نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری
آنچه در این مقاله میخوانیم :

در این نوشتار به معرفی و نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری خواهیم پرداخت. لاکتیک اسید موجود در سرم لاکتیک اسید اوردینری یکی از آلفا هیدروکسی اسید های عالی و محلول در آب برای لایه برداری است بویژه برای پوست خشک و حساس البته درصد های متفات اسید برای پوست های حساس باید کمتر از آن چیزی باشد که اوردینری در این محصول قرار داده است. به همین منظور اوردینری سرم حاوی 5% لاکتیک اسید را هم عرضه کرده است. لاکتیک اسید علاوه بر اینکه موجب زدودن سلول های مرده پوست و تحریک بافت جدید و جوان پوست می شود همزمان دارای خواص آبرسانی و ضد پیری عالی روی پوست است.

شاید شما قبلا و یا هم اکنون تجربه استفاده از لاکتیک اسید را داشته باشید، اما نه به این غلطت خالص که در سرم لاکتیک اسید اوردینری هست. اما احتمالا چیزی که دال بر نتیجه مطلوب مورد انتظارتان بوده است را با چشم مشاهده نکرده اید. اما در این غلظت 10% قطعا ماجرا کمی متفاوت خواهد بود. البته ابن بدان معنا نیست که غلطت های کم بی تاثیر است بلکه غلطت های کم برای استفاده طولانی مدت بسیار عالی و توصیه شده است. اما وقتی پای این نوع از سرم ها به میان می آید بحث ما بر سر غلطت یا دوز خالصی از یک اسید است که بالاتر سایر محصولات مراقبت از پوست روزانه است.

معمولا زمان بندی مصرف این سرم ها بسته به میزان تحریک پوست می تواند هر شب و یا چند شب در هفته باشد و این به واکنش و تحمل پذیری پوست شما ارتباط دارد. استفاده از این سرم لاکتیک اسید اوردینری می توان برای شما نتایج شگفت انگیزی به ارمغان بیاورد طوری که پس از چند بار استفاده هنگاهی که صبح از خواب بیدار میشوید پوستی شاداب و جوان تر را در آینه خواهید دید.

مزایای لاکتیک اسید برای پوست

لاکتیک اسید با افزایش سطح سرامیدهای لایه شاخی پوست و همچنین گگ ها وضعیت پوست را اصلاح میکند. لاکتیک اسید وقتی در مجاورت سلول هاس کلاژن ساز یا همان فیبروبلاست های پوست شما قرار بگیرد به صورت چشمگیری موجب سنتز کلاژن می شود و این کلاژن برای بافت جدیدی که در اثر لایه بردای ساخته می شود مورد استفاده قرار میگیرد.

لاکتیک اسید به نسبت سایر آلفاهیدروکسی اسید ها مولوکول درشت تری دارد و این بدان معنا است که لاکتیک اسید برای لایه برداری پوست های خشک و حساس مناسب تر از سایر آلفا هایدروکسی اسید هاست چون ملایم تر است و نفوذ عمیقی ندارد و در نتیجه تحریک بسیار کمتری را ایجاد میکند.

سرم لاکتیک اسید 10% اوردینری

سرم های لاکتیک اسید اوردینری

سرم های اوردینری محصولاتی کاربردی و تخصصی هستند. این سرم ها برای بهره مندی حداکثری مصرف کننده از یک ماده موثره به طرز عالی طراحی و عرضه می شوند. به عنوان مثال این سرم با دارا بودن 10 درصد لاکتیک اسید و 2 درصد هیالورونیک اسید به همراه عصاره برگ و میوه فلفل کوهستان یا فلفل بری تاسمانی به عنوان یک ماده فعال ضد التهاب و محلول در آب که تسکین دهنده پوست است تهیه شده است.

