راهنمای محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای

Picture of آرتان آخری

آرتان آخری

متخصص شیمی کازمتیک | عضو ifscc
راهنمای محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای
آنچه در این مقاله میخوانیم :

یکی از پیامد های نا خوشایند آکنه ولگاریس، باقی ماندن جای اسکار روی پوست است که میتواند روی کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بیمار مبتلا تاثیر منفی بگذارد. راه کارهای کلینیکی و مراقبت های موضعی برای بهبود اسکار های آکنه ای وجود دارد که ما در اینجا قصد داریم در مورد محصولاتی از برند اوردینری که برای این منظور قابل استفاده است صحبت کنیم پس اگر شما هم درگیر اسکار آکنه ای هستید در این راهنمای محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای همراه ما باشید تا بدانید با توجه به نوع و شرایط پوستی که دارید بهتر است از چه محصولی استفاده کنید.

مقدمه

آکنه یک بیماری شایع است که 80 درصد افراد بین 11 تا 30 سال و تا 5 درصد از افراد مسن تر تجربه میکنند. در برخی از این افراد پاسخ التهابی شدید به باکتری مولد آکنه بنام پروپیونی باکتریوم آکنه، منجر به ایجاد اسکارهای دائمی و بد شکل میشود. در چند دهه گذشته اصطلاخات توصیفی و تکنیک های جراحی متعددی برای تشخیص انواع و بهبود ظاهر جای زخم در افراد مبتلا به آکنه استفاده شود. الگوریتم های رایج برای درمان اسکار و بهبود ظاهر آنها مواردی مانند برش پانچ، بلند کردن پانچ، برش زیر جلدی که با نام سابسیژن آن را می شناسیم و لیزر ریسورفیسینگ هستند. تشخیص اینکه کدام یک از این روش ها برای شما مناسب است با درماتولوژیست است و ما و شما تعیین کننده روش اجرایی برای اسکار شما نیستیم.

اسکار های آکنه دو طبقه بندی اصلی دارند یکی اسکار آتروفیک یا فرو رفته و یکی هم اسکار هایپرتروفیک یا برآمده که حالت کلوئیدی دارند. اما خود اسکارهای فرو رفته خود شامل سه دسته بندی است. این سیستم طبقه بندی توصیفی اسکار آکنه ای آتروفیک که جهانی است شامل اسکار های آیس پیک (icepick)، اسکارهای رولینگ (rolling) و اسکارهای باکس کار (boxcar) است. این سیستم طبقه بندی برای اسکارهای آکنه ای بیشتر برای پزشکان متخصص پوست مفید است که بتوانند زیر گروه های اسکار را با دقت بیشتری شناسایی کنند که بتوانند پروتکل های درمانی موثرتر و مناسب را برای بیمار انتخاب نمایند.

طبقه بندی انواع اسکار آکنه ای

در تصویر فوق شما طبقه بندی صحیح از اسکار آکنه ای را مشاهده میکنید که شامل توضیحات و شمل اسکار ها و درمان های کلینیکی پیشنهادی و میزان اثر بخشی آنها است. این درمان ها توسط درماتولوژیست برای اسکار های آتروفیک انجام میشود. قبل و یا بعد از این درمان ها شما میتوانید از محصولات مراقبت از پوست مناسب برای کمک به درمان و کاهش ظاهر اسکار های اتروفیک استفاده کنید. در صورتی که روتین درمان آکنه شما به صورتی طراحی شده باشد که حاوی رتینوئیدها باشد میتواند تا حد زیادی از ایجاد اسکار جلوگیری و حتی به درمان آن حتی در حد میکرونیدلینگ و بیشتر نیز کمک کند.

