نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری

Picture of شبنم فریدفر

شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک | دانشگاه تهران
نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری
آنچه در این مقاله میخوانیم :

اگر قصد استفاده از سرم پیلینگ اوردینری را دارید توصیه میکنم توضیحات این نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری را مطالعه بفرمایید. لایه برداری از ارکان اساسی مراقبت از پوست برای سلامت بخشی و رفع عیوب پوستی است. ما در صنعت زیبایی، محصولات متنوعی برای لایه برداری داریم از اسیدها گرفته تا لایه بردارهای پپتیدی و بایومیمتیک به فرم های مختلف ژل، کرم، شوینده و سرم در بازار عرضه شده اند.

آلفا هایدروکسی اسیدها مشهورترین و پر استفاده ترین مواد لایه بردار هستند که بیرونی ترین لایه پوست را لایه برداری میکنند تا ظاهری روشن تر و یکدست تر به پوست ببخشند. بتاهایدروکسی اسید ها که عملا منظور همان سالیسیلیک اسید است نیز با عملکردی گسترده و با مزایایی منحصر به فرد تر از آلفا ها میتواند پوست را لایه برداری و منافذ را پاکسازی نماید. استفاده همزمان این دو نوع اسید آلفا و بتا در کنار هم امروزه یک ترند است و در ایران با کرم های آلفازوم شروع شد و در اروپا و امریکا نیز چند برند همچون اوردینری سالها است محصولات حرفه ای با استفاده از این دو خانواده اسیدی عرضه کرده اند.

منظور از حرفه ای عموما اشاره به محصولاتی دارد که باید توسط یک اپراتور و یا شخص حرفه ای و آگاه بکار گرفته شود. درست همانند محصولات کابین که توسط بیوتی تراپیست ها بکار گرفته میشوند. در مورد سرم پیلینگ اوردینری نیز این هشدار داده شده است که یا توسط فرد حرفه ای بکار گرفته شود و یا اینکه خود مصرف کننده باید نسبت به نحوه استفاده از آن آموزش ببیند و احتیاطات لازم به آنها گوشزد شود.

سرم پیلینگ چیست؟

خرید سرم پیلینگ اوردینری

زمانی که محصولاتی حاوی 20 درصد و بالاتر باشد عملا جزو محصولات حرفه ای از آن نام می بریم و اگر این محصولات صحیح و با احتیاط استفاده نشود میتواند پوست را تحریک و حتی به آن آسیب بزند. به زبان ساده تر اگر شما جزو افرادی نیستید که پوستشان به اسید عادت کرده پس این سرم را استفاده نکنید و بروید ابتدا سراغ کرم آلفازوم تا به مرور هم پوست شما بتواند اسید ها را تحمل کند و هم اینکه شما به یک مصرف کننده اسید با تجربه تبدیل شوید.

این سرم پیلینگ اوردینری در واقع یک ماسک صورت مایع قرمز رنگ و جذاب است که با قطره چکان بنام سرم عرضه شده است و میتواند پوست شما را عمیقا لایه برداری و پاکسازی کند تا هم عیوب پوستی اصلاح شود و هم پوست درخشان و جوان تر شود. حجم این سرم 30 میلی است و تخمین میزنم برای استفاده 12 هفته ای با فرض استفاده هفته ای یک بار به نظر من کفایت میکند.  اگر شما دو بار در هفته استفاده کنید پس تقریبا 6 الی 8 هفته ای باید تمام حجم آن را مصرف کنید البته این بستگی به این دارد که هر بار شما چند سی سی مصرف کنید.

تبدیل شدن شما به یک استفاده کننده ی اسید با تجربه بسیار برای بهبود زیبایی پوست شما دارای اهمیت است. زمانی که شما بتوانید در روتین های همیشگی خود از یک نوع اسید استفاده کنید نه تنها پوست شما سالم تر و زیباتر خواهد شد بلکه اثر بخشی سری محصولات ضد پیری و ضد لک را همیشه دو برابر و چند برابر افزایش میدهید.  حتی با اینکار پوست صورت شما بهتر پذیرای تسکچر کرم ها، میکاپ و ضد آفتاب شما خواهد بود.