سیستم ضد التهاب و کاهش تحریک

سرم لاکتیک اسید 10% اوردینری حاوی فلفل بری و هیالورونیک اسید است. این دو ماده موثره در این سرم میزان التهاب احتمالی را به شدت کاهش داده و احساس خارش و سوزش فوری را به شدت کم میکنند و این موضوع منجر به قرمزی پوست کمتری می شوند. عصاره فلفل بری یا فلفل تازمان یک ضد آلرژی و ضد میکروب نیز هست و با خاصیت ضد التهابی اش گفته می شود می تواند مویرگ ها را تقویت کند و پوست واکنش پذیر را تسکین میدهد. این وضعیت برای پیشگیری از روزاسه و قرمزی بسیار اهمیت دارد. اوردینری در سرم پیلینگ از این عصاره به میزان بیشتری استفاده کرده است چون آنجا اسید قوی تر است و نیاز به تسکین بیشتری برای پوست پیش بینی میشود.

کاربرد های سرم لاکتیک اسید اوردینری 

لایه برداری و آبرسانی پوست، کاهش لک های پوستی و ضایعات و ناهمورای های پوستی، افزایش خاصیت الاستیسته و بهبود چین و چروک های سطح پوست، افزایش شادابی پوست و بهبود تن پوست، کاهش پوست پرتقالی و رفع کامل جوش های سرسیاه و کومدونال روی نواحی اطراف بینی

موارد منع مصرف 

 

این سرم نباید در پوست های حساس، لایه برداری شده توسط روش هایی همچون میکرودرم ابریژن و روش های اسید تراپی، رتینول تراپی و …. و حتی پوست های تحت درمان با دارو استفاده شود. اگر پوست حساس دارید حتما از مدل 5 درصد استفاده کنید و قبل مصرف یک قطره از این سرم را روی پوست بالای بازوی خود برای 24 ساعت تست کنید.

روش مصرف

روزی یک بار روی پوست تازه شسته شده ترجیحا شب ها استفاده شود در صورتیکه احساس سوزش داشتید می توانید این سرم را با کرم های ضد پیری با راهنمایی داروساز خود مخلوط کنید تا پوست به آن میزان تحمل پذیری مورد نیاز برسد. می توانید پس از مصرف از مرطوب کننده مناسب نیز استفاده کنید. این محصول یک اسید است و می تواند پوست شما را در برابر نور آفتاب حساس کند لذا حتما روزها از ضد آفتاب و کلاه لبه دار مناسب استفاده شود چون این درصد از لاکتیک اسید پوست را به نور آفتاب حساس خواهد کرد و در صورت نزدن ضد آفتاب تمام زحمات شما برای رسیدن به منافع این سرم اوردینری به باد خواهد رفت. اگر از این نوشتار نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری راضی بودید حتما نظرات و سوالات خودتون رو در کامنت ها برای من بنویسید.

4.4/5 - (50 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

105 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری»

  1. سلام من لاکتیک اسید ۵ درصد استفاده میکنم/ ضد آفتاب ام میزنم اما صورتم لک آورده مصرفش رو قطع کنم؟ چکار کنم لک ها خوب بشن؟خیلی ناراحتم که اومدم ابرو رو درست کنم چشم رو کور کردم.

    1. سلام ریحانه جان ، لاکتیک اسید 5 واقعا ملایم است چطوری این مشکل برات بوجود اومده باید جدی چند موضوع رو بررسی کنید، 1. لاکتیک اسید فیک و فاسد خریدید 2. ضد آفتاب درست نمیزنی 3. ضد افتاب ات رنگیه و رنگش فریب ات میده 3. توی خونه لامپ هاتون از این کم مصرف و مهتابی قدیمی ها است که به شدت لک زا هستند. در هر حال این مشکلات رو بررسی و حل کن ف مصرف لاکتیک اسید رو قطع کن فعلا و یک عدد سرم ویتامین سی گارنیر تهیه کن و سریع شروع به استفاده کن، ضد آفتاب هم بی رنگ بگیر . با تشکر از شما