اما در این میان یک ضایعه دیگری از آکنه که بر جا می ماند و بسیار آزاردهنده است لک پس از التهاب آکنه است. هایپرپیگمنتاسیون پس از التهاب یا PIH زمانی رخ میدهد که سلول های پوست ملانین بیش از حد تولید میکنند یا رنگدانه را به صورت نامنظمی در اون ناحیه ای که التهاب رخ داده است پراکنده میشود. این اتفاق معمولا زمانی رخ میدهد که جوش های شما در حال بهبودی هستند. زمانی که این لک ها قرمز رنگ هستند یعنی تازه هستند و درمان آنها میتواند سریع تر انجام شود اما زمانی که قدیمی میشوند به شکل قهوه ای و دارک اسپات در می آیند که درمان آن سخت و زمان بر است.

مراقبت های ضروری در طول درمان اسکار آکنه ای

صرف نظر از اینکه شما از چه روش کلینیکی برای درمان و بهبود ظاهر اسکار ها استفاده میکنید. باید در نظر داشته باشید شما باید حد الامکان از نور آفتاب دوری کنید و در صورتی که در نور روز در فضای بیرون تردد میکنید حتما از ضد آفتاب به صورت صححی استفاده کنید. اهمیت ین موضوع شای بسیار مهم تر از خود روش درمان شما باشد چون نور آفتاب میتواند همه چیز را برعکس کن و کل روند درمان شما را تبدیل به کابوسی بی پایان نماید.  فراموش نکنید تمام محصولات مراقبت از پوست که در ادامه معرفی میشوند چه همراه با روش کلینیکی استفاده شود و جچه به تنهایی در یک روتین مراقبت از پوست، باعث میشوند پوست شما لایه برداری شده و پتانسیل آسیب پذیری آن در مقابل نور آفتاب بالا رود. پس دوری از آفتاب، صحیح استفاده کردن از کرم ضد آفتاب و حتی کلاه لبه دار توصیه میشود.

اگر در مورد روش استفاده از محصولات سوال دارید باید بدانید که هر محصولی متناسب با روتین و شرایط هر فرد میتواند روش استفاده خاصی داشته باشد برای همین ما در اینجا به جزئیات روش استفاده از محصولات نمی پردازیم.

معرفی محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای

محصولات اوردینری که در اینجا معرفی میشوند همه میتوانند هایپرپیگمنتاسیون پس از آکنه را هدف قرار دهند. پس تمام محصولاتی معرفی شده می توانند برای لک جای جوش شما ممفید و موثر باشند. اما اگر مطمئن نیستید که باید از چه محصولی استفاده کنید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

1. سوسپانسیون آزلائیک اسید 10% اوردینری

سوسپانسیون آزلائیک اسید 10% اوردینری اولین گزینه است که به فرم ژل کرم ارائه شده و اعتقاد بر این است که این اسید کراتولیتیک ترین اسید برای پوست است و از نظر اثرات ضد آکنه متخصصان آن را با ترتینوئین، بنزوئیل پراکساید، اریترومایسین و تتراسایکلیمن خوراکی مقایسه میکنند و گاهی حتی به دلایلی همچون ایجاد نکردن مقاومت باکتریایی آن را گزینه برتر برای درمان آکنه میدانند. این اسید شاید دلیل دیگر محبوبیت اش این باشد که استفاده از آن در دروان بارداری و شیردهی کاملا ایمن و بی خطر است. این سوسپانسیون برای درمان اسکارهای رولینگ شدید و نقاط تیره ایده آل است. اگر علاقه مند هستید بدانید درمان های کراتولیتیک آکنه چیست حتما مقاله کوتاهی که در این زمینه با محوریت آزلائیک اسید نوشته ایم را با نام درمان های کراتولیتیک آکنه مطالعه کنید.

آزلائیک اسید علاوه بر اثر لایه برداری مناسبی که دارد و میتواند در کاهش اسکار های آتروفیک موثر باشد دارای خاصیت ضد لک اختصاصی است و میتواند آنزیم تیروزیناز را که در تولید ملانین پوست نقش دارد مهار کند. این یعنی شخص مبتلا به آکنه دارد از یک لایه بردار ضد آکنه استفاده میکند که یک ضد لک اخصاصصی نیز هست. نکته مثبت آزلائیک اسید استفاده از آن برای لک ملاسما است و همچنین برای بیماران مبتلا به روزاسه و آکنه روزاسه نیز استفاده میشود.

