نقد و بررسی کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
نقد و بررسی کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک
آنچه در این مقاله میخوانیم :

پوست از دو طریق پیر می شود یکی درونی یا کرونولوژیکال که روندی طبیعی است و یکی هم بیرونی که پیر پوستی سریع ناشی از نور خورشید است. برای مقابله با پیری ناشی از نور خورشید یا همان فتوایجینگ ما به محصولات ضد آفتاب نیاز داریم. در این مقاله به نقد و بررسی کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک خواهیم پرداخت.

درماتیپیک برند جدید و تولید شرکت پوبر است شرکتی که سالهاست برای واردات برترین و بزرگترین برندهای جهان به داخل بازار ایران شناخته شده و شهره خاص و عام است. پوبر علاوه بر توان تبلیغاتی قوی که دارد باید اعتراف کرد که پیش از ورود تلاش قابل ستایشی را برای ارتقای شیمی کازمتیک تیم تولیدی خود انجام داده است و این امر در نیم نگاهی به فرمولاسیون ها و کیفیت محصولات آن که بازخورد مناسب هم داشته کاملا مشهود است.

کرم های ضد آفتاب دبل افکت درماتیپیک همانند کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک که همزمان یک کرم ضد آفتاب و یک کرم ضد لک است همگی دارای فیلتر های تینوسورب شرکت بی آی اس اف (BASF) هستند که امروزه این فیلتر ها در اتحادیه اروپا و کشوهای تابع قوانین کمیسیون اتحادیه اروپا بسیار محبوب و پر استفاده هستند. شاید خالی از لطف نباشد برای دوستانی که اطلاع ندارند ذکر شود که این فیلتر ها در ایالات متحده استفاده نمیشود و مجوز استفاده ندارند و این دلیل بر بد بودن این فیلتر ها نیست بلکه به دلیل قوانین متفاوت ایالات متحده است که ضد آفتاب را جزو دارو ها طبقه بندی نموده اند و براحتی به هر فیلتری مجوز داده نمی شود.

فیلتر های ضد آفتاب کرم های ضد آفتاب درماتیپیک

تینوسورب ام و تینوسورب اس دقیقا دو فیلتر مورد استفاده در ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک است که دو فیلتر هیبریدی (فیزیکی – شیمیایی) کاملا ایمن و از هر نظر فوق العاده و ایمن و بدون حرف و حدیث هستند. نکته مثبتی که این دو فیلتر ضد آفتاب دارند این است که در کنار هم در این فرمول درماتیپیک وقتی روی پوست قرار میگیرند رد سفیدی بر جا نمی گذارند. در واقع بهتر است بگوییم تینوسورب ام که در مواردی متهم برجا گذاشتن رد سفیدی است در این کرم ضد آفتاب رد سفیدی روی پوست بر جا نمیگذارد و خود شرکت سازنده نیز این موضوع را تاکید کرده است.

میزان SPF این محصول 50 است و میزان UVA-PF نیز با توجه نوع فیلترهای هیبریدی داخل فرمول آن مازکزیمم است یعنی محافظت در مقابل نور UVA ماکزیمم است. این کرم ضد آفتاب وسیع الطیف است به طوری که امواج فرو سرخ IR را پوشش میدهد. فرمولاسیون این کرم مقاوم در برابر آب و کاملا زود جذب نیز هست که انتهای این مقاله به بررسی بافت آن می پردازیم.

اما فعال ترین ماده طبیعی جاذب نور ماوراء بنفش که در کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک و البته سایر کرم های ضد آفتاب های این برند استفاده شده چیزی نیست جز ماده موثره ی هلیوگارد 365 ، تولید شرکت میبل بایوکیمستری سوئیس که از جلبک قرمز بدست می آید که بر خلاف جلبک سبز ، می تواند نور یو وی را جذب کند.

هلیوگارد دارای دو نسخه است که درماتیپیک از نسخه استاندارد آن بهره گرفته است. این ماده موثره که عصاره جلبک قرمز است بر پایه اسیدهای آمینه ی شبه مایکوسپورین (MAA) است که توسط جلبکها، مرجان ها و زئوپلانکتون ها تولید میشود.

