نقد و بررسی کرم های ضد جوش ژیناژن

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
نقد و بررسی کرم های ضد جوش ژیناژن
آنچه در این مقاله میخوانیم :

قبل از اینکه به نقد و بررسی کرم های ضد جوش ژیناژن بپردازیم در ابتدا معرفی کوتاهی از برند ژیناژن داشته باشیم. ژیناژن نام تجاری متعلق به شرکت کیمیا ژن ایرسا است که در سال 98 عملا وارد بازار شده است. با توجه به متن معرفی برند که در وب سایت آن منتشر شده که البته خیلی ناقص و مبهم است به نظر میرسد که از مواد اولیه و فرمولاسیون های شرکت های انگلیسی معتبری مانند کرودا استفاده میکنند. کرم های ضد جوش ژیناژن  در لابراتوار آرایشی و بهداشتی آذر زیبافر به عنوان  (contract manufacturer) در تبریز تولید و بسته بندی می شود.

نکته مثبتی که در نگاه اول در محصولات ژیناژن دیده می شود جذابیت طراحی پکیجینگ یا همان بسته بندی محصولات آن است. این جذابیت در طراحی بسته بندی در کنار فرمول هایی که به نظر روی کاغذ خوب هستند می تواند چشم انداز روشنی برای این برند به همراه داشته باشد.

لیست مواد موثره

مواد موثره شاخص برای اثرات پیشگیرانه و کمک درمان آکنه در کرم های ضد جوش ژیناژن شامل نیاسینامید ، آزلائیک اسید ، سالیسیلیک اسید و زینک گلوکونات هستند. کرم های ضد جوش ژیناژن در دو نوع بی رنگ و رنگی تولید شده است. علاوه بر رنگ تنها یک تفاوت در فرمولاسیون این کرم ها دیده می شود آن هم به نظر یک توجیه کاملا علمی بر اساس نیاز پوست مصرف کننده است. در کرم های رنگی که بژ روشن و بژ طبیعی و خوش رنگ هستند از ویتامین سی استفاده شده و در کرم بی رنگ بجای ویتامین سی از فرم طبیعی ویتامین آ (رتینول) استفاده شده است.

تفاوت کرم رنگی با بی رنگ

تفاوت کرم رنگی با بی رنگ ژیناژن

نظر شخصی من این است که فرمولاتور احتمالا انگلیسی تبار این فرمول ها تخمین صحیحی زده است مبنی بر اینکه افرادی که تمایل به مصرف کرم ضد جوش رنگی دارند قاعدتا باید روی پوست صورت مقادیر و حجم بیشتری ضایعات آکنه شامل لک جای جوش و قرمزی دارند و می خواهند در طول روز از کاور این کرم بهره ببرند. پس حضور ویتامین سی به عنوان یک محافظت آنتی اکسیدانی در مقابل نور روز، در این فرمول همزمان با نیاسینامید و آزلائیک اسید اثرات هم افزایی برای کاهش لک و کلاژن سازی برای ترمیم پوست ایجاد خواهد کرد.

ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در کرم های رنگی ژیناژن می تواند به محافظت از پوست در مقابل اثرات مخرب نور آفتاب پرداخته و با مهار آنزیم تیروزیناز نیز پوست را روشن تر و بافت آن را با کلاژن سازی بازسازی کند. این موضوع کاملا برای پوست افرادی که از نظر آکنه و ضایعات در وضعیت وخیم تر و شدیدتری هستند می تواند حیاتی و مفید باشد.