مفاله پیشنهادی : نقد و بررسی آزلائیک اسید اوردینری

آزلائیک اسید اوردینری دارای خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدانی است پس میتواند آکنه را از ابتدایی ترین نقطه تشکیل هدف قرار دهد تا ایجاد نشود و پاسخ التهابی پوست منجر به ایجاد اسکار آتروفیک و لک جای جوش نشود. پس اگر شخص مبتلا به آکنه دارای شرایط زیر است اولین گزینه برای ایشان آزلائیک اسید اوردینری است.

  • فرد مبتلا به آکنه دارای تیرگی و لک ملاسما باشد.
  • فرد مبتلا با آکنه و اسکار دارای روزاسه و قرمزی در صورت باشد.
  • فرد مبتلا به آکنه و اسکار باردار و یا در حال شیردهی باشد.
  • فرد مبتلا به آکنه قبلا به مدت طولانی آنتی بیوتیک مصرف کرده باشد.

2. سرم آلفا آربوتین اوردینری 2% + هیالورونیک اسید

سرم آلفا آربوتین اوردینری یک ضد لک اختصاصی است و باید صراحتا عنوان کنم که هیچ وقت اولویت ما برای کاهش لک پس از التهاب در درمان لک جای جوش نیست اما بی تاثیر هم نیست چون به خوبی می تواند در جهات کاهش لک با مهار آنزیم تیروزیناز کمک کند. این سرم یک آبرسان و آنتی اکسیدان و ضد لک قوی است که اگر احیانا در روتین شما قرار دارد میتواند در کنار یک لایه بردار به خوبی برای کاهش اسکار و لک جای جوش کار کند. سرم آلفا آربوتین یک مقدار روش استفاده خاصی دارد و باید ملاحظاتی در حین استفاده از آن به عمل بیاید لذا حتما موقع تهیه آن با مشاورتان برای این ملاحظات مشورت کنید. برای آشنایی با این سرم میتوانید مقاله نقد و بررسی سرم آلفا آربوتین اوردینری را مطالعه کنید.

3. آلفا هیدروکسی اسیدهای اوردینری

شاخص ترین اسیدهای آلفای تولید اوردینری، سرم لاکتیک اسید 10% اوردینری و سرم لاکتیک اسید 5% اوردینری به همراه تونر گلایکوکولیک اسید 7% است. لاکتیک اسید به شما کمک میکنند که هر گونه ضایعات آکنه ای که تازه است و لک جای جوش که قرمز است را با ملایمت از بین ببرید چون لاکتیک اسید یک اسید لایه بردار و ضد لک ملایم است و میتواند به بهبود رنگ بود و رفع هر گونه ضایعات روی پوست کمک کند. از لاکتیک اسید 10 % برای کاهش اسکار های رولینگ و بوکسکار میتوانید استفاده کنید ولی لاکتیک اسید 5% واقعا صرفا برای آبرسانی و کاهش لک، سلول های فرسوده و خطوط ریز مناسب است.

گلایکولیک اسید اما قوی تر است و برای پوست آکنه دار ایده آل تر و برای اسکار آیس پیک موثر است. گلایکولیک میتواند باعث افزایش بیان هیالورونیک اسید و ژن کلاژن در پوست شود و با لایه برداری عمیق تری که انجام میدهد هم میتواند آکنه را درمان کند هم میتواند به کاهش هر گونه ضایعات از جمله لک و اسکار کمک کند. مقاله نقد و بررسی سرم لاکتیک اسید اوردینری را برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطالعه نمایید.