هلیوگارد یا عصاره جلبک قرمز در این کرم ضد آفتاب درماتیپیک به عنوان یک جاذب قوی نور یو وی و تقویت کننده SPF عمل میکند و از پوست در مقابل پیر پوستی ناشی از نور UVA و آسیبی که این نور می تواند به DNA پوست وارد آورد محافظت میکند. این ماده آبرسان و ضد چروک است و به طور موثری از اکسید شدن لیپید های پوست، زمانی که در معرض نور UVA قرار میگیرند محافظت میکند.

عوامل ضد لک موجود در کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک

  • ویتامین سی
  • آربوتین
  • آزلوگلیسینا
  • عصاره ریشه شیرین بیان

ویتامین سی با اتصال به یونهای مس در سایتهای فعال آنزیم تیروزیناز سبب کاهش ساخت ملانین می گردد و معمولا در کنار سایر عوامل ضد لک استفاده میشود مانند آربوتین که در این کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک حضور دارد. آربوتین یک مهار کننده آنزیم تیروزیناز است که موجب جلوگیری از تشکیل ملانین و روشن شدن لک و تیرگی پوست می شود. آربوتین در واقع نسخه ای ایمن و موثر از هیدروکینون برای روشن سازی پوست است.

خرید: کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک

آزلوگلیسینا نام تجاری ماده ی پتاسیم آزلوئیل دی گلیسینات و محصول شرکت sinerga است. این ماده موثره برای روشن کردن رنگ پوست طراحی شده است اگر چه دارای خواص مفید دیگری نیز هست. آزلوگلیسینا علاوه بر بهبود درخشندگی پوست، مهار آنزیم تیروزیناز، کاهش تولید ملانین و یکنواخت کردن رنگ پوست می تواند در کنترل ترشح سبوم نیز دخالت مثبت داشته باشد و به آبرسانی نیز بپردازد. این ماده برای انواع پوست اعم از چرب یا دهیدراته و حتی دارای درماتیت سبورئیک نیز مناسب است و همزمان با رفع لک از بروز آن نیز پیشگیری میکند.

عصاره ریشه شیرین بیان که تقریبا همه مصرف کنندگان محصولات روشن کننده پوست دست کم یک بار نام آن را شنیده اند از دیگر ترکیبات روشن کننده و ضد لک موجود در این کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک است. این عصاره گیاهی خاصیت تسکین دهنده و بهبود دهنده رنگ پوست را دارد. عصاره ریشه شیرین بیان دارای ماده ای بنام گالابریدین است که یک آنتی اکسیدان قوی، تسکین دهنده و سفید کننده پوست است.

اصولا یک محصول ضد آفتاب به تنهایی به دلیل محافظت از پوست در مقابل اثرات مخرب نور آفتاب به تنهایی بهترین ضد لک است و تقریبا بالای 50 درصد فرآیند درمان لک را در صورتی که صحیح زده شود به دوش می کشد و لزومی ندارد حتما و الزاما حاوی مواد موثره ضد لک باشد. از نظر علمی این ادعای درماتیپیک برای وجود این 4 ماده موثره ضد لک بیشتر اقدامی تبلیغاتی است و علمی نیست چون نه تنها اثربخشی و عملکرد این مواد موثره در بافت کرم ضد آفتاب قابل اعماض است بلکه کاملا مشخص است که درصد کافی از این مواد در این کرم وجود ندارد و سیستم انتقالی هم برای جذب و به درون پوست رفتن آنها در تکسچر کرم وجود ندارد.

پس به یاد داشته باشید این کرم یکی از بهترین ضد آفتاب های بازار است اما جایگزین کرم ضد لک شما نیست و روی ضد لک بودن آن بر مبنای وجود 4 ماده ی ضد لک حساب نکنید بلکه قدرت ضد لک بودن این کرم همانند سایر کرم های ضد آفتاب کلاسیک در واقع همان ضد آفتاب بودنش و فیلتر نورهای ماوراء بنفش خورشید است.

بافت کرم ضد آفتاب و ضد لک درماتیپیک

بافت این کرم به دلایل محکمی می تواند برای بیش از 90 درصد مصرف کنندگان دوست داشتنی باشد. اولین دلیل وجود دو فیلتر ضد آفتاب تینوسورب اس و تینوسورب ام است که بخوبی روی انواع پوست حس لطیفی دارند.اساسا خود تینوسورب اس را در فرمولاسیون هایی که هدف فرمولاتور ایجاد یک پروفایل حسی خوب برای مصرف کننده است بیشتر استفاده میشود و به خوبی هم جوابگوی این ایجاد حس خوب است.

