائه می‌کند.

مکمل های افترایو توسط دانشمندان کالیفرنیایی با استفاده از مواد اولیه های پیشرفته، علمی و ارگانیک تولید میشوند. این کمپانی دو مکمل مو شاخص دارد که یکی از آنها مکمل سائوپالمتو است و دیگری که محبوبیت بیشتری دارد مکمل هیربیاند است. این دو مکمل تفاوت معنا داری در ترکیبات دارند و کاملا مشخص است که هیربیاند بسیار مکمل تقویت مو قوی تری است. دوز ترکیبت و تنوع ترکیبات موجود در آن به طرز عجیبی چشمگیر و قدرتمند است. مکمل هیربیاند علاوه بر مناسب بودن برای ریزش مو آندروژنیک برای وضعیت های تلوژن افلوویم ناشی از ابتلا به کووید-19، جراحی، زایمان، شوک روحی و هر عامل دیگری نیز مناسب است.

معمولا شدت و پراکنده بودن الگوی ریزش مو در نوع تلوژن افلوویم بسیار شدت بالاتری از انواع آلوپسی مانند آندروژنیک دارد لذا هیربیاند در این مواقع میتواند نجات بخش باشد. این مکمل حاوی ده ترکیب اختصاصی خود در فرمول خود است که علاوه بر سایر ویتامین ها و ریز مغذی های رایج در فرمول قرار داده شده است که در گالری عکس های اسلایدی زیر میتواند 24 ترکیب موجود در هیربیاند را مطالعه کنید.

بهترین مکمل ریزش موی الگوی زنانه (FPHL)کدام است؟

ریزش موی الگوی زنانه (FPHL) رایج ترین الگوی ریزش مو در زنان است که بیشتر در سنین بالای 40 سال و در یائسگی به صورت گسترده تری شروع میشود. این الگوی ریزش ژنتیکی است و زنان ژن آن را از والدین خود به ارث میبرند. به دلیل اینکه این مدل از ریزش مو پس از یائسگی بسیار رواج دارد ثابت شده که هورمون ها در آن نقش برجسته ای دارند.

بروز این نوع ریزش مو ممکن است در سنین پایین تر از 40 سال نیز رخ دهد و معمولا بهتر است درماتولوژیست (متخصص پوست و مو) فرد را معاینه و ابتلای وی به این الگوی ریزش مو را تایید کند. درماتولوژیست ها متخصص تشخیص نوع ریزش مو و درمان آن هستند اما گاهی شرایط به گونه ای است که نشانه های این الگوی اف پی اچ ال در یک زن خیلی مشهود است و توسط یک کازمتیک فارماسیست هم تشخیص داده میشود.

در اف پی اچ ال ، ریزش مو همراه با کم پشت شدن مو، کاهش نرخ رشد مو همراه است اما ریزش در این الگو پراکنده نیست یعنی کل سر را درگیر نمیکند و بیشتر خط فرق سر و خط پیشانی و شقیقه  هستند که موهای آن کم پشت تر میشود. اما برخلاف الگوی مردانه خط پیشانی عقب نشینی نمیکند. این وضعیت همیشه پیش رونده است ولی زنان مانند مردان در این الگوی زنانه کچل یا به صورت محترمانه تر طاسی را تجربه نخواهند کرد. در مراحل اولیه موها در ناحیه میانی سر شروع به نازک و کم تراکم شدن می نماید و به تدریج با پیشرفت بیماری، ورتکس (همون گردابه وسط سر) درگیر شده و در مراحل پیشرفته کف سر به وضوح نمایان می شود.

در این الگوی ریزش مو ی زنانه نسبت آناژن به تلوژن بسیار نزدیک به عدد یک است یعنی تعداد تار موهایی که در حالت استراحت هستند و می خواهند بریزند به طرز بدی زیاد است و ممکن است با تعداد تار موهایی که در حال رشد هستند برابر و حتی بیشتر شود. البته اگر بیشتر شود شخص با سفیدی کف سر بیشتری مواجه خواهد شد ولی طاس نمیشود.