اوردینری برای جای جوش

4. سرم پیلینگ اوردینری AHA 30% + BHA 2%

سرم پیلینگ اوردینری قوی ترین سیستم اسیدی در دسترس که توسط اوردینری عرضه شده است میتواند در صورت استفاده صحیح بیشترین کمک را در کاهش اسکار های به ویژه عمیق از هر مدل و لک جای جوش به شما بکند. زمانی که اسکار های شما قیدیمیتر و جای جوش های شما قهوه ای شده است امید به اثر بخش بودن این سرم از بقیه محصولات بیشتر است.  این سرم مجموعه ای از اسیدهای لایه بردار شامل گلایکولیک اسید، لاکتیک اسید، تارتاریک اسید، سیتریک اسید و نهایتا سالیسیلیک اسید به میزان 2 % است.

این سرم بالاترین درصد لایه برداری را در کمترین زمان فراهم میکند و باید در نظر داشته باشید که یک اسید قوی است و نباید روی پوست آسیب دیده و حساس استفاده شود و باید فرد دقیق و با تجربه ای باشید تا بتوانید بدون اینکه برای پوست خود دردسر درست کنید از این سرم نتیجه بگیرید. به یاد داشته باشید اگر شما در حال درمان با ژل دیفرین و یا کرم کترل هستید شاید بتوانید یک سرم لاکتیک اسد و یا تونر گلایکولیک اسید بزنید ولی اصلا نباید از این سرم پیلینگ استفاده استفاده کنید چون احتمال دارد پوست شما رسما کنده شود.

پس همه افراد دارای اسکار قدیمی و لک جای جوش قهوه ای و قدیمی میتواندد از سرم پیلینگ استفاده کنند به شرطی که پوست آسیب دیده و حساس نباشد. اگر ملاسما دارید نیز میتوانید از این سرم در کنار یک ضد لک خوب استفاده کنید. شما میتوانید مقاله نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری را مطالعه کنید ما سع کرده ایم به صورت دوستانه ای این سرم را از همه جوانب برای شما تشریح کنیم و روش استفاده صحیح از سرم پیلینگ را هم در آن آموزش داده ایم.

5. سالیسیلیک اسیدهای اوردینری

اوردینری سه محصول اختصاصی سالیسیلیک اسید دارد که دو عدد سرم و یک عدد ماسک پاکسازی کننده صورت حاوی چارکول است. محصولات سالیسلیک اسید اوردینری  لایه بردار های خوب برای پوست های آکنه ای و یا پوست های دارای بلمیش و تغییر رنگ یافته در اثر آکنه هستند. این محصولات به خوبی احتقان را رفع میکنند، همچنین تیرگی، قرمزی و بی نظمی بافت رویی پوست را اصلاح کرده و رنگ پوست تیره شده و خسته را یکدست و شاداب میکنند.

سرم سالسیلیک اسید 2% اوردینری که آب دار است یک سرم لایه بردار مخصوص برای حالتی است که فرد در دارای پوست چرب و آکنه ای در حال برنامه ریزی برای اصلاح بلمیش روی پوست خود است. بلمیش یعنی هر گونه ضایعات تغییر رنگ یافته ای که روی پوست ظاهر میشود و عموما تازه است. اما نسخه سرم سالیسیلیک اسید 2% بدون آب اوردینری یک لایه بردار ویژه برای درمان همزمان آکنه، جوش زیر پوستی و کومدون سر سیاه است که به کاهش لک و اسکار های آتروفیک هم به خوبی کمک میکند. نسخه بدون آب تحریک کمتری نیز دارد چون بر پایه اسکوالَین است میتواند برای پوست خشک دارای آکنه نیز به خوبی استفاده شود. همه انواع سالیسسلیک اسید از برند اوردینری در دراز مدت حتی بدون روش های کلینیکی میتوانند به کاهش اسکارهای آتروفیک کمک کنند.