اما در کرم بی رنگ ما بجای ویتامین سی، رتینول را می بینیم. به نظر میرسد که کرم ضد جوش بی رنگ ژیناژن می تواند برای افرادی که از نظر لک ناشی از جای جوش و اسکار در وضعیت متوسط و شدیدتری هستند عملکرد بهتری را ارائه نماید. این افراد در کرم خود معمولا نیاز به رنگ ندارند که بخواهند پوششی برای کاور نمودن لک ها ایجاد کنند و تمرکز آنها روی درمان و بازسازی سریع تر پوست است. در صورت لزوم این افراد براحتی میتوانند از کاور یک ضد آفتاب رنگی روی این کرم بهره بگیرند.  البته این یک تئوری است و دلیل نمی شود که افراد دارای لک و ضایعات خفیف تری اند نمی توانند از کرم بی رنگ استفاده کنند، بلکه اتفاقا کرم بی رنگ ضد جوش برای همه افراد فارغ از هر سطح از لک جای جوش و آکنه که علاقه ای به استفاده از کرم رنگی ندارند مناسب است.

رتینول در کرم های ضد جوش ژیناژن

رتینول یا همان فرم طبیعی ویتامین آ کوچکترین و خالص ترین مولکول خانواده ویتامین آ است در کرم ضد جوش بی رنگ ژیناژن بکار گرفته شده است. این ماده در محصولات کازمتیک بدون نیاز به نسخه دارای محدودیت 2 درصد است. رتینول بعد از استرهایش مانند رتینیل پالمیتات دارای کمترین میزان تحریک پوست در بین خانواده ویتامین آ ها است و عموما به صورت لیپوزمال تهیه می شود تا هم پایدار بماند و هم به تدریج وارد پوست شده و تحریک را به حداقل برساند. البته تکنولوژی جدید میکرونیزه هم هست که اجازه می دهد رتینول به میزان کم روی پوست قرار گیرد که تحریک کمتری را ایجاد کند.

لازم به ذکر است ژینان هیچ توضیحی در این مورد نداده و حتی در قسمت ترکیبات هم فقط نوشته ویتامین آ و دقیق نوع آن را مشخص نکرده است و حتی در قسمت مواد موثره شاخص کرم هم اشاره ای به رتینول یا خانواده ویتامین آ نداشته و انگار اصلا قابل اهمیت نیست. در هر حال ما فرض میکنیم که رتینول باشد و اگر هم رتینول باشد آنقدر درصد آن کم است که عملا قابل اغماض است.

رتینول پادشاه تمامی مواد موثره ی ضد پیر پوستی جهان است. این ماده یک آنتی اکسیدان و یک ماده مهم در ارتباطات سلولی هستند. این یعنی زمانی که رتینول جذب پوست می شود به سلول های پوست آلارم می دهد که نرخ تولید سلول های جدید سالمتر و جوان تری را افزایش دهند. رتینول کار خود را در لایه های عمیق انجام می دهد بر خلاف سالیسیلیک اسید و آزلائیک اسید که روی لایه های بیرونی کار میکنند. وجود رتینول در کرم های ضد جوش امیدها برای درمان آکنه و ضایعات آن را دو چندان می کند اگر واقعا رتینول باشد.

توصیه میکنم افرادی که کرم بی رنگ را استفاده میکنند بدون ضد آفتاب از منزل بیرون نروند چون پوست آنها همزمان با ریسک تشدید آکنه در تماس با نور خورشید، به دلیل در حال بازسازی بودن سلولی ، دارای سد دفاعی ضعیف تری است پس بدون ضد آفتاب بیرون رفتن می تواند تشدید لک و آکنه را به شدت به دنبال داشته باشد. در واقع باید بدانیم که زمانی که شما تحت درمان آکنه هستید پوست شما به آفتاب حساس است و نسبت به پوست افراد عادی بهتر لک میشود و بهتر است بدانید فرقی نمیکند که محصولات درمانی شما کدام نوع و مدل و برند خاص باشد.