اما اتفاق بدی که علاوه بر کم پشت شدن خط فرق سر و پیشانی و شقیقه ها رخ میدهد نازکی گسترده تار موها است و اگر درمان سریع انجام نشود این نازک شدن تار مو ها به سرعت زیاد و گسترده میشود.

با استناد به لیست ترکیبات مکمل های موجود در بازار تخمین زده میشود که به ترتیب مکمل پریورین، هیربیاند و مکمل فیتو بتوانند بهترین نتایج بهبودی را در ریزش موی FPHL داشته باشند. مکمل هیربیاند خود حاوی سائوپالمتو است پس استفاده از آن میتواند از خود مکمل سائوپالمتو افترایو برای ریزش الگوی زنانه بهتر باشد چون سایر ریز مغذی ها و ویتامین های مورد نیاز نیز در آن حضور دارند. برای مثال اینوزیتول و کولین از نقاط بارز مکمل هیربیاند برای ریزش موی الگوی زنان است که موها نازک میشوند و یا ممکن است سندرم تخمدان پلی کیستیک در آن دخیل باشد. مکمل دیگری که میتواند در این نوع ریزش به بانوان کمک کند مکمل بیوتی الگوریتم است که به جرات بهترین مکمل نوتریکازمتیک جهان است که ترکیبات آن بسیار متنوع و فوق العاده است. ترکیبات بوتی الگوریتم آنقدر متنوع است که شما میتوانید آن را جایگزین پریورین کنید.

مکمل آناکپس برای رشد سریع موی سر

مکمل آناکپس ری اکتیو دوکری برای الگوی ریزش موی زنانه (FPHL) یا اف پی اچ ال در در آن رشد مو تقریبا متوقف میشود و همه موها بیشتر در حال استراحت (تلوژن) هستند یک از گزینه های خوب برای رشد سریع موی سر است.

زنان مبتلا به این الگوی ریزش موی زنانه یا FPHL میتوانند مکمل آناکپس ری اکتیو دوکری را استفاده کنند. این قرص یک مکمل تخصصی برای نازک شدن تار مو و ناخن که به طرز قدرتمندی میتواند نسبت تعداد موهای در حال رشد را به موهای در حالت استراحت بالا ببرد.

اثر بخشی مکمل آناکپس ری اکتیو دوکری در مطالعات بالینی بر روی بیمارن 90 درصد گزارش شده است. بیماران پس از استفاده شاهد بهبودی استحکام، ضخامت، حجم و تراکم موهای بیشتری بوده اند. آناکپس دوکری محتوای آمینو اسیدی مورد نیاز برای تولید کراتین مو و ناخن را فراهم میکند. همچنین آهن مورد نیاز زنان در طول روز را تامین میکند چون برای سلامت فولیکول مو بسیار حیاتی است. آناکپس دوکری فرانسوی حاوی بیوتین  و ویتامین ب 3 برای تحریک رویش مجدد مو ها است. ویتامین ایی روزانه بدن را نیز تامین میکند تا از آسیب اکسیداتیو فولیکول مو که در ریزش موی الگوی زنانه رایج است جلوگیری کند.

مکمل آناکپس ری اکتیو دوکری حاوی ویتامین ب6 به میزان نیاز روزانه یک زن است که میتواند به بهبود تعادل هورمونی فرد کمک کند تا عدم توازن هورمون که عاملی برای گسترش اف پی اچ ال است را از میان بردارد.  پس اگر شما یک زن هستید که دچار الگوی ریزش زنانه هستید و تارموهای شما نازک، و بدون رشد است و خط فرق سر و شقیقه های شما کم پشت شده است میتوانید مکمل دوکری را هم انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که مکمل آناکپس اکسپرت دوکری از مدل ری اکتیو قدرتمند تر است و فرمول جذاب تری دارد.