      1. سلام خانم دکتر وقت بخیر من روی گونه هام لک های قدیمی دارم وهمچین منافذباز محصولاتی که تهیه کردم نیاسینامید، پیلینگ ولاکتیک اسید10درصد اوردینری هست وهمینطور ابرسان دوتینی ومرطوب کننده و بالم بدن نوتروژینا باچه روتینی باید استفاده کنم؟ این لک ها خیلی ازارم میدن پوستم چون خیلی چرب هست بالم بدن نوتروژینا رو روی سرم ها میزنم بنظرتون بدنیست؟

        1. سلام سحر جان همه ضد آفتاب ها اگر صحیح زده شوند ذاتا ضد لک هستند. شما بهتره دنبال ضد آفتابی باشیدکه خوب روی پوستت بخوابه و درگیر عبارت ضد لک بودن کرم های ضد آفتاب نشو که بیشتر تبلیغاتی است برای فروش بیشتر. با تشکر از شما

  2. آسمون طلایی

    سلام ، من ۲شب در هفته قبل خوابیدن، از سرم ۱۰ درصد لاکتیک اسید اوردینری استفاده میکنم ، آیا در طول روز در منزل ، و شب ها وقتی لامپ و مهتابی روشن هست باید ضد افتاب به صورتم بزنم ؟
    آیا نور لامپ و مهتابی باعث لک صورت میشوند؟
    سوال دوم: روتینم درسته ؟ پوست مختلط مستعدجوش دارم
    صبح:شستشوباشوینده پوست چرب نارنجی نیتروژنا،بعدتونر درمالین مخصوص پوست چرب
    تو خونه ضد آفتاب نمیزنم ، اگربیرون برم ضدافتاب بیرنگ فاقد چربی ساین اسکین میزنم که قرمزسفیده بستش.
    شبها:شستشوباشوینده نیتروژنا، تونر درمالین ،
    ۲ شب درهفته ضدلک لاکتیک اسید۱۰ درصد اوردینری ،
    ۲ شب در هفته ضد جوش فوری نیتروژنا ،
    ۳ شب درهفته کرم بستن منافذدرمال فوکوس رو بینی و گونه ،
    هر شب بعد ضد جوش یا ضدلک ، سرم ابرسان پوست چرب سیمپل میزنم.
    ضدجوش ، ضدلک ،بستن منافذ و اسکراپ را هر کدوم یک شب جداگانه در هفته به تعداد گفته شده میزنم.

    بعد ۱ شب درهفته بااسکراب پرفکت کلین دکتر ژیلا تو حموم ۳ دقیقه ماساژمیدم بعد ک از حموم در اومدم مایک نعنالیمو وارمی میزنم ۱۰ دقیقه

    1. سلام آسمون طلایی / اگر لامپ مهتابی دارید بله بازد ضد آفتاب بزنید. سرم مرطوب کننده ضد آفتاب سیمپل بزنید وقتی توی خونه هستید. اگر لامپ هاتون SMD باشه مشکلی نداره ولی مهتابی و کم مصرف قدیمی ها مشکل دارد. اینکه کلی محصول داری و از کای برند مختلف کاری ندارم ولی این طرز استفاده هم خیلی جالب نیست و فایده ای هم بای بهبود پوستت ندارن. البته امیدوارم نتیجه بگیری. بازم سوالی بود در خدمتم

      1. سلام ببخشید من توی روتین روزم به ترتیب از شوینده بیجا اینسفری و تونر منافذ اتود هوس و اسنس حلزون و زهر زنبور بنتون و سرم ویتامین سی ایزنتری و کرم آبرسان ایزنتری و کرم دور چشم سین و بعدش ضدآفتاب کوزارکس استفاده میکنم میتونم شبا به جای ویتامین سی از لاکتیک اسید اوردینری استفاده کنم یا ن؟ و ویتامین سی رو فقط صبح ها استفاده کنم؟ در هفته ام دوبار ماسک خاک رس سبز شرک استفاده میکنم و ماسک ورقه آیی بعد از حمام
        درصورت استفاده از لاکتیک اسید اون اسکراب دوبار درهفتمو قطع کنم؟