بررسی قدرت اسیدی سرم پیلینگ

طبق اظهار خود اوردینری PH این فرمول تقریباً 3.6 است. اسید گلیکولیک که اولین آلفاهیدروکسی اسید این فرمول است دارای pKa 3.6 است و pKa مهمترین جنبه ای است که در فرمولاسیون با اسیدها باید در نظر گرفته شود. pKa به معنی در دسترس بودن اسید است. هنگامی که pKa نزدیک به pH است، تعادل ایده آلی بین نمک و اسیدیته وجود دارد که اثربخشی اسید را به حداکثر می رساند و تحریک را کاهش می دهد. اعداد pH بالاتر در چنین حالتی نمک را افزایش می دهد که به طور غیر منتظره ای فرمول را حتی بیشتر از حالت اسیدی بودن فرمول تحریک کننده می کند.

اوردینری این توضیح برای برای مصرف کننده داده است که نشان دهد فرمول در پایین ترین حد ممکن تحریک کنندگی قرار دارد و البته که صحیح میگوید. 

به طور خلاصه شاید بهتر باشد بدانید که ما یک فرم اسید آزاد داریم و یک فرم اسید یونیزه شده که یون +H را اهدا میکند. هرچه pKa کمتر باشد، اسید اسیدی تر است و بیشتر دوست دارد یون های +H را اهدا کند. اما مهم‌ترین عاملی که تعیین می‌کند یک اسید چقدر یونیزه می‌شود و از هم می‌پاشد، pH محلولی (فرمول) است که در آن وجود دارد. اتفاقاً وقتی PH برابر با pKa است وضعیت پنجاه پنجاه است و نیمی از اسید در فرم آزاد است و نیمی از آن جدا می شود. ما برای نفوذ به لایه شاخی پوست نیاز به اسید آزاد داریم پس عملا عدد 30 درصد اسید در این سرم واقعا 30 درصد اسید ازاد نیست و چیزی حدود 15 تا 18 است. محاسبات این موارد را دوستانی که شیمی خوانده اند بهتر میدانند اما سایر دوستان نباید گمان کنند این میزان اسید ازاد ملایم است و بی مهابا آن را بر روی پوست بکار بگیرند.

پس نکنه کنکوری این است که هر چقدر PH فرمول پایین تر باشد ما اسید آزاد بیشتری داریم و باید در بکار گرفتن آن روی پوست محتاط تر باشیم چون صورت را می سوزاند. بسته به اینکه پوست شما چقدر مقاوم است می توانید بفهمید که چه PH هایی را تحمل میکنید و تا چه میزان سوزش، خارش و لایه برداری را متوجه می شوید و اینکه آیا پوست شما میتواند آن را تحمل کند. از نظر من پوست اکثر شما بجز افراد دارای پوست حساس، می تواند این فرمول را تحمل کند فقط باید طبق دستورالعمل داده شده استفاده کنید.

روش استفاده از سرم پیلینگ اوردینری

روش استفاده از سرم پیلینگ اوردینری

ابتدا باید صورت را با فیس واش بشورید و اجازه دهی پوست خشک شود و دقت کنید این سرم را روی پوست مرطوب استفاده نکنید پس چند دقیقه صبر کنید تا پوست خشک شود سپس چند قطره از سرم را به طور مساوی روی پوست صورت بمالید. دقت کنید روی ناحیه دور چشم نزنید و روی لب و نزدیک لب ها هم نزنید. این سرم به اندازه کافی روان هست که شما بتوانید در چند ثانیه به خوبی روی پوست صورت پخش کنید و سپس دستان خود را بشورید.

اجازه دهید 8 تا 10 دقیقه روی پوست صورت بماند درست همانند یک ماسک صورت و بعد از هشت تا دقیقه آن را با آب ولرم به خوبی بشورید. پس از آن میتوانید از کرم های ضد لک و ضد چروک و یا مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید. اگر روی صورت زخم و صایعه یا خراشیدگی باز دارید مراقب باشید زیرا این اسید به شدت محل زخم را می سوزاند. استفاده از این سرم را شب انجام دهید که بعد آن در خانه می مانید و تا صبح حداقل پوست در آرامش است.

ممکن است شما حتی بعد از شستن سرم از روی پوست باز هم احساس سوزن سوزن شدن را داشته باشید. من شخصا فکر نمیکنم خیلی چیز ناخوشایندی باشد و تحمل میکنم و البته پس از آن از مرطوب کننده یا کرم شب نوتروژینا استفاده میکنم.