بهترین مکمل تقویت مو تحت لیسانس در داخل ایران

مکمل پیلفود کمپلکس مو و ناخن تولید لابراتوار سراپامیس اسپانیا است که در ایران فقط بسته بندی میشود چون خیلی بدیهی است که قابل تولید با امکانات ایران نیست. پس با توجه به اعتبار برند پیلفود بدون شک بعد از برندهای فوق بهترین مکمل ریزش مو در مارکت ایران است. این بهتر بودن قطعا بخاطر کیفیت و لیست ترکیباتی است که دارد.

مکمل پیلفود کمپلکس دوز بالایی ال سیستین دارد که با عصاره ارزن همراه شده است و یک کمپلکس انحصاری برای این فرمول به حساب می آید. ال سیستین ریزش مو را برعکس میکند چون به انتقال زینک و آهن به فولیکول مو کمک میکند. عصاره ارزن نیز از تکثیر سلولی فولیکول مو حمایت میکند که خیلی موضوع حیاتی است.

گاما لینولنیک اسید در این مکمل نکته جذاب آن است که به گردش خون بهتر و مهار DHT کمک میکند و میتواند نرخ نفوذ پوستی را افزایش دهد برای همین به جذب مواد موثره تونیک های ضد ریزش مو کمک میکند.

مکمل پیلفود آبی چون صورتی هم داره و با این نوع آبی متفاوت است. خلاصه اینکه این مدل آبی حاوی ال متیونین است دقیق همانند مکمل آناکپس دوکری میتواند به ریزش موی الگوی زنانه کمک کند.

مکمل پیلفود آبی حاوی ویتامین ایی و مس است که به سلامت پوست سر برای رشد موهای سالم تر کمک مکینند و همچنین به ریزش موی الگوی زنانه نیز کمک زیادی خواهند کرد. منگنز موجود در این مکمل که مسئول تولید آنزیم های آنتی اکسیدان است به شدت به ریزش مویی که باعث نازک شدن و شکننده شدن موها نیز شده کمک میکند.

پیلفود آبی حاوی ژلاتین نیز هست که نشان داده شده برای ضخامت بخشیدن به تار مو در همه انواع ریزش مو اعم از الگوی زنانه و حتی آندروژنیک و و تلوژن افلوویوم موثر است. این مکمل آهن و زینک مورد نیاز را نیز تاین میکند و از این نظر یز برای ریزش موی ارثی یا همان آندروژنیک ایده آل است. از دیگر مکمل های خوب مارکت ایران میتوان به مکمل های یوروویتال اشاره کرد که بسیار متنوع و کاربردی هستند.

4.9/5 - (81 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

64 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مکمل ریزش مو خارجی کدام است؟»

  1. سلام وقت بخیرمن موهام نازک و خیلی کم پشته و کنار شقیقه ها کم پشتی بیشتره تا سمت گوش، مو خوره میگیره همیشه و چند ساله که تار موهام در وسط نازک میشه کم کاری تیروئید دارم و تالاسمی خفیف با ذخیره آهن ۲۳. امپول بیوتین بپانتن و هیرویت و تونیک مو بیتروی استفاده میکنم و ماسک مو داخل حمام. لطفأ راهنمایی کنید بهترین مکمل چی هست و آیا مکمل حاوی آهن مشکل ساز نیست؟ خیلی متشکرم.

    1. سلام شیلا جان بهترین مکمل برای شما هیربیاند است و بهترین تونیک مو برای شما تونیک آناگین است. معمولا مکمل های مو ی سطح بالا آهن ندارند و شما باید با مشورت پزشک متخصص که برای تالاسمی تحت نظر ایشون هستید مکمل آهن تهیه و مصرف کنید. کمبود آهن به تنهایی میتونه شدید ترین ریزش مو ها رو ایجاد کنه. سعی کن ماسک مو میراکل موخوره گلیس استفاده کنی. با آرزوی سلامت برای شما

  2. سلام خانم دکتر روزبخیر ببخشید برای ریزش مو ی کسی که تیروییدکتومی شده چه مکملی مناسبه؟ من ۱سال قبل تیروییدکتومی شدم والان قرص لووتیروکسین مصرف میکنم ریزش مو دارم مخصوصا بعداز حمام درضمن درسن یائسگی هم هستم بی زحمت یه تونیک تقویت مو هم برام معرفی کنید