نیاسینامید در ضد جوش های ژیناژن

نیاسینامید در ضد جوش های ژیناژن

اولین ماده موثره موجود در این کرم های ضد جوش ژیناژن نیاسینامید است. این ماده در پوست های چرب و مختلط و آکنه ای به متعادل سازی ترشح چربی کمک میکند. این موضوع در نهایت منجر به کاهش سایز منافذ پوست می شود. نیاسینامید برا یاین پوست ها یک آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد التهاب مناسب است. این ماده علاوه بر کنترل و کاهش ترشح سبوم به کاهش تولید ملانین نیز کمک میکند در نتیجه به کاهش و رفع لک ناشی از جوش کمک زیادی خواهد کرد. نیاسینامید به این دلایل است که امرزه برای درمان آکنه و حتی برای روزاسه نیز به طور گسترده ای استفاده می شود. عملکرد ضد پیر پوستی آن و تحریک پوست برای ساخت سرامیدها و تقویت لایه اپیدرمی از دیگر مزایای این ماده برای پوست های آکنه ای و البته انواع پوست است.

آزلائیک اسید و سالیسیلیک اسید

آزلائیک اسید دومین ماده موثره این کرم های ضد جوش است که اعتقاد بر این است که قوی ترین ماده کراتولیتیک است. سالیسیلیک اسید موجود در این کرم ها نیز یک ماده کراتولیتیک ملایم است. این دو ماده در پوست های چرب و آکنه ای موجب لایه برداری و رفع ضایعات آکنه می شود. این اسیدها به پاکسازی چربی از درون منافذ پوست مشهور هستند و عملکرد هر دوی آنها تقریبا مشابه هم است. این دو اسید همزمان با رفع انسداد منافذ توسط سلول های مرده و کراتین موجب پاکسازی جوش های کومدونال و زیر پوستی می شوند.

به زبان علمی تر این دو ماده در این کرم های ضد جوش ژیناژن عوامل کومدولیتیک هستند یعنی ضد کومدون ها رفع آکنه های کومدونال (جوش سر سیاه و سر سفید) هستند و برای رفع آکنه های التهابی نیز بسیار مناسب هستند.

سالیسیلیک اسید در استفاده موضعی روی پوست با کاهش تورم و قرمزی و رفع انسداد منافذ پوستی به کاهش جوش و درمان آن کمک میکند. این دقیقا کاری است که آزلائیک اسید نیز انجام میدهد. آزلائیک اسید به صورت موضعی برای درمان آکنه های خفیف تا متوسط استفاده می شود. آزلائیک اسید التهاب پوست و همچنین جمعیت باکتریهای مولد آکنه را کاهش میدهد. از این اسید برای کاهش لک در افراد با پوست تیره و پوست دارای لک ناشی از جوش که رنگ قرمز و رو به قهوه ای دارند استفاده می شود.

سدیم لاکتات در ضد جوش ژیناژن

سدیم لاکتات نیز در ایم کرمها وجود دارد. سدیم لاکتات در اینجا علاوه بر خاصیت کراتولیتیکی که دارد یک آبرسان قوی و تنظیم کننده اسیدیته پوست و خود محصول است. سدیم لاکتات جزو فاکتورهای رطوبت دهنده طبیعی پوست است که می تواند علاوه بر آبرسانی و نگه داشتن رطوبت درون پوست از رشد باکتریهای مخرب روی پوست جلوگیری کند.

زینک گلوکونات در ضد جوش ژیناژن

زینک گلوکونات ماده موثره ی ضد آکنه ی موجود در این کرم های ضد جوش ژیناژن است که در کنار نیاسینامید یکی از درمان های جایگزین برای درمان آکنه در کاهش عوارض احتمالی آنتی بیوتیک ها است. چون دیده یم شود که باکتری های مولد آکنه مقاوت خود در برابر آنتی بیوتیک ها را به مرور افزایش می دهند.  نحوه عمکرد زینک موضعی روی پوست آکنه به این شکل است که التهاب پوست آکنه را التیام میدهد و موجب کاهش آکنه های ناشی از باکتری p.acne می شود. زینک می تواند تولید سبوم که توسط هورمون های آندروژنیک تخمدان انجام می شود را سرکوب کند. این موضوع برای کنترل چربی با نیاسینامید اثر هم افزایی خواهد داشت.