مواد موثره و اسیدهای لایه بردار

گلایکولیک اسید که ریز ترین سایز مولکولی را در خانواده آلفا هیدروکسی اسیدها دارد بخش اعظمی از 30% اسید این سرم را تشکیل میدهد. این اسید دارای استاندارد طلایی در جوان سازی، کنترل چربی، درمان آکنه و حتی مواردی مانند پسوریازیس است. پس از این اسید ما شاهد بکار گیری عصاره آلوئه ورا در این فرمول هستیم که احتمالا با مزایای فوق العاده این عصاره بویژه برا پوست های در معرض تحریک و سوختگی آشنا هستید.

سومین ماده ، عصاره ریشه هویج با نام علمی عصاره دائوکاس کاروتا ساتیوا است. معمولا برای تولید این عصاره از هویج پرورش یافته در استان اوکیناوای ژاپن استفاده میشود که سرشار از بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین آ ) و رتینول به همراه ویتامین سی و ایی است. من معتقدم اوردینری از عصاره هویج گتهِ فوسَی (Gattefossé) استفاده کرده است اگر شما خلاف من فکر میکنید می توانید به اوردینری ایمیل بزنید که البته آنها طبق پالسی دسیم حقیقت را به کسی نمی گویند.

گتهِ فوسَی یک شرکت قدیمی 140 ساله فرانسوی است که از یک فناوری بنام Fresh Cells برای تولید عصاره های میکروکپسوله میوه ها استفاده میکند که سوسپانسیون های سلولی از سلول های میوه تازه هستند که در یک محیط محافظ جمع آوری شده اند که مواد مغذی، ویتامین ها و عناصر کمیاب آنها را در یک میکروکپسول طبیعی را حفظ می کند. هنگامی که Fresh Cells با پوست تماس پیدا می کند، توسط آنزیم های موجود در اپیدرم تجزیه می شوند و محتویات ارزشمند خود را آزاد می کنند.

اوردینری به میزان حدود 5 درصد از عصاره ریشه هویج استفاده کرده است دقیقا بعد از گلایکولیک اسید و عصاره آلوئه ورا بیشترین درصد مواد موثره را در این سرم پیلنگ دارا است. دوستانی که فرمولاتور هستند احتمالا بهتر از من به میزان درصد ها دقت دارند و متوجه شده اند که اوردینری دارد نشان میدهد که درصد آب در این فرمول از گلایکولیک اسید بکار رفته کمتر است. البته باید در نظر بگیریم که سدیم هایدروکساید و حتی سایر مواد موثره هم ممکن است دارای آب باشند.

چهارمین ماده موثره سالیسیلیک اسید به میزان 2 درصد و پنجمین ماده موثره لاکتیک اسید است که حدس میزنم کتر از 5 درصد بکار گرفته شده است. برای اینکه سخن به درازا نکشد اگر علاقه دارید بیشتر در مورد اسید سالیسیلیک و لاکتیک اسید بدانید توصیه میکنم روی اسم آنها کلیک کنید و در دایرکتوری خواص آنها را مطالعه کنید.

بجز لاکتیک و گلایکولیک ما در این سرم یک اسید دیگر نیز داریم که عضو خانواده آلفا هیدروکسی اسید ها است بنام تارتاریک اسید که یک آنتی اکسیدان و تثبیت کننده سطح PH فرمول است. این اسید از اسیدهای اصلی در شراب است. گته می شود این اسید در پوست به موادی تجزیه میشود که شبیه به سرامید های درون پوست است.

اسید بعدی سیتریک اسید است که در مراقبت از پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان و لایه بردار ملایم و خفیف عمل میکند. این اسید هم عضو خانواده آلفا هیدروکسی اسید ها است و می تواند در فرمولاسیون محصولات همچون سرم پیلینگ به فرایند حذف سلول های مرده و پاکسازی آلودگی های روی پوست کمک کند تا پوستی شاداب و صاف داشته باشیم. این اسید ملایم میتواند بازسازی کراتین و رطوبت پوست را تسریع نماید و همزمان منافذ را کوچک و جوش های سر سیاه را از بین ببرد.