    1. سلام هدیه جان شما یک مکمل سائوپالمتو افترایو تهیه کنید و همزمان یک مکمل زینک ساده مانند زینک پلاس یوروویتال و با هم مصرف کنید. تونیک مو هم سعی کنید شامپو و تونیک مو اس وی آی بزنید . همه موارد در سایت موجود است. هر موقع سوالی داشتید بنده در خدمتم. همیشه سلامت باشید

  3. سلام وقت بخیر میشه لطفا نظرتون رو در خصوص مکمل نورکرین و ویویسکال بفرمایید من فیتو استفاد میکنم و هیرتامین هم قبلا استفاده کردم حالا میخوام یک مقدار تغییر بدم برای همین مبخوام لطف کنین منو راهنمایی کنید ؟ و در خصوص تونیک آلپسین هم اعلام نظر می فرمایید ؟

    1. سلام حامد عزیز مکمل هایی که اسم بردید در سطح فیتو نیستند و حتی مکمل هیرتامین اصلا از نظر ریسک سلامت اعتبار ندارد. نورکرین یک مکمل معمولی است و ویویسکال رسما یک مکمل و یک برند متوهم انگلیسی است که قیمت گذاری متوهمانه ای در انگلستان دارد که اصلا بنده هیچ وقت توصیه اش نمیکنم. تونیک و یا محصولات آلپسین معتبر و همیشه قابل تایید است. با تشکر

  4. محمد 44سال

    سلام وقت بخیر… ریزش مو در ناحیه شقیقه و وسط سر دارم. مزوتراپی انجام دادم 4 جلسه درمان نشد بیشتر ریخت. /فیناستراید/ماینوکسیدل/و مکمل(هیرتامین-زینک پلاس- قرص آبجو مخمر- هیرویت و…) تاثیری نداشت. شامپو گیاهی سیاهدانه و جلبک زدم جلوی ریزش وسط سر گرفته شد. ولی شقیقه نه. کمی هم موهای سفید سیاه شد. اکنون چه کنم. ممنون از راهنمایتون.

  5. سلام خانم دکتر من حدود ۳ سال قبل با شروع کرونا پدر وخواهرم را همزمان از دست دادم وبعد از اون دچار ریزش شدید مو شدم چند روزی یه بار روی تختم چند گلوله مو هست توی اتاق خوابم گوشه به گوشه گلوله مو اونقدر ریزش دارم که حجم موهام نصف شد یه دوره مزوتراپی کردم ولی تاثیری نداشت حالا دنبال یه مکمل خوبم که ماهانه استفاده کنم لطفا بهم معرفی کنید

    1. سلام زهرا جان خیلی دیر داری اقدام میکنی بعد سه سال؟ من فکر میکنم بهبودی خیلی سخت و خیلی زمان میبره و توصیه میکنم فعلا با دو شیشه فیتو شروع کنید. بعد در تماس باشید ببینم به مرور چه اتفاقی میوفته و نیاز بود اقدامات دیگری انجام بدیم. سمت اقداماتی بی نتیجه و هزینه بر نروید. امیدوارم خداوند به همه شما که عزیزانتون رو از دست دادید صبر بده و روح همه اون نازنین ها که بخاطر ویروس چینی از دست رفتن شاد و یادشون گرامی

  6. سلام خانم دکتر من موهام چربه و ریزش مو هم دارم ارثی هستش درمانش چیه؟؟

    1. سلام عزیزم / شما باید مکمل مصرف کنید و شامپوی کنترل چربی به همراه ضامپو ضد ریزش موی چرب همزمان / مکمل های متفاوتی داریم برای شرایط خاص که بدون اینکه شرح حالی از شما داشته باشیم توصیه میکنم مکمل هربیوتی و یا مکمل اکوفاین یوروویتال یا حتی زینک پلاس مصرف کنید. شامپو ها هم از برند اس وی آی میتونید تهیه بفرمایید که همه اینا توی سایت هست. با تشکر از شما