از کرم های ضد جوش ژیناژن دو بار در روز استفاده کنید و هر بار باید دقیقا بعد از شستشوی صورت با فیس واش مناسب پوست آکنه ای استفاه کنید. از هر نظر که بخواهیم به قضاوت این کرم بنشینیم باید اعتراف کرد این کرم احتمالا می تواند یک کرم قدرتمند با مواد کاملا شناخته شده و کلاسیک برای بهبود آکنه و کنترل چربی پوست باشد. به طور خلاصه می توان مزایای استفاده از این کرم ژیناژن را موارد زیر دانست:

  • کاهش التهاب که اساس تشکیل آکنه است.
  • کاهش قرمزی ناشی از آکنه
  • کمک به بازسازی سلولی و تولید کلاژن و جوانسازی
  • کمک به کنترل چربی و نهایتا کاهش سایز منافذ
  • کمک به ترمیم بافت پوست آسیب دیده ناشی ضایعات آکنه
  • کمک به آبرسانی پوست
  • کمک به رفع باکتری های مولد آکنه
  • جلوگیری از تجمع سلول های مرده روی پوست و رفع انسداد منافذ

بارها تاکید کرده ام و مجددا تکرار می کنم که افرادی که تحت درمان برای بهبود آکنه و لک هستند فارغ از اینکه روتین مراقبت از پوست و داروهای تجویزی توسط پزشک آنها چی هست و چی نیست باید مصرف محصولات ضد آفتاب را در طول روز در فضای بیرون از خانه به شدت جدی گرفته و فراموش نکنند. این کرم را دور لب و نزدیک مخاط بینی و دور چشم نزنید و بعد هر باز استفاده دستان خود را با آب صابون بشورید.

ترکیبات کرم ضد جوش رنگی ژیناژن

ترکیبات کرم ضد جوش بی رنگ ژیناژن

کاپریلیک/ کاپریک تریگلیسیرید، سیلیکا سیلیلات، ستیل الکل، بیزوکس، نیاسینامید، ستئارات 20، پروپیلن گلایکول، سالیسیلیک اسید، سدیم لاکتات، سیکلوپنتاسیلیوکسان، ویتامین آ، کربومر، لورت-7، آزلائیک اسید، زینک گلوکونات، گلیسرول مونو استئارات، بیس-پی ئی جی / پی پی جی – 14 / 14 دایمتیکون، فنوکسی اتانول، آب دیونیزه.

ترکیبات کرم ضد جوش رنگی ژیناژن

کاپریلیک/ کاپریک تریگلیسیرید، سیلیکا سیلیلات، دایمتیکون کراس پلیمر، ستیل الکل، نیاسینامید، پروپیلن گلایکول، سالیسیلیک اسید، سدیم لاکتات، سیکلوپنتاسیلیوکسان، ویتامین سی، کربومر، لورت-7، آزلائیک اسید، زینک گلوکونات، گلیسرول مونو استئارات، گلیسیرین، بیس-پی ئی جی / پی پی جی – 14 / 14 دایمتیکون، تیتانیوم دی اکساید، اکسید آهن مشکی، اکسید آهن قرمز، اکسید آهن زرد، فنوکسی اتانول، آب دیونیزه.

4.6/5 - (62 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

153 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی کرم های ضد جوش ژیناژن»

  1. سلام‌. وقتتون بخیر
    ببخشید من میخواستم بدونم تفاوت ژل روتوش ژیناژن و کرم ضد جوش ژیناژن دقیقا چیه و کدوم میتونه جایگزین بی بی کرم یا کرم های رنگی که به طور روزانه استفاده میشن باشه؟

  2. سلام خانم دکتر .میخواستم بدونم این کرم رو میشه روی جوشی که تازه خوب شده و لکش مونده بزنم؟؟؟