مواد موثره آبرسان و التیام بخش

پانتنول به همراه هیالورونیک اسید به فرم سدیم هیالورونات، دو ماده آبرسان و رطوبت بخش این سرم هستند که با اثر هم افزایی که دارند می توانند احتمال هر گونه انواع تحریک و کم آبی پوست را به شدت کاهش دهند. البته باید توجه داشت که عصاره آلوئه ورا و عصاره هویج هم با دوز بسیار بیشتر در کاهش هر گونه تحریک دخالت دارند.

ماده منحصر به فردی که اوردینری از آن در سرم های لایه بردار اش استفاده میکند فلفل تازمان است. فلفل تازمان محصول شرکت لوکاس مایر است البته اوردینری نگفته است که از لوکاس مایر تایمن کننده این ماده برای آنها است. اما مهم این است که ما میدانیم. فلفل تازمان یا فلفل کوهی عصاره برگ و میوه گیاهی بنام تاسمانیا لانسیولاتا است که بومی استرالیا است. این عصاره برای محافظت و تسکین فوری پوست در معرض تحریکات همچون قرمزی، گز گز، سوزن سوزن شدن و خارش  تولید و عرضه شده است. اوردینری نیز در این سرم پیلینگ حرفه ای دقیقا نیاز به این چینین ماده ای دارد تا مصرف کننده بتواند 10 دقیق این سرم حاوی 30 درصد اسید را روی پوست خود تاب آورده و تحمل کند.

سرم پیلینگ چه کار میکند؟

این سرم یک لایه بردار حرفه ای و مناسب برای روتین های ضد لک و تیرگی پوست صورت است که با استفاده منظم هفته ای دو بار می تواند در مدت زمان یک تا دو ماه نتایج خوبی را به شرط رعایت سایر اجزای روتین ضد لک به شما ارائه دهد. افرادی که از داشتن کومدون سر سیاه و جوش زیر پوستی رنج میبرند از بهترین افراد برای استفاده از این سرم هستند، چون این سرم هم باکتری های مولد را نابود میکند و هم انسداد منافذ را رفع میکند و پوست شما هم از شر جوش ها خلاص میشود هم زیبا و با طراوت میشود.

افرادی که روتین های حرفه ای برای لیفت و کاهش چین و چروک های دینامیک و استاتیک دارند می تواند بجای لایه بردار های روزانه از این سرم کمک بگیرند که ممکن است برای یک دوره نتایج را موفقیت آمیز تر کند. توجه کنید که اگر شما در روتین دارید از لایه بردار و یا رتینول استفاده میکنید حتما قبل خرید این سرم با من در چت آنلاین و یا کامنت های این مقاله ی نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری مشورت کنید. در پایان اینکه واقعیت این است که همه افراد با هر نوع مشکل مانند لک، جوش و چروک می توانند از این سرم بهره ببرند ولی بهتر است قبل خرید با مشورت اقدام به تهیه و استفاده از آن نمایند.

دکتر شبنم فریدفر

کازمتیک فارماسیت ؛ دکتر داروساز فارغ التحصیل دانشگاه تهران ؛ پاسخگوی سوالات شما در پایین همین مقاله 👇🏻👇🏻👇🏻

4.7/5 - (90 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

203 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی سرم پیلینگ اوردینری»

  1. سلام مجدد خانم دکتر
    الی هستم،سوال بنده هم میشه لطفا پاسخ بدید،متشکرم🙏🏻

  2. سلام خانم دکتر سال نوتون مبارک باشه🌱🌸
    من روی کمر و باسنم جوش می‌زدم و الان درمان شدم وفقط جای جوش به صورت لکه‌های قهوه‌ای باقی مونده، می‌تونم از این سرم پیلینگ استفاده کنم برای رفع لک‌هام؟

    1. سلام مائده جان سال نو مبارک ، می تونید با احتیاط کامل بزنی و باید بعدش کرم مرطوب کننده بدن بزنی مثل کرم پیگمازوم بدن و شوینده هم از صابون گوگرد استفاده کن. هر سه توی سایت هست. با آرزوی سلامت برای شما

  3. سلام خانم دکتر عزیز
    من لیزر رفع موهای زائد با دستگاه کندلا انجام دادم ولی متاسفانه روی بازو ها و ساعد و ران پام جای شات دستگاه بصورت لک های قهوه ای مونده حدود ۱۱ ماه میگذره چندین کرم ترمیم کننده و ضد لک ویتامین C فیس دوکس هم استفاده کردم ولی بی تاثیر بوده چند ماهی هست که هفته ای دوبار سرم پیلینگ اوردینری استفاده میکنم احساس میکنم کوچکتر و کمرنگ تر شدن لک ها ولی چند وقتیه که دیگه تغییر نمیکنه بنظر شما ادامه بدم یا راه دیگه ای پیشنهاد میدید؟!
    ممنون