        1. سلام فاطمه جان بله می تونید لاکتیک اسید رو هر شب بزنید و دیگه ماسک های اسکراب رو قطع کنید. ویتامین سی رو صبح ها بزنید خیلی هم خوبه. بازم سوالی داشتید در خدمتم

  3. سلام خانوم دکتر من ضد لک سیسپرسا میزنم شبا ایرادی نداره این سرم لاکتیک اسید رو هفته ای دوبار استفاده کنم یعنی شبی ک سرم رو میزنم دیگه ضد لک نزنم ؟
    واینکه این سرم باید رو پوست بمونه تا صبح ؟؟؟

    1. سلام بهاره جان / اینو باید از شرکتی که سیسپرسا میفروشه بپرسید چون خیلی کرم جالبی نیست که بشه تو روتین اونو جای داد. البته که در نوبت های دیگه مثلا صبح میتونی لاکتیک اسید بزنی. ولی اینکه بخوای یک شب سیسپرسا نزنی واقعا من دخالتی نمیکنم چون فردا روز لک هات خوب نمیشه میندازی گردن من. ممنون از حضورت

  4. سلام ‘من از سرم لاکتیک اسید ده درصد اوردینری استفاده میکنم همراه با پیلینگ اوردینری ‘الان احساس میکنم پوستم یه کم تیره شده ‘باید چیکار کنم؟
    پوستم چربه و قبلا هم لاکتیک اسید پنج درصد استفاده میکردم

    1. سلام نجمه جان / شما اشتباه کردید این دو تا رو همزمان استفاده میکنید. روش استفاده تون هم احتمالا صحیح نیست که اینجوری شده و احتمالا ضد آفتاب هم درست نمیزنید. در هر حال دست کم سرم پیلینگ رو کنار بذارید و ضد آفتاب درست بزنید. خودش باید خوب بشه. با تشکر از حضور شما

    1. سلام
      من ی خرده روی یکی از گونه هام مدتی هست ک لک افتاده و ۳۵ سال سن دارم. پوستم خشک است اما منافذ دارم الان سرم لاکتیک اسید رو تازه گرفتم آلفا اربوتین اوردینری هم میزنم. آبرسام لورال میزنم میخاستم بپرسم ک شبی که لاکتیک اسید میزنم ایا میتونم بعدش الفا اربوتین بزنم ؟ و اینکه لاکتیک اسید رو زدم نیازی به شستشو نیست؟ میتونم روش سرم یا ژل کرمای حاوی هیالورونیک اسبد بزنم؟ ویتامین سی رو هم صبحا بزنم؟
      ممنونم

      1. سلام مریم جان / میتونید صبح ویتامین سی بزنید، و میتونید روی لاکتیک اسید سرم های دیگر بزنید. ولی نکاتی داره که ضمن احترام جزو پشتیبانی پس از فروش است و ما به عمومی روش استفاده و ترتیب استفاده محصولات را بیان نمیکنیم. در صورتی که محصولات را از ما خریداری نموده اید لطفا در چت آنلاین سایت با ما در تماس باشید. ممنون از شما

        1. سلام. من پوستم سفید و مختلطه. منافذ باز دارم و برای جای جوش‌هام میخوام از لاکتیک اسید اوردینری استفاده کنم. ۲۴ سالمه و نمیدونم پوستم چقدر حساسه. به نظر شما لاکتیک اسید ۵ درصد برای من مناسبه یا ۱۰ درصد؟

          1. دکتر شبنم فریدفر

            سلام شیدا جان اینکه نمیدونید چقدر حساس است پس 10% بردارید. لاکتیک اسید اونقدر ملایم است که 5 و 10 برای پوست نرمال خیلی خشونت شون تفاوتی ندارد. با تشکر