  7. وثوق السلطنه

    سلام نورکرین یا فیلتون یا هیرتامین کدام بهتر است ؟ برای ریزش و رویش مجدد

  8. اعتماد السلطنه

    سلام وقت بخیر من چندین سال هس که مشکل ریزش، کم حجم شدن و نازک شدن مو دارم. 6 ماه هیرتامین رو استفاده کردم و یک ماه استراحت دادم. مجدد 4 ماه فیتو استفاده کردم و یکماه استراحت. تاثیر خوبی داشت. الان بازم ریزش دارم میخواستم ببینم چی استفاده کنم؟ ممنونم.

    1. سلام عزیزم شما همیشه باید مکمل مصرف کنید و حتی تونیک مو هم بزنید. حالا متناسب با بودجه ای که دارید میشه به شما محصول مناسب معرفی کرد. ریزش مو اینجوری نیست که شما دو دوره یک مکمل بخورید بعد تا آخر عمر اوکی باشد. بعد فیتو میتونی مکمل اکوفاین یوروویتال رو شروع کنی و یا حتی مکمل هیر بیوتی که توی سایت هستن. بازم سوالی بود در خدمتم

  9. با عرض سلام، خانم دکتر اگه ریزش ارثی و یا هورمونی باشه فیتو میتونه روش تاثیر بزاره ؟

    1. سلام آیدا جان بله قطعا فیتو برای همه الگوهای ریزش مو که رایج ترین آنها ریزش موی آندروژنیک یا همان ارثی است مکمل فیتو جزو اولین اولویت ها است. با تشکر از شما

  10. سلام وقتتون بخیر ممنون از مقالتون من مدتیه ریزش مو شدید دارم پیش دکتر رفتم برام هیر ویت و فیناستراید نوشته و پی ار پی ولی او نت درمورد فینوستراید خوندم عوارض داره برا خانما درسته؟

    1. سلام دریا جان بله مقداری عوارض داره و شرایط خاص که باید پزشکتون شما رو در جریان قرار داده باشه. فیناستراید کلا برای خانم ها تجویز نمیشه مگر در شرایط خاص و تجویز مستقیم پزشک متخصص که باید کامل تحت نظر ایشون مصرف کنید. بازم سوالی بود در خدمتم

  11. سحر کاظمی

    سلام خانوم دکتر عزیز. من یکساله بعد از ابتلا به کرونا درگیر ریزش مو هستم و البته تحت درمان پزشک هستم و ریزش موی آندروژنیک دارم. دیروز توی چت بهم گفتین که بهتره با این شرایط مکمل هیر بیاند استفاده کنم سوالم اینه میشه هیر بیاند روزی یک بار استفاده کنم؟ که بصرفه تر بشه قیمتش چون هزینش یک مقدار برام بالاست اگه بخوام ماهی یک بار یک بسته بخرم! اینجوری اثر هیر بیاند کمتر میشه یا خیر؟ اگه بخوام اینجوری مصرف کنم بهتر نیست به جاش فیتو بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام سحر جان حق دارید هزینه هیر بیاند برای خیلی از دوستان زیاد است. اگر گفتیم هیربیاند بخاطر وجود سائوپالمتو است که برای مشکل شما خیلی میتونه کمک کنه. شما میتونی فیتو بگیری و شاید فیتو ه بتونه به شما کمک کنه. یک حالت دیگر هم هست و اون اینه که شخص مثل شما یک مکمل سائوپالمتو بگیره که تعدادش نسبت به مبلغ اش به صرفه است و در کنارش یک مکمل زینک پلاس یوروویتال هم مصرف کنه. بازم سوالی بود در خدمتم

      1. یعنی ترکیب مکمل زینک و سائوپالمتو برای شرایط من بهتر از فیتو هست؟ نتیجه بهتری میده؟

          1. ممنون خانوم دکتر. فقط روی مکمل سائو پالمتو نوشته بهبود شرایط پروستات آقایان! منع مصرف که برای خانم ها نداره درسته؟ و اینکه تداخل دارویی با اسپیرونولاکتون و سیپروترن کامپاند نداره؟