    1. سلام الی جان سال نو مبارک نمیدونم چرا جواب ندادم. اگر از روز اول به من میگفتی احتمالا زودتر از اینا خوب میشدی. الانم پیلینگ رو ادامه بده ولی از توی سایت یک دونه پن آنتی باکتریال بایواسکین بگیر به همراه سرم نیاسینامید اوردینری 60 میلی لیتری و روزانه استفاده کن. خواستی روی سرم نیاسینامید هم کرم بزنی کرم بدن پیگمازوم از همون برند فیس دوکس بزن. با تشکر از شما

      1. یه سوال دیگه خانم دکتر لک ها کامل از بین میره؟! خیلی حس بدی دارم ،یجورایی افسرده شدم😞

        1. سلام نمیدونیم ولی راه های صحیح و قدرتمند برای رفع این وضعیت موجود همین ترکیبی است که خدمت شما عرض کردم. با همین برنامه برید جلو امید به موفقیت زیاد است. با تشکر از شما

          1. خانم 38ساله

            سلام خانمی هستم باپوست معمولی که داری کک ومک روی گونه و همچنین لک حاملگی وچندتاخط چروک ریز هم روی پیشونیم افتاده میخواستم راهنمایی بفرمایید که از چه سرمی استفا ده کنم

          2. سلام عزیزم یک عدد سرم به تنهایی چاره ساز نیست شما باید سرم لایه بردار بزنید. سرم ضد لک هم بزنید. مرطوب کننده خوب بزنید. ضد آفتاب هم درست و صحیح بزنید. لایه بردار می تویند سرم پیلینگ بزنید ولی روش استفاده اونو باید رعایت کنید سرم ضد لک میتونید سرم ویتامین سی گارنیر بزنید. مرطوب کننده هم رپلنیش سیمپل بزنید. شما میتونید حتی بجای سرم پیلینگ از آزلائیک اسید اوردینری به صورت شبانه استفاده کنید. بازم سوالی بود در خدمتم

  4. سلام خانوم دکتر ، من برای جای جوش و لکه جای جوشم صرفا میخواستم خریداری کنم ، آیا واقعا موثره ؟ و اینکه من ۶ ماه پیش کوتر کردم جای جوشام رو هنوز از قرمزی و التهابش مونده و هفته ای یک عدد راکوتان مصرف میکنم تا جوش نزنم ، بنظر شما الان برای رفع جای جوشم خریداری کنم یا خیر؟

  5. سلام وقتتون بخیر♡ مرسی از مطالب کامل و عالیتون من چند روزی میشه که از سرم نیاسینامید اوردینری استفاده کردم شدت جوشهام رو کمتر کرده اما جای جوش ها به صورت لکه های قرمز مونده میتونم از این سرم پیلینگ اوردینری برای جای جوشهای قرمز استفاده کنم؟ و اگر روی جوش فعال زده بشه مشکلی نداره؟ مرسی از پاسخگویتون♡

    1. سلام و تشکر از شما زهرا خانم / سرم پیلینگ شاید اوایل جای جوش ها رو قرمز تر کنه ولی بله میتونید استفاده کنید. باید آبرسان خوبی داشته باشید. مثلا آبرسان 72 ساعته سیمپل. سرم پیلینگ رو طبق راهنمایی که نوشتم استفاده کنید و به هیچ وجه از این دستورات تخطی نکنید. یادتون باشه همون نیاسینامید بهترین گزینه برای بهبود جای جوش شما است و میتونید نقد و بررسی نیاسینامید اوردینری که تازه نوشتیم رو بخونید. با تشکر از شما

    2. مرسی خانم دکتر♡ من نقد و بررسی نیاسینامید رو همین الان خوندم و نوشته بودین که نیاسینامید به عنوان کمک درمان استفاده میشه توی روتین یا در کل برای درمان آکنه.. میخواستم الان روتین خودم رو بنویسم و بپرسم که الان اینا کنار هم مشکلی به وجود نمیارن؟ شوینده ضدجوش نوتروژینا سرم نیاسینامید اوردینری مرطوب‌کننده ضدجوش نوتروژینا ضدافتاب فلوئیدی مای و اینکه من قرص اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند هم مصرف میکنم 🙂