وجود ترکیبی بنام سپیژل 305 از شرکت Seppic فرانسه در این کرم به نوعی پیشگام بودن این کرم در استفاده از اولین پلیمرهای چند منظوره و پلیمر مایع در کازمتیک دانست که با تکنولوژی پلیمریزاسیون امولسیون معکوس تولید شده اند. این پلیمر خلق و خوی فرمولاسیون را متحول کرده است به جوری که باعث تثبیت و لطافت فرمول شده است که حس خوبی را برای مصرف کننده ایجاد میکند.

اما کمپلکس دیگری بنام Polasperse CSI از شرکت انگلیسی CRODA هم در ایجاد حس خوب برای مصرف کننده در این کرم دخیل است. این کمپلکس پایه امولسیون با شکست سریع دارد. معنای شکستن سریع در اینجا این است که هنگامی که این کرم روی پوست اعمال می شود امولسیون آن می شکند و قسمت اصلی فاز آب درون آن فورا آزاد می شود و به طور خاصی روی پوست حس لطیف و خنکی ایجاد میکند. این ماده عامل خنک کننده است که وجود آن در ضد آفتاب های هیبردی مانند این محصول درماتیپیک کاملا توجیه پذیر است و البته به طور ویژه پلاسپرس سی اس آی برای آسیایی ها تولید شده و به طور کلی برای ایجاد حس لطیف و خنک در فرمولاسیون هایی برای آسیایی ها ایده آل است.

اما در پایان اشاره ای به ماده موثره بیزابولول داشته باشیم در کنار ترکیبات ضد لک داشته باشیم که قطعا هدف از وجود آن در این فرمول در کنار ایزوپروپیل میریستات کمک به نفوذ مواد موثره ضد لک است. بیزابولول یک ماده آنتی اکسیدان و ضد پیر پوستی عالی است که از اریتما و آفتاب سوختگی نیز پیشگیری میکند این ماده تسکین دهنده و ضد تحریک پوست نیز قطعا در ایجاد بافت دوست داشتنی کرم ها دخیل است.

در کنار بیزابولول که یک ماده دارای خواص ضد میکروبی و آنتی باکتریال است ما رزورسینول را می بینیم که یک ماده ضد عفونی کننده و کراتولیتیک است این یعنی یک ماده ای است که به کاهش و بروز بلمیش ها (عیوب پوستی) کمک میکند. رزورسینول در درمان بسیاری از اختلالات پوستی حتی در آفتاب سوختگی نقش ترمیمی و کمک کننده دارد.

سخن پایانی

این کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک می تواند اقبال بلندی در بین افرادی دارای پوست تیره و دارای لک و یا مستعد بروز لک داشته باشد. با توجه به ترکیبات آن و بافت خوبی که دارد و از فیلترهای ایمن و قدرتمندی نیز برخوردار است که این محصول را بسیار قابل قبول و جذاب نموده است.

اما با توصیه بسیاری از دوستان که توصیه کرده بودند موقع معرفی لطفا از محصولات انتقاد نیز بکنید باید عنوان کرد که به این کرم یا بهتر بگوییم به شرکت سازنده این محصول انتقادهایی هم وارد است که البته این انتقادها اثری روی کیفیت و یا تصمیم گیری مصرف کننده برای انتخاب این محصول ندارند. مثلا درماتیپیک در لیست مواد اولیه پشت محصول در دو مورد از نام تجاری ماده بجای نام بین المللی کازمتیک استفاده کرده که طبق قانون بهتر است اصلاح گردد. اما نقد دیگر این است که درماتیپیک ذکر نکرده است که فرم ویتامین سی استفاده شده چه است که البته که بهتر است دست کم در لیست مواد اولیه نام بین المللی کازمتیک نوشته می شد.

سومین نقد که البته نمی توان گفت نقد چون چیزی که دلیل یا پاسخ آن برای خود ما واضح است را نمی تواند نقد نامید و به آن برند ایراد گرفت. درماتیپیک به جای آلفا آربوتین از خود آربوتین استفاده کرده است که مشخصا اگر از آلفا آربوتین استفاده میکرد بدون شک قیمت محصول بسیار بیشتر میشد.