          2. سلام سحر چان ، سائوپالمتو یکی از خواص اش اینه که برای درمان بزرگ شدن و عملکرد پروستات هم تجویز میشه و حتی برای برای کمک به درمان تخمدان پلی کیستیک خانم ها و مشکلی با شما و داروهاتون نداره. مرسی از توجه شما

  12. سلام خدمت شما
    من ریزش مو دارم. یکی از بستگان از آمریکا برام هیرتامین اورده. واقعا تاثیرگذاره؟ فعلا ۱ماهه استفاده میکنم

    1. سلام مانیا جان / چرا هیرتامین در خاک امریکا خوبه بد نیست گرچه شماره یک نیست ولی خوبه. ولی متاسفانه خارج از ایالات متحده اصلا بهش اعتمادی نیست. مرسی از توجه شما

      1. سلام خانم دکتر سپاس ازمطالب ارزشمندتون واسه ریزش موی ارثی که الان بخاطر استرس و اضطراب خیلی بیشترشده (استرس و اضطرابم کنترل شده) کدوم مکمل پیشنهادتونه ؟ ضمنا دارم از ماینوکسیدیل هم استفاده میکنم.

        1. سلام الهام جان ممنون از محبت و توجه شما / شما باید از مکمل هیربیاند استفاده کنید. دست کم سه قوطی و بعد آن میتونید دو شیشه مکمل فیتو استفاده کنید. بیاد داشته باشید که استرس رو باید کنترل کنید چون هیچ ماده ای جلوی هورمون استرس (کورتیزول) رو نمیتونه بگیره. بازم سوالی بود در خدمتم

  13. سلام درود خانم دکتر من ۳۴ سالمه و سالهاست ریزش مو دارم به توصیه پزشک یکسال از ماینوکسیدیل ۲درصد استفاده کردم و خوب بود به خصوص رویش هم داشتم الان میخوام مزوتراپی برای مو انجام بدم باید ماینوکسیدیل رو کنار بذارم؟یا همزمان میتونم اونم ادامه بدم

    1. سلام مینا 221 عزیزم چرا باید مزوتراپی انجام بدید؟ شما همون ماینوکسیدیل رو ادامه بدید و یک تونیک مثل آناگین هم کنارش بزن، اگر هم متقاعدت کردن و وسوسه شدی مزوتراپی کنی نباید ماینوکسیدیل رو کنار بذاری، احتمالا همان عزیزانی که مزوتراپی برات انجام میدن بهت میگن دیگه ماینوکسیدیل نزن، به حرفشون گوش بده تا ببینیم حق با کیه. مرسی از شما

  14. نرگس ناغانی

    ممنون از شما و مطالب خوبتون
    درود،خانم دکتر من از ۱۸ سالگی ریزش مو دارم و کف سرم پیداست با موهای نازک،الان ۳۸ سالمه،ریزش مو گاهی دارم،اما میتونم با مکمل موهام رو جوندار تر کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید

  15. سلام
    بین قرص هیرتامین و پیلفود کدام رو پیشنهاد میکنید .
    برای ریزش موی هورمونی هم تاثیر دارند؟

    1. سلام خانم دکتر بنده یکساله که کاشت مو انجام دادم چه مکملی برای رشد و جلوگیری از ریزش مناسب میدونید فیتو بهتره یا هیر بیاند

      1. سلام رونالد عزیز شما میتونید هیربیاند رو با تونیک آناگین استفاده کنید بهتر است. البته که فیتو هم میتونید مصرف کنید ولی طبق تجربه من هیربیاند برای مردانی که کاشت انجام میدن بهتر است و البته هزینه بر تر هم هست. با تشکر

  16. یه ماینوکسیدیل ترکیبی برند پرفکت هیر استفاده میکردم ک بی نظیر بود بدلیل تحریمو و… دیگ نیست یه همچین چیزی میخام اثر کنه
    ترکیباتش ماینوکسیدیل فینستراید ازلایک اسید کتوکونازول استرادیول بود و یسری ویتامین .داروهای امریکاییی فوق العادی