6. سرم نیاسینامید 10% + زینک 1%

سرم نیاسینامید اوردینری را عموم مردم به عنوان یک ضد جوش می شناسند اما واقعیت این است که نیاسینامید یک ضد لک پس از التهاب با خواص آنتی آکنه است. ضد آکنه بودن آن ناشی از خواصی است که در راستای درمان و جلوگیری از بروز جوش از خود نشان میدهد. نیاسینامید مزایایی از جمله کنترل چربی، کاهش سایز منافذ، کاهش التهاب منجر به آکنه، کاهش لک ناشی از التهاب، کاهش کلی التهاب در پوست، افزایش نرخ گردش سلولی و در نتیجه رفع احتقان پوستی را از خود نشان میدهد. تمام این خصوصیات منحصر به فرد نیاسینامید را دارای محبوبیت بی نظیری کرده است که شما میتوانید به تفسیر آن را در مقاله نقد و بررسی سرم نیاسینامید اوردینری مطالعه نمایید.

سرم نیاسینامید برای اسکارهای رولینگ کمک کننده است و کلا برای همه افراد مستعد آکنه با هر نوع پوستی بهترین ضد لک جای جوش است اما باید در کنار یک لایه بردار بکار گرفته شود البته نه لزوما همزمان بلکه میتوان در دو زمان مختلف در شبانه روز بکار گرفته شود. این سرم میتواند در مراحل اولیه تشکیل اسکار های فرو رفته دخالت کند و از تشکیل آنها جلوگیری کند ولی به تنهایی اصلا نمیتواند اسکار آتروفیک شکل گرفته را درمان کند. به زبان ساده سرم نیاسینامید به تنهایی نه یک محصول ضد جوش است و نه یک محصول درمان کننده اسکار آتروفیک ولی به تنهایی یک ضد لک است و در صورتی که با لایه بردار همراه شود همه کار برای شما خواهد کرد.

7. سوسپانسیون ویتامین سی

اوردینری دو نوع سوسپانسیون ویتامین سی دارد که واقعا هر دو از نظر فرمولاسیون و عملکرد برای اسکار های رولینگ فوق العاده هستند. تفاوت آنها صرف در بافت است و میزان توانایی هر دو برای در معرض قرار دادن پوست شما با ویتامین سی فعال تقریبا با هم برابر است. این سوسپانسیون ها با تامین میزان بالای ویتامین سی فعال میتوانند افزایش تولید کلاژن را به شدت بالا ببرند و موجب ترمیم اسکارهای آتروفیک شوند. این ویتامین سی ها در کاهش لک های تیره و روشن کردن پوست به شدت قدرتمند هستند و پوست را سریع به سمت جوان شدن هدایت میکنند.

فعالیت سوسپانسیون های ویتامین سی به خوبی پوست را قادر میسازد که خود را بازسازی کند و اسکارهای وحشتناک در مساحت زیاد را هدف قرار داده و ترمیم میکند. پس اگر شما قصد دارید ویتامین سی را به قصد کاهش لک جای جوش و اسکار فرو رفته استفاده کنید حتما سراغ سوسپانسیون بروید. سوسپانسیون ویتامین سی 23% اوردینری بافت بدون آب و سیلیکونی دارد که با ذرات هیالورونیک اسید برای آبرسانی و کاهش تحریک تقویت شده است و سوسپانسیون ویتامین سی 30% اوردینری  نیز بدون آب ولی بر پایه سیلیکون است و برای اینکه به اندازه مدل 23% قوی باشد درصد ویتامین سی آن را به 30 افزایش داده اند. این سوسپانسیون ها نباید با هر محصول دیگری استفاده شوند و از نظر تکنیکی سوسپانسیون های پایدار هستند و تنها تفاوت در بافت سیلیکونی و غیر سیلیکونی آنها است.

8. رتینوئیدهای اوردینری

رتینوئید ها به خصوص خود رتینول و البته دیفرین و کترل به طور کلی از بهترین درمانگران اسکارهای آکنه ای هستند. سرم گرن اکتیو رتینوئید و سرم رتینول خاص در اسکوالَین اوردینری  دو تا از بهترین گزینه ها برای بهبود اسکار های آیس پیک و بوکسکار هستند. رتینول های اوردینری برای مبتلایان به آکنه بسیار مفید اند چون تمام مشکلات مرتبط با پوست چرب و آکنه را هدف قرا میدهد و به مرور اثرات جوان سازی قوی را نیز ایجاد میکند.