لذا این نکته را نمی شود به عنوان انتقاد مطرح کرد ولی خب ما ضمن تحسین این محصول درماتییک آن را مطرح کردیم تا اگر کسی این موضوع به ذهنش رسید بتواند پاسخی برای آن بیابد.

4.5/5 - (40 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

89 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک»

  1. سلام خانم دکتر من یک طرف صورتم تازه لک سطحی آورده میخواستم بپرسم اگه ضد لک درماتیپبک استفاده کنم خوبه بان. نحوه مصرفش چطوریه

  2. سلام، خانم دکتر، فرق، یا تفاوت کرم ضد آفتاب دراماتیپیک مدل anti spot با مدل anti Redness در چیست؟ در صورت امکان، بفرمایید قیمت کدوم مدل بالاتر هست. ممنون میشم راهنمایی کنید، چون من خودم، 3 سالی میشه که ضدآفتاب دراماتیپیک استفاده میکنم.

  3. سلام آیا در مواد سازنده ضد آفتاب درماتپیک ضد لک از لایه بردار استفاده شده؟ من پوستم در اثر لایه برداری خیلی نازک و سد دفاعی پوستم آسیب دیده و میخواستم بدونم چون ضد آفتاب ضد لک هست لایه برداری انجام میده؟؟

      1. خانم فرید فر آیا آین ضد آفتاب مناسب پوست های خیلی حساس و روزنه ای هست؟
        یا پیشنهادی دیگه ای دارید برای پوست های خیلی حساس و روزنه ای؟
        و میشه یه ترمیم کننده خوب بهم معرفی کنید که باعث جوش صورت نشه

          1. سلام وقتتون بخیر خانم دکتر عزیزآیا ضد افتاب درماتیپیک جوش زا هست چون صورت من به شدت جوش زا هست ودرحال درمان

          2. سلام آرزو جان ؛ خیر جوش زا نیست و تاکنون صد ها عدد از این ضد آفتاب رو به افراد دارای پوست چرب و آکنه ای توصیه کردیم و کسی ایرادی نگرفته است و شما هم میتونید استفاد کنید. ممنون از شما

  4. سلام من پوستم چربه و لک زیادی زده و الان هم که اخرهای باردادین ام هستم لک اورده یه کم از یه خانم دکتر داروسازخواستم یه ضد لک معرفی کنن بهم گفتن درماتیپیک من ۴۳ سالمه چه جوری بخرم ازکجا چه قیمتی و اینکه نحوه استفاده چه جوری باشه

    1. سلام دوست ناشناس عزیزم / ضمن آروزی سلامتی برای شما و مسافرتون / از داروخانه ها و یا سایت رژا شاپ تهیه کنید. درماتیپیک فقط ضد آفتاب هاش خوبن و اگر ضد لک خوب لازم دارید سرم آلفا آربوتین اوردینری بگیرید. بازم سوالی داشتید همیشه اینجا در کامنت ها در خدمت شما هستم.

    1. سلام هر نوع ضد آفتابی بزنید خوبه / فقط موقع رفتن به مدرسه ضد آفتاب بزنید حالا هر مدلی که باشه. چون احتمالا سر صف برای دقایقی جهت مراسمات رایج جلو نور آفتاب نگه تون میدارن و باید ضد آفتاب زده باشید. بازم سوالی بود درخدمتم

      1. سلام خانم دكتر من پوستم مختلط ناحيه پيشون بسيار نازك دهيدراته و حساس و قسمت پايين صورت چرب نيست ولي مستعد جوش هورموني و كمي لك داره آيا ضدآفتاب ضد لك درماپيتيك براي پوست حساس من مناسبه يا بهتره فقط اويل فري باشه

  5. بعد یه نکته دیگه اینکه بنا به تجربه ای که پیدا کردم داروها و مواد آرایشی گیاهی خیلی فایده ندارند. شیمیایی هم سریعتر و بهتر عمل می کنه و هم ایجاد حساسیت نمیکنه. این هم یه حس هست و هم چندین تجربه. این نظر علمی نبود 🍨