    1. سلام فرزاد عزیز / توی سایت ebay هست و قیمت اش 28 دلار امریکا است و تا بخواهیم بیاریم توی ایران شاید با قیمت نزدیک به 40 دلار برسه تهران به دست شما. اگر خواستید توی منوی سایت بخش پشتیبانی فرم ثبت سفارش کالا رو پر کنید ما سعی میکنیم با کمترین هزینه براتون تهیه کنیم بدون اینکه دنبال سود شخصی باشیم. با تشکر از شما

  17. سلام دکتر من ۴ ماه فیتو استفاده کردم خیلی راضیم همینجوری ادامه بدم روزی ۲ تا ؟ و اینکه الان پاستیل شوگر ببر هیر مصرف می‌کنم از انگلیس برام ۱ بسته آوردن ۲ بسته دیگه اش سفارش دادن بهم گفتن اون که خودت داری سفارش اروپاست مال ما سفارش آسیا دکتر چه فرقی سفارش اروپا با آسیا داره ؟

    1. سلام بهاره عزیزم پاستیل ها رو مصرف کن مشکلی نیست. ببین سفارش آسیا فقط الزامات قانونی نوشته های روی لیبل و همچنین جملاتی ممکنه به زبان های آسیایی بنویسن والا فرمول فرقی نداره. مثلا بعضی کمپانی ها برای بدست آوردن قلب مسلمین یک دونه آرم حلال میزنن. یا اوردینری سفارش آسیا هاش به زبان چینی و کره ای و ژاپنی چیزایی مینویسه. بازم هر موقع سوالی داشتی در خدمتم.

  18. سلام خانم دکتر من روی لبم لکه های قهوه هست مثل کک و مک دلیلش چیه درمانش چیه؟

    1. سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم موهام خیلی نازک و کم پشت شده قسمت شقیقه هام خالی شده چیکارکنم؟ ؟ ؟؟؟

      1. سلام وقت بخیر من پسر ۱۷ساله هستم ریزش موی شدید دارم در همه مناطق سر خیلی نگرانم موهام بسیار کم پشت شده چه مکمل و چه تونیک و محلولی رو پیشنهاد می‌فرمایید بهترین مکمل و تونیک که وجود داره مهم نیست در ایران نباشه تهیه میکنم فقط ممنون میشم لطفا معرفی بفرمایید چیزی که واقعا موثر باشه و سوال دیگه آیا در کنار مکمل ویتامین فیناستراید و ماینوکسیدیل مصرفش رو تایید میکنید من۱۷ساام هست.تشکر

        1. دکتر شبنم فریدفر

          سلام شما چون زیر 18 سال هستید توصیه میکنم به متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید. این نوع ریزش شما باید دلیل اصلی اش شناخته شود سپس برای درمان اقدام کنید. با تشکر

  19. فرزانه شفیعی

    بسیار کامل و جامع بود👌
    ممنون خانم دکتر🙏❤
    با این اوصاف بهتره برم پیش متخصص پوست و مو تا با بررسی و آزمایشات مورد نیاز، علت ریزش مو و نازک و کم حجم شدن موهای منو تشخیص بده
    بجای مصرف خودسرانه ی داروهای معروف

    1. سلام البته که بهتر است بروید پیش درماتولوژیست / بعد تشخیص ایشون ما هم راحت میتونیم مکمل مناسب به شما بدیم. و حتی تونیک مناسب . لازمه که ذکر کنم اینهایی که در این مقاله در مورد آنها صحبت شد دارو نیست و مکمل تغذیه ای است. مرسی از شما فرزانه خانم

    2. سلام وقت بخیر ببخشید خانم دکتر میخواستم بپرسم پسر ۱۷ ساله که ریزش مو شدید پیدا کرده و موهاش خیلی چرب میشه و بخاطر کنکور و درس استرسش هم زیاده باید چکار کنه و چه دارویی استفاده کن؟ ممنون میشم راهنماییمون کنید

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!