    1. سلام زهرا جان / من واقعا نمیدونم TRG و ACL از کجا اومده چون وب سایت ژیناژن هیچ اشاره به این دو اسم اختصاری نکرده و روی لبل ها هم من هیچ وقت ندیدم. در هر حال ژیناژن فقط دو مدل ضد جوش داره که نوع رنگی اش دو رنگ است. که در همین مقاله میتونی تفاوت بی رنگ و رنگی را مطالعه کنید. لیک وب سایت ژیناژن هم در ابتدای مقاله هست. بازم سوالی بود در خدمتم

      1. سلام خانوم دکتر من دکتر برام اداپالن و ژیناژن نوشته و من هر دوش رو با هم میزنم اول اداپالن روی کل قسمت گونه هام چون فقط اونجا جوش میزنه و بعدش ژینا ژن رو میزنم میشه بگید تو رو خدا که درسته ؟ یا باید فقط روی خود جوش بزنم نمیدونم کمک کنید لطفا

        1. سلام مبینا جان امیدوارم خوب باشی ، توصیه میکنم شما اول دستور العمل استفاده از دیفرین رو مطالعه بفرمایید. اونجا اول یاد میگیری که چور از آداپالن استفاده کنید. بعد که خوندی زیر همون مقاله کامنت بذار در مورد اینکه چطوری ژیناژن رو با آداپالن بزنی راهنمائیت میکنم. مرسی

  3. سلام دکتر عزیز ،دخترم ۱۲ سالشه جوش سرسفید و سیاه میزنه و جای جوش قرمز و قهوه ای مونده روی صورتش دکتر متقعد لایه بردار برای سنش زوده نظرشما رو خواستم بدونم میترسم جاهاش بمونه روصورتش!

      1. پریوش وفامند

        سلام خانم دکتر عزیز. من از ضد جوش ژیناژن بی رنگ استفاده میکنم وبه نظرم با پوستم سازگاری داره و ضد آفتاب همین برند. تو مقاله اتون خوندم که بی رنگش حاوی رتینول هست من اطلاعی از این موضوع نداشتم و از ضد جوش به صورت مداوم گاهی دوبار در روز و حتی وقتی تو خونه بودم و ضد آفتاب نمیزدم بعد از شستشو روی پوستم میزدم فقط مسئله اینجاست که احساس میکنم روی روی یکی لز گونه هام یکم لک داره پررنگتر شده و گونه دیگه ام هم یه لک کمرنگ ایجاد شده. فکر میکردم مشکل از کبدم هست. ممکنه بخاطر رتینول موجود در ضدجوش باشه که گاهی ضد آفتاب نمیزدم؟ نحوه مصرف چطوریه صبح و شبه یا فقط شب؟ اگه صبح زیر ضد آفتاب و آرایشم نزنم جوش نمیزنم؟

        1. سلام خانم دکتر عزیز. من از ضد جوش ژیناژن بی رنگ استفاده میکنم وبه نظرم با پوستم سازگاری داره و ضد آفتاب همین برند. تو مقاله اتون خوندم که بی رنگش حاوی رتینول هست من اطلاعی از این موضوع نداشتم و از ضد جوش به صورت مداوم گاهی دوبار در روز و حتی وقتی تو خونه بودم و ضد آفتاب نمیزدم بعد از شستشو روی پوستم میزدم فقط مسئله اینجاست که احساس میکنم روی روی یکی لز گونه هام یکم لک داره پررنگتر شده و گونه دیگه ام هم یه لک کمرنگ ایجاد شده. فکر میکردم مشکل از کبدم هست. ممکنه بخاطر رتینول موجود در ضدجوش باشه که گاهی ضد آفتاب نمیزدم؟ نحوه مصرف چطوریه صبح و شبه یا فقط شب؟ اگه صبح زیر ضد آفتاب و آرایشم نزنم جوش نمیزنم؟