  5. سلام، پوست من خشکه و معمولا در برخی نواحی پوسته پوسته میشه، به عبارتی پوستم صاف نیست و یه نقاطی تکستچر داره. روتینم پاک کننده روغنی ایوروژه و بعد شوینده خیلی ملایم لاین اتوپیای آردن و مرطوب کننده و ضدآفتاب هست. آیا برای اینکه این پوسته ها از بین بره استفاده از لاکتیک اسید اوردینری بعنوان شروع لایه بردار مناسبه و کدوم درصدش بهتره؟
    و بین لاکتیک اسید اوردینری و ساندی کدوم عملکرد بهتری داره؟

    1. سلام مژگان جان / بله لاکتیک اسید اوردینری شروع کن / ببین وقتی داری مقایسه میکنی همیشه حق با اوردینری است. لاکتیک 5 درصد برای پوست های واقعا حساس خوبه ولی در حالت عادی برای پوست های خشک با لاکتیک اسید 10% شروع کنید. مرسی از حضور شما

  6. هدیه کدخدایی

    سلام خانم دکتر عزیز
    آیا میتونم همزمان از کرم ویتامین سی اوردینری و سرم لاکتیک اسید هر کدوم یک شب درمیان استفاده کنم؟ و روزها سرم ویتامین سی ملایم لایکو همراه کرم ژل آبرسان و ضدآفتاب؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      من حدود یک هفته هست شبا سرم لاکتیک اسید اوردینری استفاده میکنم و فردا صبح ضدافتاب ژیناژن اس پی اف ۵۰ میزنم به مقدار ۲انگشت کامل و هر دوساعتم تمدید میکنم
      از اصل بودن محصولمم مطمئنم
      و غیر از ابرسانم محصول دیگه همراهش استفاده نمیکنم ولی متاسفانه بجای اینکه صورتم روشنتر بشه تیره تر شده
      علت این موضوع چی هست؟؟

  7. سلام وقت بخیر من دوبار در هفته لاکتیک اسید بزنم و روی اون از هیالورونیک اسید استفاده کنم یا لازم نیست فقط مرطوب کننده بزنم ؟

  8. سلام خانم دکتر
    خانم های باردار هم میتونن تو روتینشون داشته باشن این سرم رو یا نه ؟

  9. سلام دکتر من لاکتیک اسید ۱۰ درصد پوستم چرب هست و منافذ رارد فعلا تغییری در پوستم حس نمی کنم ضمناومیتونم با نیاسینامید هن استفاده کنم به چه صورت؟

    1. سلام استفاده از آلفا هیدروکسی اسید ها در این غلظت توصیه میشه که طولانی مدت باشه و اینکه بله با نیاسینامید ه میتونید با فاصله چند دقیقه استفاده کنید. مرسی از حضور شما

  10. مصرف قرص هاى avodart (كاهش دهنده تستسترون) و اسپيرونولاكتون آيا مانعى دارن براى استفاده ى سرم ها؟؟
    با سپاس?

    1. سلام وقت بخیر من از سرم پیلینگ لایه بردار اوردینری استفاده میکنم خیلی راضی هستم آیا برای لک همین رو ادامه بدم یا لاکتیک اسید جایگزین کنم

      1. سلام حلما جان در هر حال هم میتونید ادامه بدید هم میتونید لاکتیک اسید رو جایگزین کنید مشکلی نیست. سرم پیلینگ حکم یک ماسک هفتگی را دارد اما لاکتیک اسید رو دیگه هر شب باید زد. اما یادتون نره رای کاهش لک فقط لایه بردار کافی نیست و شما باید یک محصول ضد لک هم کنارش داشته باشید. بازم سوالی بود در خدمتم

  11. عرض ادب و خسته نباشين خانم دكتر.
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد، من ٢ شب در هفته از لاكتيك اسيد ٥٪؜ استفاده ميكنم، ميتونم روش سرم هيالورونيك اسيد هم استفاده كنم؟ (يا لازم نيست)
    در ٥ شب ديگه ى هفته ميتونم از بافه استفاده كنم؟ ( چون اسيد لاكتيك و بافه تداخل دارند)

  12. سلام خانم دکتر.من منافذ باز روی صورتم دارم.و پوستم یا چرب هست یا مخطط.از کدوم ضد آفتاب استفاده کنم؟نوجوان هستم و پوستم بعضی اوقات جوش میزنه.