اگر شما اسکارهای زیاد دارید و جوش هم میزنید توصیه این است که از سرم گرن اکتیو 5% استفاده کنید. البته در صورتی که جوش زدن های شما زیاد است باید برای درمان آنها با ما مشورت کنید چون ممکن است نیاز به دیفرین و یا کرم کترل داشته باشید. افراد داری پوست حساس بهتر است گرن اکتیو 2% استفاده کنند چون این سرم حاوی گرن اکتیو رتینوئید است و با رتینول خالص متفاوت بوده و ملایم تر است.

پس نتیجه میگیریم با استناد به خواص رتینول در بهبود پوست، بهترین محصول موضعی از برند اوردینری برای کاهش اسکار های آتروفیک رتینول های اوردینری هستند. دقت داشته باشید که رتینول برای اثر بخشی نیاز به زمان استفاده بالای 6 ماه دارد و بهتر است که منظم و متعهد در مصرف باقی بمانید تا معجزه رتینول را ببینید. رتینول ها داری دستور استفاده خاص هستند و شما باید برای انتخاب و همچنین روش صحیح استفاده از آن با داروساز زیبایی خود مشورت کنید.

دکتر شبنم فریدفر

کازمتیک فارماسیت ؛ دکتر داروساز فارغ التحصیل دانشگاه تهران ؛ پاسخگوی سوالات شما 👇🏻👇🏻

اگر سوالی در مورد راهنمای محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای آتروفیک و لک جای جوش دارید همین پایین صفحه مطرح بفرمایید، من دکتر شبنم فریدفر در کمترین زمان پاسخ خواهم داد. مرسی از شما ❤️

4.9/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

31 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای محصولات اوردینری برای اسکار آکنه ای»

  1. سلام. میشه راهنمایی بفرمایید چطور از سرم رتینول یک درصد برای اسکار فرورفته آکنه استفاده کنم؟ یعنی شب ها اول با تونر پوستم تمیز کنم بعد آبرسان بعد 20 دقیقه سرم رتینول و بلافاصله بعدش مرطوب کننده درست هست؟

    1. سلام مستوره جان اگر سرم رو تهیه کردید توی چت سایت پیام بدید و اسم وشماره سفارش تون رو بفرمایید تا برای نحوه استفاده صحیح راهنمایی تون کنیم. با تشکر

  2. سلام من ۲۰سالمه اما پوست مختلط حساس ودهیدراته با کومدون های ریزسرسیاه روی بینی وگونه دارم همچنین خطوط خنده اخم هم کاملا پیداست وپوستم کدره از چه سرمی وچه محصولاتی استفادا کنم برای درمانش؟

    1. سلام فاطمه جان شما باید آزلائیک اسید اوردینری، سرم ویتامین سی گارنیر و سرم آرجرلین اوردینری استفاده کنید. دیفرین و کترل برای پوست حساس توصیه نمیکنیم. با تشکر

  3. سلام خانم دکتر من اسکار جوشم حدود ۶سال ک تو صورتم هستن ایا با سرم پیلینگ امکان بهترشدنشون هست؟

  4. مریم سالاری

    سلام من به تازگی سرم نیاسینامید اوردینری رو تهیه کردم و در روتین شب به صورت زیر انجامش میدم…درسته؟ میخواستم بدونم روتینم درسته و به جا از سرم نیاسینامید استفاده میکنم یا نه…از پاسخگویی شما متشکرم🙏🏻🙏🏻🌺 این رو هم اضاف کنم که ۱۹ سالمه و پوست حساسی دارم. یه سوال دیگه‌ای که دارم اینه که بعد از استفاده از سرم نیاسینامید پوستم رو بشورم و بعد مرحله بعدی (دور چشم) رو انجام بدم یا نیازی به شستشو نیست؟