          1. سلام پریوش جان نترس این محصولات رتینول شان اونقدر کمه که تقریبا هیچ اثر بدی نمیذاره و حتی شاید هیچ اثر مثبتی هم نداشته باشه و برای مارکتینگ زدن توی فرمول پس جای نگرانی نیست و شب و صبح میتونید بزنید. کلا شما باید از آفتاب دوری کنید و روزا بیرون میروید ضد آفتاب درست بزنید. لک هیچ ربطی به کبد ندارد. سعی کنید سرم نیاسینامید را وارد روتین صبح کنید. با تشکر

  4. سلام خانم دکتر، من نمیتونم هر نوع ضد آفتابی استفاده کنم چون جوش می‌زنم حتی با oil freeهاو ابرسان هم همینطور میخواستم راهنمایی کنید چه برند قبمت مناسبی میتونم استفاده کنم؟

  5. سلام .وقت بخیر
    من ۳۳ سالمه وحدود یک ماه قبل از ژل شستشوی سینره مخصوص پوست معمولی استفاده کردم که بعد از دو روز وحشتناک صورتم جوش زیرپوستی و دونه های قرمز زد بعد از یک هفته که ژل رو کنار گذاشتم از صابون complex3سیوند استفاده کردم روزی دوبار الان جوش ها و دونه ها کمتر شده ولی پوستم به شدت حساس و پر از لک و دهیدراته شده الان میتونم از مرطوب کننده اردن سبوما و ضد افتاب پوست چرب ژیناژن استفاده کنم و اگر ممکنه لطفا یه شوینده مناسب‌تر هم برای وضعیت پوست مختلط که دارم معرفی کنید با تشکر

    1. سلام عزیزم تونستن که میتونید بزنید ولی بنده لزوما چیزی که توی ذهن شما است رو تایید نمیکنم. چون اگر از من بخواهید محصول مناسب به شما معرفی کنم قطعا چیزای که تو ذهن شماست رو معذفی نخواهم کرد. ضد آفتاب ژیناژن اگر رو پوستت خوب بخوابه خیلی هم خوبه. شوینده سعی کنید یا سیمپل بزنید یا آکنه زوم فیس دوکس. مرسی از حضورت

  6. کرو ضد اکنه رنگی ژینا ژن رو تو دوران بارداری هم میشا استفاده کرد لطفا خیلی واجبه ب جوابتون نیاز دارم

  7. سلام وقتتون بخیر پوست صورتم وقتی میشورمش خیلی خشک میشه ولی نشورم چرب من صورتم مدتیه جوش میزنه و ملتهب کرم ژیناژن زدم یه مدت بعد ول کردم ژل شستشوی صورت دمودکسکلین استفاده میکردم ژل شستشوی در حد این ژل شستشو چی پیشنهاد میکنید چون دموکس خیلی گرون شده

  8. سلام خانم دکتر. میخواستم بدونم اگر بعد از شست و شوی صورت با ژل ، تونر بایودرما( bioderma hydrabio micellar) رو استفاده کنم و بعدش کرم ضدجوش بی رنگ ژیناژن رو استفاده کنم مشکل و اختلالی ایجاد نمیکنه ؟

    1. سلام عزیزم نه مشکلی نیست اصولش هم همین است . فقط فارسی نوشتید تونر و انگلیسی نوشتید میسلار ، یادتون باشه میسلار رو معمولا قبل شوینده استفاده میکنند و تونر را بعد شوینده . مرسی از حضور شما