  13. سلام،من۱۷ سالمه نوع پوستم رو نمی دونم.ولی صورتم کک و مک داره و منافذ باز.وکمی جای جوش توصیه شما چی هست ?

    1. سلام دخترم خب قاعدتا با این توضیحات باید صورت شما چرب و یا متخلط باشد چون هم از منافذ گفتید هم از جای جوش. برای مشاوره بهتر لطفا به چت آنلاین پیام بدهید. مرسی

      1. سلام خانم دکتر فریدفر عزیز.
        من جای جوش دارم و دکتر بهم گفته از سرم پیلینگ اوردینری استفاده کنم منتها طرز استفادشو گفتن هرشب باش و ۲۰ دیقه بعد بشورم نمیدونم طبق گفته دکتر برم یا هفته ای دو بار استفاده کنم

    1. سلام زهرا جان هر دو خوبه . مهم اینه که میشه با کم و زیاد زدن حجم و حتی زمان بندی زدن کاری کرد که هم پوست تحریک نشه هم اثر بهتری بذاره و هم پوست به اون عادت کنه. 5 برای پوست های یک کم حساس و خیلی خشک و تحریک پذیر بهتره.

  14. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من پوستم یه مقدار چربه اما‌جوش ندارم بیشتر جای جوش و منافذ باز دارم
    با توجه به اینکه نمیدونم پوستم چقدر حساسه بهتره اینو بخرم یا سرم پیلینگ اوردینری؟؟
    ممنون میشم جواب بدید❤️

  15. سلام من از وقتی اینسرم‌رو‌میزنم گوشههای لبم تیره شده
    حس میکنم روی گونم هم داره لک میشه
    چیکار کنم

    1. سلام عزیزم چطوری میزنی ؟ با چی میزنی یعنی سایر محصولات مراقبت از پوستت چیه ؟ آیا ضد آفتاب میزنی ؟ لامپ های منزل شما چه نوعی هستن؟ آیا قرص های پیشگری از بارداری استفاده میکنی؟ …

  16. سلام وقتتون بخير، من از اين سرم لاكتيك اسيد اوردينري ١٠٪؜ استفاده كردم بعد از ٥ شب پوستم ملتهب و كمي خارش و و مثل پشه گزيدگي ، كل صورتم دون دون شده، مثل جوش
    ، چكار كنم…؟

    1. سلام نوشین جان شما باید از جایی که این سرم رو تهیه میکنی روشن استفاده صحیح رو بپرسی . شما اشتباه استفاده کردید که اینجوری شده و باید فعلا نزنی تا خوب بشه پوستت. مرسی از حضورتون

  17. سلام وقتتون بخیر . ببخشید این سرم برا روی سطح امدن جوشهای زیر پوستی مناسب است ؟این بهتر عمل میکنه و سرعت داره یا پیلینگ اوردینری ؟

    1. خانم دکتر ببخشید ی سوالی دارم واسه پوست مرغی چ محصولی رو پیشنهاد میدین ک هم واقعا جواب بده و هم قیمتش مناسب باشه خسته شدم واقعا اصن اعتماد ب نفس ندارم سر این قضیه بازوهامو پاهام اینجورین🤦🏻‍♀️

    1. سلام نسیم جان بله مناسب است البته نه به اندازه گلایکولیک اسید، چون لاکتیک اسید گرچه روی پوست چرب هم خوب عمل میکنه ولی به اندازه گلایکولیک اسید (مانند آلفازوم 15 ) نمیتونه مزایا برای پوست چرب داشته باشه. مرسی از حضورتون

        1. سلام آسوده جان نیاز به شستن نداره و باید به ضربات آرام نوک انگشت بزنید به پوست صورت تا جذب بشه و بعد از چند دقیقه می تونی روش هر کرم ضد لک یا ضد چروک یا مرطوب کننده ای بزنید. مرسی از حضور شما

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!