    3. سلام من سرم اوردینری نیاسینامید سفارش دادم استفاده کردم جوش هام ریخته بیرون برون ریزی شدید داشتم علتش چیه؟🙏🌸

      1. سلام سحر جان معمولا نیاسینامید خیلی بیرون ریزی ایجاد نمیکنه مگر در موارد خاص، اونم به مروز رفع میشه و پوست به وضعیت مطلوب بر میگرده. تازخ انقضا امیدوارم داشته باشه و سعی کنید از جای معتبر تهیه کنید. با تشکر

  6. سلام، وقتتون بخیر
    خانم دکتر من پوست چرب دارم و دو سال گذشته به یکباره پوستم اطراف نواحی گونه شروع به جوش های زیرپوستی کرد، دکتر مراجعه کردم و درمان رو با دارو و استفاده از لایه بردار دیفرین شروع کردم. و همینطور کار نیدلینگ هم انجام دادم. پوستم خیلی بهتر شد. اون موقع من وقتی از دیفرین استفاده میکردم به هیچ عنوان پوستم دچار کشیدگی نمیشد ولی الان حدود یک هفته هست دوباره بخاطر جوش های زیرپوستی دیفرین رو شروع کردم، خانم دکتر من تو روتینم از ویتامین سی گارنیر استفاده میکردم. از وقتی که دیفرین رو زدم هر وقت میخوام مرطوب کننده بعدش بزنم پوستم خیلی میسوزه. یعنی صبح که صورتم رو با فیس واش میشورم و بعدش میخوام آبرسان و ضدآفتاب بزنم پوستم حالت کشیدگی پیدا میکنه و موقع زدن روتین کرمها پوستم گزگز میکنه و میسوزه. ممنون میشم بفرمایید میتونم از این پیلینگ استفاده کنم و اینکه آبرسان مناسب پوست چرب چه موردی بهتر هست استفاده کنم؟
    آبرسان steves اوکی هستش؟

    1. سلام زهرا جان به نظر میرسد که شما در روش استفاده از دیفرین دارید اشتباه عمل میکنید و آبرسان خوبی هم ندارید. کشیدگی صبحگاهی شما و مصرف ویتامین سی گارنیر ارتباطی با دیفرین ندارند. دیفرین که خریداری کردید رو چک کنید ببینید فاسد نباشد. و حتما طبق “دستورالعمل استفاده از دیفرین” آن را استفاده کنید. اگر محصولا را از ما تهیه فرمودید که احتمالا اینگونه نیست، توی چت سایت باید روش استفاده را از ما سوال کنید. تا دقیق راهنمایی کنیم و کلا به صورت رایگانن تحت نظر ما باشید. با تشکر از شما

  7. سلام من یکسال هست پیلینگ استفاده می کنم صورتم یکدست تر شده و منافذم کوچک تر اما لک زیر گونه دارم در کنار پیلینگ اوردینری چی بزنم واسه شفافیت بیشتر و ضد لک و همچنین بسته شدن کامل منافذ من یک دوره هم االفا و ویتامین سی اوردینری هم زدم اما اثبات اتمام ادامه ندادم

    1. سلام نجمه جان شما باید سرم نیاسینامید و سرم ویتامین سی همیشه بزنید. میتونید فقط سرم ویتامین سی گارنیر بزنید به همراه آبرسان 72 ساعته سیمپل که هر دو ماده موثره را دارند. با تشکر

  8. بدیع الجمال

    چت سایت همینجا ک نوشته پشتیبانی ،منظورتونه؟؟ نمیدونم کجا باید پیام دکتر جون🤦‍♀️🥴

  9. بدیع الجمال😊

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ..من پایینتر پیام دادم انگار ندیدید🥴بله من کرم ترکیبی حتی معجزه هم استفاده کزدم لک صورتم پخش و بیشتر شد😔 گفتین ی محصول دیگه معرفی میکنید ..ممنون میشم راهنماییم کنید🙏الان سرم اسکوربیل کلوزاید رو استفاده میکنم..