  9. نازنین زهرا

    سلام خانم دکتر عزیز
    صورت من خیلی داغونه و جوش های ملتهب،سرسیاه و جوش های ریز میزنه
    من به ترتیب از میسلار واتر برای پاک کردن ضد آفتاب(توی شب)،فوم شستشو،تونر و ژیناژن بی رنگ استفاده میکنم و برای بزرون روش ضد افتاب بی رنگ میزنم و ضد افتابمو هر دو ساعت میزنم
    ولی همچنان جوش میزنه….
    اعتماد به نفسمو از دست دادم و از بیرون رفتن خجالت میکشم🥺
    غذا ها رو رعایت میکنم سس 🚫فلفل و ادویه های تند🚫چیپس و پفک و…🚫بستنی🚫آب نبات🚫
    تا حاله از کلی دارو های مختلف مثل لیپورکس(بهش حساسیت داشتم و قطع کردم)الیوکس،درماتیپیک مدلintense و داروی دکتر بهوزان رو میزدم اما نه نه نه جواب نمیدههههههههههههههههه
    چیکاد کنم چیکار ؟تو رو خدااا بگید.دارم دیوونه میشم….

    1. نازنین زهرا ، سلام شما یک سر برو متخصص زنان و وضعیتت رو بگو و ایشون چکت میکنه و احتمالا بعدش داروی مخصوص بهت میده / بعدش بیا پیش خودم ببینم چی بهت داده و بهم بگو چند سالته و از همه چیزایی که میزنی و از صورت خودت عکس برام بفرست در چت آنلاین تا راهنمایی تون کنم چکار کنید. مرسی از کامنت شما

  10. سلام
    می خواستم بدونم از این کرم می شه برای جوش‌های التهابی کمر و جای جوش هم استفاده کرد؟ در غیر اینصورت چه محصولی رو پیشنهاد می کنید؟

      1. سلام خانم دکتر ببخشید من صورتم جوش ریز و زیر پوستی داره منافذ پوستم هم جدیدا زیاد شده و پوست پیشانی. هم خشک شده داره چروک میشه کرم ضدآفتاب فاقد چربی soylift. استفاده می کنم جوشهام یه کم کمتر شده اما پیشونیم خیلی داره چروک میشه احساس می کنم خشک شده از طرفی منافذ باز هم زیاد شده چیکار کنم؟

        1. سلام مروا جان / احتمالا ابرسانی درستی به پوستت انجام نمیدی شک نکن. برای جوش هات باید آلفازوم 15 بزنی نه کرم ژیناژن / یک آبرسان حوب هم باید تهیه کنی. خود آلفازوم و آبرسان به وضعیت پیشانی ات هم کمک میکنند. بازم سوالی بود درخدمتم

  11. سلام خانم دکتر ببخشید خانم های باردار هم میتوانند از کرم رنگی ضدجوش ژیناژن استفاده کنند؟

  12. حسین آلبوحمدان

    سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم که از کجا میشه درصد محصولات رو فهمید چون من فقط یا بیشتر اوقات جوش های التهابی دارم ( پاپول، پوسچول، ندول) می خواستم بدونم این محصول به دردم می خوره؟ بیشتر جوش هام تو ناحیه بینی و چانه هست و اینکه بلوغ هم تاثیر داره. من در حال حاضر از ضد جوش بیتروی استفاده میکنم که حاوی AHA و سالیسیلیک اسید اما مثل ژیناژن آزلائیک و نیاسین و لینک نداره (البته تونر و آبرسانم حاوی این ترکیبات هستن ) ولی خب بین ژیناژن بی رنگ و محلول زد جوش آردن سبوما مردد هستم لطفا اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام حسین عزیز سنت رو باید بدونم ولی به نظر میرسد که نوجوان هستید. ببینید نوجوان هایی مثل شما یک شوینده و یک عدد کرم ضد جوش و کنترل چربی به همراه یک آبرسان نیاز دارند. در حالتی که جوش ها زیاد باشه یک دونه کرم آلفازوم 15 باید کنار اون کرم کنترل چربی (ضد جوش) مثل همین ژیناژن باید بزنید. خیلی شما نباید درگیر مواد باشید در واقع این ما هستیم که باید کمک کنیم شما محصول صحیح رو انتخاب کنید. اگر به کمک نیاز داشتی در چت آنلاین برای مشاوره حتما پیام بدید. درود بر شما