    1. سلام مریم جان نحوه استفاده ای که داری پیش میری درست است. و نیازی نیست نیاسینامید شسته شود. روتینی که داری برای پوست حساس مشکلی ندارد مگه اینکه برند محصولاتی که داری چیز عجیبی باشد. با تشکر

  5. سلام وقت بخیر من 18 سالمه پوستم چربه‌ مستعد لک و جوش در کل خیلی جوش میزنم جاشون هم لک و اسکار میشه چند ماه پیش پیلینگ اوردینری میزدم الان یکم کمتر جوش میزنم ولی جاشون لک میمونه نمیدونم چه روتینی‌ استفاده کنم پیلینگ اوردینری با نیاسینامید خوبه ؟ یا پیلینگ با آزلائیک اسید اوردینری ؟ خیلی سردرگم‌ شدم

  6. سلام وقت شما بخیر من شش ماه از ژل دیفرین استفاده کردم و با وجود رعایت فراوان و استفاده از ضد آفتاب پوستم جدیدا حساس شده و روی گونه لک میبینم در صورتی که قبل استفاده از ژل لک نداشتم بنظر شما برای حساسیت و درمان پوستم چکار کنم

    1. سلام فاطمه جان راهش اینه که ضد آفتاب رو به اندازه کافی بزنی و خیلی زیر نور آفتاب نباشید. اقدام بعدی این است که شما صبح ها سرم ویتامین سی گارنیر بزنید. با تشکر

  7. سلام ۱۷ سالمه جوش دارم البته الان کمتر شدن چهار جلسه اس پاکسازی میرم تونررناروژینا استفاده میکنم الان جای جوش به صورت قهوه ای و قرمز رو پوستم دارم میخواستم بدونم تا کی پاکسازی رو برم واینکه واسه جا قهوه ای و قرمز چی استفاده کنم شوینده مناسب چی استفاده کنم؟روتین مناسب شما چی توصیه میکنید ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. سلام من روی صورتم اسکار دارم 10جلسه فرکشنالو میکرو انجام دادم بهتر شد ولی رفع نشد چکار کنم اون بهتره یا اوردنیری؟

  9. سلام، من 22 سالمه، چند ماهه شروع به درمان جوش پوستی کردم، دکتر بهم داکسی سایکلین داد، با PEGEL و من کنارش یک وعده شوینده نوتروزینا برای آکنه و سالسلیک اسید و نیاسنامید اوردینری مصرف کردم و باید بگم جوش فعال ندارم و اکثرا جای جوش و اسکاره و احساس میکنم پوستم داره بهتر میشه. الان سرمها و شوینده ام دارند تموم میشن و به فکر یه روتین برای لک و اسکارم، ضد آفتاب میزنم ولی اونم اگه چیزی مناسب میدونید بهم بگید، در کل اگه امکانش هست راهنماییم کنید.

    1. سلام عسل جان شما همون سالیسیلیک اسید و نیاسنیامید اوردینری رو ادامه بدید عالی است. احتمال زیاد وقتشه که پانژل و داکسی رو دکترتون دیگه بگه قطع کنید برای همین سعی کنید باهاش مشورت کنید. بعد میتونی توی چت عکسی از اسکار هات برای ما بفرستی که بتوانیم دقیق تر محصولی اگر لازم بود به شما معرفی کنیم. با تشکر

  10. سلام وقتتون بخیر ؛میشه منو راهنمایی بفرمایید که سرم هیالورونیک اسید و اربوتین الفا و سرم بافه رو میشه باهم شبها استفادا کرد؟؟

  11. سلام خانم دکتر عزیز، من پوست مختلطی دارم و حدودا یک ماه پیش پوستم در قسمت گونه ها و خط چونه جوش های قرمز دردناکی زد که التهاب جوش‌ها الان برطرف شده و تقریبا می‌تونم بگم که دیگه جوش جدید هم نمی‌زنم، برای رفع جای این جوش‌ها من رو راهنمایی می‌کنید لطفا؟
    درضمن سایت‌تون فوق‌العاده‌ست چقدر خوب در مورد محصولات توضیح داده شده و با حوصله به پرسش ها جواب دادید، ممنون ازتون🌿🌿🌿