    1. همه چیز شیمیایی است حتی ترکیبات گیاهی و حتی خود گیاه و حتی آب و حتی خود من و شما ، این تفکر شیمیایی گیاهی رو فراموش کنید . وقتی حرف گیاهی زده میشود یعنی مثلا اون ماده منشا استخراج اش یک گیاه بوده مثلا سالیسیلیک اسید رو ما هم سنتزی داریم که با واکنش شیمیایی درست میشه و هم طبیعی که از پوست درخت بید استخراج میشه و امروزه همه سالیسیلیک اسید در صنعت زیبایی سنتزی است. اینم بدانید خیلی از مواد موثره صنعت دارو و صنعت کازمتیک از گیاهان بدست میایند و شما تقریبا امروزه در همه محصولات مراقبت از پوست و مو رد پایی چند تاشون رو می تونید ببینید. اما برند داریم تا برند و برند هایی که با تجربه و مبتنی بر نتایج کار میکنند و فرمولاتور خوب دارند مثل فیس دوکس، اوردینری ، نوتروژینا و نیپ اند فاب کارشون خیلی خوبه. مرسی از شما

    2. درماتیپیک السلطنه

      سلام،من به مدت یه هفته از کرم دراماتیپیک استفاده کردم ولی پوستم پراز جوشای ریز سرسفید و زیرپوستی شد علتش چی میتونه باشه؟

      1. سلام دلیل اش میتونه چیزای دیگری باشه و صرفا نمیشه گفت مقصر ضد آفتاب است چون اصلا فرمولای جوش زایی ندارند. البته اگر منظور شما ضد آفتاب اش باشه چون فقط نوشتید کرم درماتیپیک، و دقیق نگفتید کدوم کرم درماتیپیک. با تشکر

  6. این کرم الکل داره. من که کرم فیس دوکس رو قبل از این می زدم ستیل الکل داشت. و قرمز نمیشدم. شاید مال این باشه.

    1. توی هر محصولی کلمه الکل دیدید سریع فکر نکنید الکل مایع ضد عفونی است. ما صد ها نوع الکل داریم که اصلا شبیه الکل اتانول نیست عزیزم. و حتی خود اتانلو هم اگر توی ترکیبی کرم دیدید دلیل بر بد بودن نیست و بهتره این تفکر رو اصلاح کنید. مرسی از شما

      1. سلام عزیزم امروزدوتاضدآفتاب بی رنگ ورنگی گرفتم هنوزاستفاده کردم به نظرتون مارک خوبیه چون من ساعت ۱ظهرسرکارمیرم فروشنده گف اول بی رنگ بعدرنگی چون من صورتم لک داره

  7. من از داروخانه گرفتم 220 هزار تومان! همین چند روز پیش. در حالی که ضد آفتابهای خارجی قیمت پایین تری دارند. چند جا خوندم که پزشکان این رو تجویز کردند. به هر حال چون خیلی هزینه کردم 🙁 فقط روی لک هام می زنم. راستش چند جای دیگه هم دیدم که مصرف کنندگان نوشته بودند پوستشون رو تیره کرده. مردم انقدر هزینه می کنند. به خدا گناه دارند. کاش یه تستر میذاشتن برای هم کرمی که انقدر آدم پول کرم نده. باید زد تا دید به پوست می سازه یا نه. ولی این کرم دیگه خیلی عجیبه من سالهاست کرم ضد آفتاب می زنم. اولین باره که به نظرم یه طوری میاد. حتی پوستم را قرمز میکنه. یعنی حداقلش اینه که من بهش حساسیت دارم. یعنی حتی میترسم کف پام بزنم. باور کنید. من خودم انقدر سرچ کردم ترکیبات این کرم رو. تحقیق کردم و دیدم که چند تا ترکیبش مثل: آربوتین، عصاره پورفیرا و … روشن کننده و از بین برنده لک هستند. ولی این وسط یه چیزی هست که باعث ایجاد حساسیت در بین آدمها میشه که پوست تیره میشه. مطمئنم. در دیجی کالا و رژا شاپ نظرات مردم رو خوندم. من خودم به شیمی خیلی علاقه داشتم و برام جذابیت داره.