  13. سلام خانم دکتر وقت بخیر
    الان چند روز دارم از کرم ژیناژن رنگی و بی رنگ استفاده میکنم پوست چرب و کمی جوش زیر پوستی دارم ولی بعد از استفاده بشدت جوش زدم کرم رنگی رو کنار گزاشتم ولی ضد جوش بی رنگ رو میزنم به نظرتون ادامه بدم یا نه؟ و اینکه در طول روز چند بار استفاده کنم؟ و نیاز به آبرسان هست؟

    1. سلام دوست ناشناس عزیزم ، ادامه بده چون اوایل کرم های ضد جوش باعث بیرون ریزی بیشتر جوش ها می شوند و بعد خودش خوب می شود و این یک روند طبیعی است. من شخصا از کرم های ضد جوش رنگی خوشم نمیاد و اینکه استفاده کنی یا نکنی من توصیه ای ندارم. ولی کرم آبرسان پوست آکنه ای هم باید داشته باشید. مرسی از شما

      1. سلام خانم دکتر خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتین و محصولی که معرفی کردین .امکانش هست در خصوص اینکه چه مرطوب کننده یا آبرسانی و چه ضد آفتابی استفاده کنم هم بنده رو راهنمایی بفرمایید حقیقتش من تا به امروز هیچ روتینی برای پوستم نداشتم اکثراوقات در منزل هستم و هیچوقت از ضد افتاب هم استفاده نکردم و چون همیشه صورتم از نو جوونی تا به این سن جوش داشت سمت مرطوب کننده هم نمی‌رفتم ممنون میشم اگر بهم این دو محصول رو معرفی کنید

      2. ام الکلثوم

        سلام خانم دكتر اينطوري كه خيلي بد هست با ضدجوش ژيناژن برون ريزي داشته باشيم.دكتربمن گفته استفاده كنم ولي اومدم نظرات روخوندم پشيمون شدم استفاده نكردم همينطوري صورتم جوش داره اونم بزنم برون ريزي داشته باشه ديگه بدتر🥲🥲

        1. سلام بیرون ریزی یک اتفاق بد نیست و ضد جوش های خوب باعث این اتفاق میشوند و این جزو اصول پاکسازی آکنه توسط محصولات ضد آکنه است و به مرور حل میشه و پوست به حالت مطلوب میرسه و نفس میکشه. با تشکر از شما

  14. سلام، وقت بخیر ، میشه ضد آفتاب بی رنگ فلویید مای رو بزنم و روش ضد جوش رنگی ژیناژن رو به عنوان کرم پودر بزنم ؟

  15. سلام وقتتون بخیر من چند مدتی هست از کرم رنگی ژیناژن استفاده می کنم و بعد از هر بار استفاده احساس می کنم جوش برایم ایجاد شده آیا به خاطر ویتامین سی داخلش هست یا اینکه ادامه بدم تا پوستم عادت کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  16. سلام خسته نباشید .
    من حدود یک ماه است که از رنگی ژیناژن استفاده میکنم . اما هر بار بعد از استفاده احساس میکنم جوش زیر پوستی ایجاد میکنه برام . ممکنه به خاطر ویتامین سی داخلش باشه ؟
    ایا ادامه بدم تا پوستم عادت کنه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. با سلام و ادب حضور خانم دکتر عزیز
    پوست صورت بعد از یک بار آرایش در آرایشگاه خیلی حساس شده و کمی جوش میزنه و قرمز میشه و خارش پیدا میکنه و لکه میشه. بعد از حمام حالت کشیدگی پیدا میکنه و بخاطر جوش، فقط جاهایی که خط هست رو خیلی کم مرطوب کننده میزنم. دور لبم و خط خنده و بالای پیشانیم خط های ریزی افتاده و دو تا چروک سطحی نیز هست. بایستی ضد چروک بزنم؟ مرا یاری بفرمایید. متشکرم

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!