    1. سلام بانو بدیع الجمال گرامی احتراما شما باید شرح حال دقیقی به ما بدید ، همینجوری توی کامنت نمیشه محصول صحیحی توصیه کرد. شاید بقیه بتونن ولی ما مثل اونا نیستیم. پس لطفا توی چت سایت پیام بدید و به سوالاتی که ازتون پرسیده میشود پاسخ دهید. مرسی (عاشق اسمت شدی ها)

  10. سلام خانم دکتر عزیز / مریم هستم . روی پوست صورت و چند نقطه از گردنم، نقاط کوچک و برجسته ای به رنگ قهوه ای وجود داره. به پزشک مراجعه کردم گفتن زگیل هست و با لیزر سوزوندن ، دوهفته لایه بردار استفاده کردم ولی تعدادی موند و گفتن دوباره باید انجام بشه. لایه بردار AHA10 درصد دادن گفتن اگر بعد از ۲ هفته نرفت دوباره بیا برای لیزر. با توجه به تجویز لایه بردار، استفاده از این سرم پیلینگ و لایه بردار اوردینری، برای این مشکل پوستی را توصیه میکنید؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام مریم جان خیر این سرم پیلینگ برای شما توصیه نمیشود و شما بهتره همان کرم ده درصدی که پزشک بهتون دادن رو بزنید و اگر تونستید از کرم ترمیم کننده سیکازوم به عنوان مرطوب کننده اون ناحیه از پوست استفاده کنید. با تشکر از شما

  11. سلام خانم دکتر مهربون.ممنون ک این اسمو برام گذاشتین،بدیع الجمال😍مریم هستم ۲ هفته پیش خدمتون عرض کردم۳۷ سالمه لک بارداری واسه ۱۶ سال پیش دارم وسرم اسکوربیل گلوکزاید گرفتم ولکم چون الان ضد افتاب رو همیشه میزنم کمرنگ شده بود.ولی تو این ۲ هفته انگار پوستم روشنتر شده ولکه هام واضح تر..قبلا گفته بودین تموم شد یه محصول دیگه معرفی میکنید .ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🌹🌹🌹

    1. سلام مریم جان شانس آوردی اسم خوبی به ذهنم متبادر شد. احتمالا قبلا دکترهای متخصص بهت داروهای ترکیبی و ساختنی دادند درسته؟ بله محصول دیگه بهتون میدیم لطفا توی چت سایت با ما در تماس باشید راهنمایی تون میکنیم. مرسی از شما خانم بدیع الجمال

      1. بدیع الجمال

        سلام خانم دکتر ..شانس والبته لطف شما❤بله دقیقا تو این مدت از کرمها و لایه بردارهای زیادی استفاده کردم،حتی کرم معجزه🥴ک لکمو پخش و بیشتر کرد😭پوستم چرب و کم آبه..روزنه های باز رو گونه هام . منظورتون از چت سایت کجاست؟مگه همینجا نیست

  12. سلام وقتتن بخیر من سرم پیلینگ اوردینرو گرفتم بعد دو هفته رنگش سبز تیره شده علتش چیه ؟

    1. سلام مینا جان سبز تیره دیگه واقعا فاسد است. یا فیک خردید. عامل رنگ قرمز سرم پلینگ ممکن است کمی کم رنگ و پر رنگ باشد ولی دیگه تغییر رنگ از قرمز به سبز نشانه فساد محصول است. استفاده نکنید. اگر تمایل داشتید و نیاز دارید میتونید از سایت ما تهیه کنید. با تشکر از شما

  13. سلام این سرم رو واسه تیرگی زیر بغل هم میشه استفاده کرد؟اگرنه شما چی پیشهاد میکنین واسه روشن کردنش؟

  14. سلام خانم دکتر خسته نباشین من پوست چرب و تیره ای دارم میتونم از پیلینگ استفاده کنم؟ یک ساله که سرم ویتامین سی استفاده میکنم میشه لطف کنین روتین پیلینگ رو بگین؟

  15. سلام من دوهفتس دارم از این سرم استفاده میکنم و بعدش هم از ابرسان کلینیک استفاده میکنم پوست خشکی دارم ولی توی هفته ی گذشته تا الان همش حس خارش دارم روگونه هام ینی نباید استفاده کنم یا طبیعیه؟

    1. سلام هانیه جان گونه پوستش نازک و حساس است بهتره حجم زیادی بهش نزنی از این سرم . از طرفی هفته ای یک بار بزن. لازم بود کمی بیشتر رو گونه هات مرطوب کننده بزن. بازم مشکلی بود در خدمتم