    1. سلام ضد آفتاب محصولی است که روی پوست هر فردی ، متفاوت عمل میکنه و دلیل نمیشه ضد آفتابی که برای شما خوبه برای من بد باشه و برعکس. این ویژگی کرم ضد آفتاب است که هیچ جایی به شما یاد نمیدن. اینکه کسانی به ماده حساسیت دارند بله ممکنه و تا اون کرم رو نزنن نمیفهمن تستر هم باشه باید بزنید 48 بعد مشخص میشه حساسیت داشتید یا نه . ئر مور مواد موثره عرض کردم در کامنت قبلی موضوع از چه قرار است. مرسی از حضور شما

  8. این کرم ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک می تواند اقبال بلندی در بین افرادی دارای پوست تیره و دارای لک و یا مستعد بروز لک داشته باشد. با توجه به ترکیبات آن و بافت خوبی که دارد و از فیلترهای ایمن و قدرتمندی نیز برخوردار است که این محصول را بسیار قابل قبول و جذاب نموده است.

    این قسمتی از مقاله خودتون هست. پس خیلی بهتره روی این کرم که نسبت به ضد آفتابهای دیگه قیمت زیادی داره قید بشه «مخصوص پوستهای تیره». با تشکر
    البته من که الان روی بعضی قسمتهای لکم زدم نازکی پوست رو از بین می بره و این به نظرم نقطه قوتش هست.
    مؤید باشید.🌠

    1. سلام شما به عنوان مصرف کننده فقط میتونید حس تون رو بیان کنید و خیلی هم عالیه ولی نمیتونید نظر علمی در مورد فرمول بدهید چون فرمول این ضد آفتاب صرفا بری پوست تیره نیست و نوشتم مستعد بروز لک و اصولا همه مستعد بروز لک هستند پس همه میتونن استفده کنن. اساسا درج عبارت ضد لک بودن روی ضد آفتاب حتی اگر اکتیو ضد لک هم بزنند خیلی در مجامع علمی قابل قبول نیست و فقط یک حرکت تبلیغی است چون ضد آفتاب خودش اساسا بهترین ضد لک است و زدن اکتیو ضد لک اضافه تر در آن کمی از نظر علمی خنده دار است. ضد آفتاب های درماتیپیک فرمولاسیون خوبی روی کاغذ دارند و بافت آنها برای اکثر مصرف کنندگان قابل قبول است و این موضوع است ک باعث اقبال این برند بوده است نه بحث ماده ضد لک داشتن یا نداشتن آن. من نمیدونم جدیدا این کرم چه قیمتی دارد چون دیگر با این برند به دلایلی همکاری نخواهم کرد و متاسفانه الان ضد آفتاب ها بسیار قیمت های بالایی دارند و در بازار ضد آفتاب قیمت مناسب به ندرت پیدا میشود. مرسی از حضور شما

  9. سلام خانم دکتر عزیز. الان من دارم اینو زیر ضد آفتاب خودم می زنم (فقط روی لکه ها) و حس می کنم لکها با اینکه تیره تر شدند ولی دارن جمع میشن. اینم یه تجربه ای که گفتم شاید مفید باشه. امیدوارم موفق باشید.🌷

  10. ممنونم از دعای خیر شما. اصلا در معرض آفتاب قرار نگرفتم و مقدار کم هم نزدم. البته قبلش از ژل شستشوی درمالیفت استفاده کردم. ممنونم از توجه شما. حتی حس می‌کنم لک‌هام پررنگ‌تر هم شده.

  11. سلام. من فقط 2 روز از این کرم استفاده کردم. پوستم روشن هست و فقط برای چند لکه کوچک ازش استفاده کردم و کلی هم هزینه کردم. پوستم تیره شد واقعاً. به نظرم کرم خوبی نیست به عنوان ضدآفتاب. (کلاً ترکیبات نرمالی نداره به نظرم، غیر عادیه). مگر فقط روی لکه ها زده بشه. بهتر بود روی آن قید می شد: مخصوص پوستهای تیره. یا برای افرادی که دوست دارند پوست برنزه داشته باشند.