    1. سلام فائزه جان ممنون از لطفی که به ما دارید. شما باید کمی به ما اطلاعات بدید و عکس از جای جوش ها ، لذا لطفا توی چت سایت تشریف بیارید و به چند سوال پاسخ دهید. چشم راهنمایی میکنیم. با تشکر از شما

  12. سلام خانوم دکتر ،
    من پوستم چربه و لک های هورمونی و همچنین لک های قهوه‌ای جای جوش دارم ومنافذ باز.و پوستم هم اخیرا چند درجه به طور کل تیره شده درصورتیکه من افتاب نمی گیرم و همیشه ضد افتاب میزنم، چه محصولی برای پوستم لایه برداری پوستم پیشنهاد میدین؟

    1. دکتر شبنم فریدفر

      سلام سارا جان شما شب ها آزلائیک اسید بزنید و صبح ها سرم ویتامین سی گارنیر و حتما مکمل ویتامین سی هم مصرف کنید. همه اینها توی سایت موجود است . مرسی از حضور شما

  13. سلام من بازوهام جوش داده و حتی جای جوشش مونده چیکار کنم 🥲 حتی دکتر هم رفتم خوب نشد

    1. دکتر شبنم فریدفر

      سلام زینب جان هنوز جوش میزنه؟ دکتر رفتی چی بهت داد که خوب نشد؟ با تشکر

  14. باسلام خدمت خانم دکتر عزیز،من چند مشکل پوستی دارم وواقعا برای انتخاب محصولات اوردینری سردرگمم اول اینکه منافذصورتم باز شده ،جوش سرسیاه دارم،گهگداری جوش قرمزمیزنم قسمت تیزون صورتم براق وچربه،چند قسمت از صورتم جای فرورفتگی جوش قدیمی دارم واینکه لکه های قرمزجای جوش روی صورتم هست لطفا منو راهنمایی کنیدازچه محصولاتی برای رفع این مشکلات استفاده کنم.ممنون

    1. سلام عزیزم شما باید به مدت طولانی شب ها آزلائیک اسید بزنید و صبح هم نیاسینامید اوردینری ، یک شوینده خوب و یک مرطوب کننده خوب هم نیاز خواهید داشت. با تشکر از شما

    1. سلام اختر جان رتینول و سوسپانسیون ویتامین سی برای اسکار های عمیق و پهن شبیه به رولینگ مناسب هستند البته باید طولانی مدت استفاده کنید چون درمان اسکار قدیمی بسیار زمان بر است و سخت و اگر بتوانید همزمان از یک راه حل کلینیکی هم بهره بگیرید زودتر نتیجه میگیرید. با تشکر

      1. سلام وقتتون بخیر ؛ببخشید درحال حاصر بهترین سرم جوانسازوضدچروک اوردینری برای پوست مختلط،چیه ،؟تفاوت سرم بافه ساده با سرم بافه کوپر چیه؟

        1. سلام هانی عزیز بافه کوپر یک پپتید خاص حاوی مس دارد که بسیار پپتید خوب و گران قیمتی است. تفاوت در همین است. و قطعا بهترین سرم پپتیدی جوان ساز مدل کوپر پپتاید است. با تشکر

          1. مریم سالاری

            خیلی ممنون از پاسخگوییتون🙏🏻💗 میسلار گارنیر، شوینده سیمپل، دور چشم سیمپل، مرطوب کننده آبرسان سیمپل، میخواستم بدونم که نیاسینامید رو باید هرشب استفاده کنم یا هرصبح و هرشب یا یک شب درمیون؟ یه سوال دیگه اینکه نیاسینامید برون ریزی داره درسته؟ از پیلینگ aha بالانس هم میخوام استفاده کنم.میشه طریقه استفاده اش رو کامل بهم توضیح بدین🙏🏻🙏🏻

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!