  16. سلام خانم دکتر عزیز
    من سرم اسکوربیل گلوکوزید رو برو لک بارداریم ک واسه ۱۶ سال پیشه گرفتم
    بنظرتون خوبه یا عوضش کنم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
    ۳۷ سالمه واین اواخر لکم کمرنگ شده چون بیشتر از قبل از ضدافتاب استفاده میکنم

    1. سلام مریم جان همین رو بزن اصل باشه خیلی هم خوبه . ضد آفتاب خودش 50 درصد موضوع است. پس فعلا همین رو بزن ، تموم شد پیام بده محصول دیگه بهتون میدم. با تشکر

      1. بدیع الجمال

        سلام خانم دکتر ممنون ک وقت میزارید 🌹🌹🌹 من ۲ هفته شده از اسکوربیل کلوزید استفاده میکنم . پوستم روشنتر شده ولکه هام واضح تر.. گفتین تموم شد یه محصول دیگه معرفی میکنید .میشه الان بفرمایید تا با همین سرم استفاده کنم؟ امکانش هست؟؟میخوام زودتر نتیجه بگیرم🌹🌹

        1. سلام بدیع الجمال عزیزم احتراما بنده نمیدونم شما چه کسی هستید (برای همین اسم زیبایی برات گذاشتم) که بتونیم به شما پاسخ درستی ارائه بدم لطفا از طریق همان راه ارتباطی قبلی پیام دهید (احتمالا چت سایت ) که بتونیم با توجه به شرح حال و محصولاتی که دارید راهنمایی درستی انجام دهیم. با تشکر از شما

  17. سلام من سرم پلینگ رو ۴هفتس استفاده میکنم ولی صورتم پوست پوست نشده مگه نباید لایه برداری کنه؟

    1. سلام دوست ناشناس عزیزم ، تفکر اشتباهی در مورد لایه برداری دارید، لایه برداری با پوسته ریزی فرق داره دوست عزیزم، لایه برداری اصولی شما با چشم پوسته ریزی نمیبینی و کاملا بر خلاف اون چیزی است که شما فکر میکنید. پوسته ریزی اکثرا نشانه خوبی نیست برعکس اینکه پوست شما پوسته ریزی ندارد و دارید از سرم پیلینگ استفاده میکنید یعنی پوست شما در وضعیت خوبی است. با تشکر از شما

  18. سلام خسته نباشید حتما بعد از استفاده از سرم پیلینگ اوردینری باید مرطوب کننده یا ابرسان استفاده بشه ؟
    چون پوست من مختلط و میترسم تاثیر سرم رو خنثی کنه بلافاصله بعدش استفاده بشه

    1. سلام دوست ناشناس عزیز ، بعد سرم پیلینگ ابتدا صورت رو خوب با آب میشورن و بعد مرطوب کننده میزنن بله ، اگر نزنی پوستت داغون میشه. بخش دوم صحبت شما در مورد اثر سرم کلا نادرست است. لطفا کمی وقت بگذارید و روش استفاده از سرم پلینگ را در همین مقاله مطالعه کنید. ممنون از شما

  19. سلام ، از اين سرم براي جاي جوش ميشه استفاده كرد ؟ ضد لك و مرطوب كننده خوب چي پيشنهاد ميدين در كنار اين سرم . از ديفرين هم در كنارش استفاده كنم ؟

    1. سلام بهار جان ، خب سرم پیلینگ کارش اصلاح عیوب پوستی است البته در کنار محصولات دیگر نه به تنهایی، میشه کنار دیفرین هم از پیلینگ استفاده کرد ولی ریسک زیادی دارد و احتمال اینکه بزنه پوست رو یهو داغون کنه زیاده چون اسید قوی است و ده دقیقه بمونه رو پوستی که داره از دیفرین استفاده میکنه ممکنه داغون کنه ، بهتره از اسید ضعیف تری مثل آلفازوم 15 یا لاکتیک اسید 10 اوردینری استفاده کنید اونم در نوبت صبح و شب هم ژل دیفرین بزنید. اگر دیفرین نمیخوای بزنید پس سرم پیلینگ بگیرید همراه سرم ویتامین سی گارنیر و اگر توان داشتید سرم نیاسینامید اوردینری هم بگیرید. بازم سوالی بود در خدمتم

به این مقالات هم نگاهی بیاندازید!