    1. سلام دوست ناشناس عزیزم این کرم ضد آفتاب است و باید با حجم مناسب همانند سایر کرم های ضد آفتاب روی کل صورت زده شود این کرم که ضد لک تخصصی و یا ضد لک اورژانسی نیست فقط روی لک زده شود. شما احتمالا مقدار کمی زدی و به صورت ناشیانه ای در معرض نور افتاب قرار گرفتی و فکر کردید مشکلی پیش نمیاد و پوستتون تیره شده والا این کرم هم ترکیبات نرمالی داره هم یک ضد آفتاب عادی است که خیلی ها استفاده میکنند. به هر حال آرزو میکنم همیشه صورتی زیبا و سالم داشته باشید. مرسی از توجه شما

  12. سلام خانم دكتر من صورتمو پارسال بخاطر جوش ٦جلسه مزونيدلينك گردم كه همون موقع صورتم لك شد و پزشك معالجم ٢جلسه مزوتراپي واسم انجام داد لكه ها كمرنگ شد ولي همچنان پابرجا هستن، از ضدآفتاب مناسب پوست چرب درماتيپيك استفاده ميكنم اگه تغييرش بدم و ضد آفتاب ضد لك همراه با كرم ضد لك از همين برند استفاده كنم تاثيرگذار هست .
    ممنون از لطفتون

  13. یه سوال دیگه اینکه قرص پیگمنتا در روشن کردن پوست تاثیری داره؟البته من پوست بدنم سفید هست اما فقط پوست صورتم و پشت دستام یکم تیره شده که اونم فکر کنم بخاطر آفتاب هست ،البته ناگفته نماند من کرم ضد آفتاب آدنایس رو دائما استفاده میکنم وقتی میرم بیرون،آیا اون قرص تاثیری در تغییر پوست صورتم داره که استفاده کنم؟

    1. سلام اول مرطوب کننده بزنید و بعد یک ربع ضد آفتابتون رو بزنید. سعی کنید کلا روی صورت مرطوب کننده چرب و سنگین نزنید. تا همه چیز عادی و بی دردسر باشد و بتوانید هر ضد آفتابی را روی مرطوب کننده بزنید. مرسی از حضور شما

      1. سلام استفاده کردم راضی بودم ولی الان دو دل هستم چون صورتم لک هم داره میخوام بدونم همین درماتیپیک استفاده کنم یا تغییرش بدم؟
        میشه لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام دودلی نداره / اصولش اینه اگر از بافت کرم راضی بودی ادامه بده چون ضد آفتاب عوض کردن گاهی دردسر میشه / اما در مورد بحث لک حتما باید کرم ضد لک هم استفاده کنید . مرسی از شما

          1. سلام مینا جان ضد آفتاب های درماتیپیک رضایت و سازگاری خوبی داشته اند. توصیه اول من به همه این است که براحتی ضد آفتابی که ازش راضی هستید را عوض نکنید چون یپدا کردن ضد آفتاب دیگری که به همان اندازه رضایت بخش باشه و خوب روی پوست شما بشینه گاهی تبدیل به یک داشتن پیچیده میشه. پس باید بگیرید و تست کنید و معرفی من دلیل نمیشه حتما حجتما خوب باشه برای شما. مرسی

  14. سلام منم ده روز استفاده میکنم با آبرسان همین مارک و ژل شست شوی نیتروژنا ..اولش که صورتمو شستم وشو میدم بعد کرم ضدآفتاب یا آبرسان میزنم ی کوچولو میسوزه بعد دوسه دقیقه درست میشه …میشه بگید از ضد آفتاب ضد لک و آبرسان چطور استفاده کنم چند بار در روز….

  15. سمیه کریمی

    من استفاده دارم می کنم و متاسفانه صورتم جوش میزنه . چه کار می تونم بکنم که حوش نزنه؟

        1. سلام عزیزم نه درست نمیگن چون اساسا فرمولش نمی تونه اینکارو بکنه اما یک نکته رو باید بدونیم که هر ضد آفتابی رو که درست زده نشود حتما پوست تیره میشه. اون شخصی که توی اینترنت گفته ضد آفتاب درماتیپیک پوست رو تیره میکنه کلا درست و به اندازه کرم رو نمیزده که پوستش تیره شده . مرسی از حضور شما

          1. سلام خانم دکتر،شما در پیامهای بالا فرمودید هر ضدآفتاب اگر درست استفاده نشه پوست تیره میشه،طرز استفاده ی ضد آفتاب چگونه است که این مشکل پیش نیاد؟

          2. سلام منظورم این است که مقدار کم بزنید و فکر کنید خوبه و برید زیر آفتاب بله سیاه میشید. باید به اندازه ای بزنید که تمام پوست صورت رو یک لایه کرم بپوشونه. کسی که هر روز بیرون میره باید کمتر از یک ماه ضد آفتابش تموم بشه والا درست نمیزنه. مرسی از توجه شما

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!